2008-03-04, 04:42
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztocko
Är det inte som så att familjen till den person som jobbar på ambassaden och har diplomatisk immunitet, även de har diplomatisk immunitet. I sådanafall kan det ju vara barn till någon av de som jobbar på ambassaden.

Så är det. Men inte bor man väl hemma hos mamma och pappa i ett annat land när man är 26 år? Och om man är 26 år borde väl ens föräldrar vara närmare 60. De personer i den åldern som jobbar på ambassaden torde vara ganska seniora tjänstemän med gedigen politisk erfarenhet. Deras söner går på college, inte sällan Ivy League.
Citera
2008-03-04, 09:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentangeli
det är väl inte första gången marinkårssoldater från ambassaden är ute och stökar.
såg ett riktigt jävla rallarslagsmål med ett gäng marines inblandande på berns för några år sedan.

När var det här? Jag undrar om det är samma fight vi tänker på... De två som ställde sig rygg mot rygg och bara vevade i ON-baren? Slängde glas och flaskor och slog allt och alla de kom åt. Både gäster och vakter flög åt alla håll...
Citera
2008-03-04, 10:38
Medlem
Truchosthlms avatar
Skulle uppskattas mycke tom det gick att ta reda på vem det är. Marine eller inte
Citera
2008-03-04, 13:09
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Frågan är hur säker killen kommer vara på stan? Troligen väljer de att skicka hem honom p.g.a den säkerhetsrisk som nu finns över honom. AIK-supportrar och firmor lär inte ta denna händelse lätt.

Jag tror du överskattar våra svenska fotbollshulliganer om du tror att dessa påverkar hur amerikanska staten agerar.
Citera
2008-03-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
De är ju del av beskickningen, så jo, jag tror absolut att de har immunitet.

Vad heter den där sökmotorn där man kan söka rätt på uppgifter på nätet?
Gollgo.. nä.. goaalgo...
Vad fan heter det?
Om ni kommer på det, prova att skriv in "diplomatisk inumitet".
Tror de svaren som dyker upp där ärbättre än en del gissningar här..
Citera
2008-03-04, 13:27
Medlem
Zildijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik76
Gollgo.. nä.. goaalgo...
Vad fan heter det?

Sökresultaten blir måhända ändå bättre om man skriver in sökordet "diplomatisk imunitet
Citera
2008-03-04, 13:28
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Gollgo.. nä.. goaalgo...
Vad fan heter det?

Det är uppenbart att den inbillade tillgången till ständig "kunskap" har gjort delar av den yngre generationen lat och oförskämd.

Vi som gick i skolan innan digitala snuttefiltar var tillåtna vid kunskapsutbyte fick försöka lära oss att komma ihåg saker. Så som jag kommer ihåg det, så är all "utsänd" personal vid en ambassad, det vill säga den s.k beskickningen s.k diplomatisk personal och skall enligt Wienkonventionen åtnjuta diplomatisk immunitet. Marinkårssoldaterna vid de amerikanska ambassaderna är såvitt jag har förstått ett slags kurirer och säkerhetsvakter.
Citera
2008-03-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zildijan
Sökresultaten blir måhända ändå bättre om man skriver in sökordet "diplomatisk imunitet

Och ännu bättre om man skriver "diplomatisk immunitet"
Citera
2008-03-04, 13:37
Medlem
Zildijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legatoz
Och ännu bättre om man skriver "diplomatisk immunitet"

Ja visst är det så!

Citera
2008-03-04, 17:05
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Gollgo.. nä.. goaalgo...
Vad fan heter det?
Exaktt. Det finns inga "AIK-huliganer" Det är en fredlig klubb
Citera
2008-03-04, 17:06
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
När var det här? Jag undrar om det är samma fight vi tänker på... De två som ställde sig rygg mot rygg och bara vevade i ON-baren? Slängde glas och flaskor och slog allt och alla de kom åt. Både gäster och vakter flög åt alla håll...
Vad jag vet finns det inga kända fall där marinskårssoldater bråkat i Sverige. Det ni pratar om är med största sannorlikhet turister eller britter.
Citera
2008-03-04, 17:11
Bannlyst
Har via ryktesvägar fått veta att det är en marinkårssoldat som utfört det, samt att hans förnamn är John.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in