2011-12-07, 09:20
Medlem
trust-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guerrilla
Alltså era försök att säga att Salahdin inte vara kurd är bara patetiska.
Han var kurd och inget annat. Läs fakta din dumturk

Salahdin är ett arabiskt namn som används av alla muslimer, inkl turkar. Utöver det heter Sallahdins bror "Tacilmürük Böri". Där bland annat Böri betyder "Grå vargen".

Sallahdins andra bror kallades "Turan Shah", vilket är ett persiskt ord men Turan betyder Turk. Vad är logiken att saladin är kurd?

Kan inte du, kulturtjuven till kurd, berätta för oss om den förnämliga kurdiska kangalen, kurdiska matlagningen, kurdiska kulturen, kurdiska nyåret/newruz. Så ska vi dra vår egen slutsats om Salahdin var kurd eller inte.
Citera
2011-12-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trust-me
Salahdin är ett arabiskt namn som används av alla muslimer, inkl turkar. Utöver det heter Sallahdins bror "Tacilmürük Böri". Där bland annat Böri betyder "Grå vargen".

Sallahdins andra bror kallades "Turan Shah", vilket är ett persiskt ord men Turan betyder Turk. Vad är logiken att saladin är kurd?

Kan inte du, kulturtjuven till kurd, berätta för oss om den förnämliga kurdiska kangalen, kurdiska matlagningen, kurdiska kulturen, kurdiska nyåret/newruz. Så ska vi dra vår egen slutsats om Salahdin var kurd eller inte.

Du får gärna länka till din turkiska källa.

Här får du mina opartiska källor,

http://www.ne.se/saladin
http://sv.wikipedia.org/wiki/Saladin

Nej tack, jag slösar inte min tid på dig.
Citera
2011-12-07, 21:52
Medlem
trust-mes avatar
Citat:
Du får gärna länka till din turkiska källa.

Här får du mina opartiska källor,

http://www.ne.se/saladin
http://sv.wikipedia.org/wiki/Saladin

Nej tack, jag slösar inte min tid på dig.

läs mitt inlägg angående engelsmännen som planterade den här ideen i era små sinnen. Just nu säger judarna att kurder och judar besläktade. Om 100 år kommer en annan finnig internetkrigare till kurd hävda att kurder och judar är besläktade. Stormakter som kommit och gått igenom MÖ har utnyttja kurder för sina egna ärenden och slänger alla löftena till lokal befolkningen likt en använd dambinda så fort deras ärenden är avklarade. Notera att jag säger lokalbefolkning. Detta för att det är nyligen som den kurdiska identiteten skapats. På den tiden hette det lokal befolkning/muslimer. Folken själva presenterade sig efter sina klaner. Inte som kurder.

Likt mellan österns zigenare greppar kurder efter allt dem kan hitta för skapa sig en identitet genom hjältar, mytbildningar, historier, symboler osv. Dvs någonting som binder samman folken. Detta är grundkurs i universitetet och även era duktiga kurdiska "författare" som fantiserar ihop nattsagor vet detta.

Sallahdin var en seldjuk-turk/turkmen i ett turkiskt land med turkiska krigare. Och hans bror var en turkisk Grå Varg/Bozkurt. Eller har kurderna helt nyligen bestämt sig för att göra vargen till sin symbol? Jag har bevittnat kurdernas desperata kulturtjuverier förut och kurders fräckhet slutar aldrig att förvåna mig.

flaschback är inte en domstol, där wiki-länkar är hårda bevismaterial. Jag har förståelse för hur kurden kan dra för långtgående slutsatser genom att okritiskt läsa en rad som med tveksamheter, stödjer era myter till hypoteser.

Sallahdin var turk, till skillnad från rotlösa kurder som inte har någonting, så är sallahdin bara ett av många många otaliga turkiska krigare. Turkar har inte samma behov för berättelser för binda samman folket likt dessa rotlösa/statslösa/kulturlösa kurder. Turkarna har andra hjältar.

Men nog om turkarna. Jag vet det svårt att prata om kurder utan att blanda in turkar. Dem har ju trots allt styrt oavbrutet över hela regionen i över ett millenium nu. Men berätta mer hur länge och hur stor den kurdistanska imperiet var, när det skapades i tidernas begynnelse och som fortsatt oavbrutet fram tills nu. Berätta gärna om dem stora kurdiska slagen, era fantastiska vetenskapliga upptäckter, dem gamla runskrifterna på det vackra kurdiska språket och hur mycket kurderna har tillfört mänskligheten osv osv...visst är det svår uppgift? Yes... fuck u 2
Citera
2011-12-07, 22:17
Medlem
trust-mes avatar
Blablabla... ibland blir det mer text än man trott från början. Det så mycket text att jag missat poängen.

Da capo... Sallahdins syskon har typiska turkiska namn. Salahdins mor var turkisk, hans far finns det inte mycket om. Salahdin är från seldjuk riket (ett turkiskt rike). Sallahdin fick en turkisk utbildning. Salahdins arme var till majortieten turkiska soldater. Saladins överhuvud var turkisk. Saladin föddes i Tikrit, en persisk stad vid den tiden.

Finns inget bevis att Salahdin är kurd förutom… trummor…

Stoppa upp dina opartisk källor i nummer två där dem hör hemma och förklara samtidigt för mig hur Sallahdin är kurd, fast med restriktionera ovan.
Senast redigerad av trust-me 2011-12-07 kl. 22:26.
Citera
2011-12-07, 23:24
Medlem
Du kan skriva en hel bok om du vill. Faktumet kvarstår.. Salahdin var kurd.
Jag har kommit med två opartiska källor. Du har inte ens länkat till din turkiska källa.
Citera
2011-12-08, 01:53
Medlem
Mystiqes avatar
Det helt skojig med turkar, att när något dålig sker så är det rakt av en kurd som begått det men när något bra sker eller känd historisk figur som Saladin...då är han turk....

