• 1
  • 2
2008-03-30, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
om aktieägarna är rika eller ej skiter jag i, jag vill ha produkter jag gillar och har bra pris

Jag tycker att gratis är ett rätt bra "pris"...
Citera
2008-03-30, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Om du inte vill stödja Microsoft, använd linux, eller betala för OSX om du hellre stödjer apple. Varför du ska betala? För att du använder en produkt som det tas betalt för. As simple as that. Ingen tvingar dig dock.

Finns f.ö. som redan nämnts OEMversioner som kostar runt 1/3 av standardpriset, det är ganska billigt för en mjukvara du använder varje sekund din dator är igång.

Ja, om man vill se världen enkelt och inte ta ansvar för sina handlingar så kanske det är enklare att bara göra som man blir tillsagd. Personligen är jag lite mer integritetsfull och tänker själv istället. Bara får låter sig ledas runt.

Jag vill inte använda varken OSX eller Linux. Jag använder windows eftersom det är det dominerande operativsystemet på marknaden och är den mjukvara som passar mig bäst. Det garanterar bl.a stöd till mina favoritspel (både nu och framtida) och de program jag använder för att inte tala om att det är den miljö jag trivs bäst i och har mest erfarenhet av.
Citera
2008-03-30, 06:09
Medlem
Btw, OEM-aktivering för Microsoft Windows Vista finns på:
http://thepiratebay.org/tor/4105290/...Loader_v2.2.0_ -_SW

Har du inget torrent-program installerat så är det bara att ladda ner och köra installationsfilen, begränsat läge innebär egentligen inget annat än att den inte startar explorer.exe, att du inte kommer åt kontrollpanelen och att den begränsar hur många program du kan köra samtidigt.

Fungerade på mitt Ultimate 64-bit när jag tankade ner stöd för 32-bitars hjälpfiler och drabbades av en aktiveringsruta och "begränsat läge". Sägs fungera på SP1 också. Hamnar man i detta begränsade läge kan man använda adressraden i Internet Explorer (som ju startar när du väljer att fortsätta i "begränsat läge") till att köra filer och öppna mappar, precis som kommandot "kör" på startmenyn. Du kan t.ex få skrivbordet, startmenyn, programraden med mera tillbaks genom att skriva "C:\windows\explorer.exe". Förutsatt att windows är installerat på C: förstås. Det borde underlätta installationen något
Citera
2008-03-30, 06:26
Bannlyst
exit_: Oavsett om du betalar för dina Microsoft-program eller inte, så bidrar du likväl till spridning av programmet. Skulle du vara konsekvent i ditt idiotiska tänkande så skulle du ju inte nyttja Vista överhuvudtaget. Det är ju ingen omöjlighet att hålla sig ifrån det. Att du sedan väljer att använda det för att du är mest van och att det är mest spritt visar ju bara på att du är en sucker som inte går dina egna vägar. Du om någon låter dig ledas av andra...
Senast redigerad av Irganox 2008-03-30 kl. 06:33.
Citera
2008-03-30, 09:59
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Finns f.ö. som redan nämnts OEMversioner som kostar runt 1/3 av standardpriset, det är ganska billigt för en mjukvara du använder varje sekund din dator är igång.

Men blir det inte problem så fort man byter hårdvara? Jag brukar i snitt byta moderkort, processor och eventuellt minnen vartannat år. Jag frågar för att efter att ha kört crackade windows sen win98 så funderar jag på att betala för Vista för att slippa hålla på och installera om allt den dagen de bestämmer sig för att klämma åt OEM crackade Vista (som f.ö. funkar fint efter SP1 installationen.)
Jag kan leva med priset för en OEM home premium, men vill inte hålla på och tigga om aktiveringskoder för jämnan. Jag vill kunna göra vad jag vill med min hårdvara.
Citera
2008-03-30, 11:57
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exit_
Jag tycker att gratis är ett rätt bra "pris"...

jag oxå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in