Även om det finns många fakta som bevisar att han var kurd, räcker inte med att han dog ca 100år+ innan Osmanska riket skapade? M.a.o. fanns inteOsmanska riket...
Citera
2011-12-08, 03:38
Medlem
trust-mes avatar
Citat:
Du kan skriva en hel bok om du vill. Faktumet kvarstår.. Salahdin var kurd.
Jag har kommit med två opartiska källor. Du har inte ens länkat till din turkiska källa.
Cheesus.... att ha en dialog med en kurd är som att prata med en kossa/ökuz. Den enda länken som kan hjälpa dig med hädanefter är första bästa grundskolan. Eller så sätter du dig i lotusställning på närmaste godtyckliga motorväg. Nu har jag gett 2 opartiska länkar som är lika giltiga som dina tidigare länkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Det helt skojig med turkar, att när något dålig sker så är det rakt av en kurd som begått det men när något bra sker eller känd historisk figur som Saladin...då är han turk....

Även om det finns många fakta som bevisar att han var kurd, räcker inte med att han dog ca 100år+ innan Osmanska riket skapade? M.a.o. fanns inteOsmanska riket...

Har du missat mina inlägg ovan eller har du oxå läs- och förståelsesvårigheter. Det finns inget som bevisar att Sallahdin var kurd, förutom Britanica Encyclopedia. Däremot finns det bevis för dem saker jag räknade upp. Bland annat salahdins mor var turk, och salahdin var en turkisk krigare i ett turkiskt rike.

Inte alls skojigt. Det är kurder som kallar sig för turkar när dem åker fast för knarklangning och skakar galler. Varför skulle en turk vilja kalla sig själva eller någon annan för turk, om dem inte är en turk?

Det faller på sin egen orimlghet. Salahdin var inte i närheten av vår största härförare. Däremot kan jag förstå att kurder gärna greppar efter halmstrå för att kalla historiska personligheter för kurder. Gå tillbax ett steg till mytbildningsprocesen om du vill förstå helhetsbilden.

Osmanska riket? Suck Jag kan inte ge dig en historalektion på FB. Du får kolla det själv. Börja med att googla på Seldjukerna och dem övriga 15 imperierna turkarna skapade genom historien.
Citera
2012-01-07, 17:54
Medlem
Citat:
Offermentalitet. historieförfalskningen, mytbildningen, och kulturtjuverierna tar aldrig slut för er kurder.

Sallahdin har av engelsmän framhållits som ¨kurdisk¨ för uppmuntra kurdisk nationalism i början av 1900-talet. På den vägen är det och 100 år efteråt kommer snoriga kurder och drömmer fortfarande om nationalromantiken från förra milleniet.

Sallahdin, hans familj och krigare var turkar din fitta. Biji Kyrdshittistan.

Kurdisk patriotism eller nationalism som du vill kalla det, är äldre än 1900-talet - betydligt äldre. Detta är komedi på hög nivå faktiskt, att du säger att Saladin var turk. Kan man få se källan till dina uppfattningar?
Citera
2012-01-07, 18:10
Medlem
Undulatbajss avatar
Nu tycker jag ju att nationalism är en rätt kass grej. Men är det egentligen inte skitsamma hur länge ett folk har känts sig som ett folk? Det viktiga måste ju ändå vara hur hög patriotisk känsla man har i dagsläget?
Så jävla fjantigt alltihop.
Citera
2012-03-07, 20:27
Medlem
trust-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undulatbajs
Nu tycker jag ju att nationalism är en rätt kass grej. Men är det egentligen inte skitsamma hur länge ett folk har känts sig som ett folk? Det viktiga måste ju ändå vara hur hög patriotisk känsla man har i dagsläget?
Så jävla fjantigt alltihop.

Visst är det rätt ruttet med nationalism. Turkarnas extrema nationalism grundar sig i att dem har upplevt den smutsigaste sortens krig i modern tid.

Tyvärr så fungerar nationalism effektivt. Ju större hatet är mot turkarna desto större blir nationalisterna. Ni får kolla upp själva hur extremt sjukt turkarna bygger upp sitt försvar just nu.

Jag älskar att vara politiskt inkorrekt och provocera fittor på flaschback. Jag livnär mig folks hat. Folk är så dumma att jag älskar dem.

Läs min signatur för att förstå mig
Citera
2012-03-07, 20:40
Medlem
trust-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Kurdisk patriotism eller nationalism som du vill kalla det, är äldre än 1900-talet - betydligt äldre. Detta är komedi på hög nivå faktiskt, att du säger att Saladin var turk. Kan man få se källan till dina uppfattningar?

Jag kan enbart hänvisa dig närmaste respekterade akademiska institution för att släcka din nyfikenhet. En grundkurs i turkiska språket skulle hjälpa dig mycket.

Vilken betydligt äldre kurdisk nationalism dillar du om?
Citera
2012-03-15, 17:02
Medlem
Citat:

Skit snack...vet inte varför turker vill vara som oss kurder...de påstår att mesut özil är turk när han själv säger att han är en stolt kurd...de påstår att Salahaddin var turk när hela världen bevisat att han var KURD. Ni turker kommer från ett land som tillhörde Osmanerna, före de romarna, före romarna grekerna, före grekerna kurderna och perserna...snälla alla turker som ser detta inlägger gå tillbaka till Mongoliet och låt oss och hela mellan östern vara i fred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in