2008-02-29, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Trezeguet kan du stryka, om inte han och Domenech gräver ned stridsyxan. Serie A:s top scorer är som bekant född i fel stjärntecken och är således ratad av den gode Raymond.
Benzema är given i truppen. Han kommer troligtvis till och med att få starta bredvid Henry.

Mycket riktigt så har fransmännen en löjligt mustig trupp. Jag menar, man stoltserar med världsfotbollens tre (!!!) bästa vänsterbackar i Abidal, Evra och Clichy. Sedan kombinationen rutin i form av Gallas, Thuram, Vieira, Henry, Makelele och ny, ung råtalang i Benzema, Ben Arfa och Nasri.

Det är löjligt egentligen vilket jävla lag dom kan ha. Deras tredjeuppställning överglänser den svenska startelvan namnmässigt. Sedan så vet vi ju att fotboll spelas på planen, och kanske är Frankrike för mätt eller illa sammansatt av Domenech. Vi får se. Dom är iaf mina favoriter till titeln.

Vilket jävla lag de har, helt otroligt.
Citera
2008-02-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
[...]Dom är iaf mina favoriter till titeln.
Har inte tänkt så mycket på frankrike, men när man ser de namn som listats upp så kliver de förbi Tyskarna som favoriter till guldet på min lista.
Citera
2008-02-29, 21:16
Medlem
slowjamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Har inte tänkt så mycket på frankrike, men när man ser de namn som listats upp så kliver de förbi Tyskarna som favoriter till guldet på min lista.

Vart har du Spanien? De slog faktiskt Frankrike i träningslandskampen senast med 1-0, även om det bara var en träningslandskamp så är det ändå lite av en värdemätare. Tror inte vi ska räkna bort Spanien denna sommar..
Citera
2008-02-29, 21:23
Medlem
mraskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
Vart har du Spanien? De slog faktiskt Frankrike i träningslandskampen senast med 1-0, även om det bara var en träningslandskamp så är det ändå lite av en värdemätare. Tror inte vi ska räkna bort Spanien denna sommar..

Hehe, så säger man varje sommar. Den här gången är det Spaniens tur. Nej, nästa gång vinner Spanien. Aja, nu är det i alla fall deras tur... osv
Citera
2008-02-29, 21:25
Medlem
slowjamzs avatar
Italien

Gianluigi Buffon
Marco Amelia

Fabio Cannavaro
Gianluca Zambrotta
Fabio Grosso
Andrea Barzagli
Massimo Oddo
Christian Panucci
Giorgio Chiellini

Andrea Pirlo
Mauro Camoranesi
Gennaro Gattuso
Massimo Ambrosini
Daniele De Rossi
Simone Perrotta
Antonio Di Natale

Luca Toni
Alberto Gilardino
Raffaele Palladino
Vicenzo Iaquinta

Vad tror vi om Italien? Världsmästarna.. får Palladino plats i truppen? Vilka mer ska in? Har halvdålig koll här.
Citera
2008-03-01, 20:47
Medlem
slowjamzs avatar
Sebastian Larsson fortsätter att imponera, satte en frispark i dagens PL-match. Snart om inte redan nu kan vi räkna honom som klar i truppen va?

Och Markus Rosenberg ger inte Marcus Berg mycket andrum, Rosa satte båda målen när W. Bremen vann med 2-0!
Citera
2008-03-01, 22:13
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Har en känsla av att Raul (R.Madrid) kommer att vara med i den slutliga truppen. Tror coach får svårt att säga nej om han fortsätter som han gör nu. Han kommer vara given när det är dax!

har dom inte redan grävt ner yxan? har för mig att dom hade någon presskonferans där dom sa att allt var lungt mellan dom.. men jag kan ha drömt fram allt också, norrlands vinter är inte den snabbaste på att släppa taget direkt
Citera
2008-03-02, 13:14
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
har dom inte redan grävt ner yxan? har för mig att dom hade någon presskonferans där dom sa att allt var lungt mellan dom.. men jag kan ha drömt fram allt också, norrlands vinter är inte den snabbaste på att släppa taget direkt
japp stridsyxan är nedgrävd, raul kommer med till EM, inget snack - tror dock att David Silva får det jobbigt.
Citera
2008-03-02, 22:44
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Hehe, så säger man varje sommar. Den här gången är det Spaniens tur. Nej, nästa gång vinner Spanien. Aja, nu är det i alla fall deras tur... osv
Japp, Spanien och England ska alltid räknas bort när det drar ihop sig till stora mästerskap. Jag har tvivlar på det tidigare men efter vm senast är jag faktiskt övertygad.
Citera
2008-03-04, 03:21
Medlem
Euroshoppers avatar
Citat:
Italien

Vad tror vi om Italien? Världsmästarna.. får Palladino plats i truppen? Vilka mer ska in? Har halvdålig koll här.

Inzaghi kanske. Hoppas på honom, men ser honom som en liten halvjoker. Lätt att glömma bort att han för ett år sedan gjorde två mål i CL-finalen.
Citera
2008-03-04, 10:33
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Italien

Gianluigi Buffon
Marco Amelia

Fabio Cannavaro
Gianluca Zambrotta
Fabio Grosso
Andrea Barzagli
Massimo Oddo
Christian Panucci
Giorgio Chiellini

Andrea Pirlo
Mauro Camoranesi
Gennaro Gattuso
Massimo Ambrosini
Daniele De Rossi
Simone Perrotta
Antonio Di Natale

Luca Toni
Alberto Gilardino
Raffaele Palladino
Vicenzo Iaquinta

Svårt att säga just nu såklart, men jag skulle nog inte räkna med varesig Inzaghi (som ovan föreslår här) eller Gilardino, de är för svaga just nu helt enkelt. Cassano satte sina chanser till EM i helgen och kommer inte heller med.

Di Natale kan nog räknas som forward också, Palladino spelade vänsterytter i helgen och kan nog spela där med. Fabio Quagliarella tror jag kan komma med.
Citera
2008-03-04, 10:38
Medlem
slowjamzs avatar
Portugal

Ricardo
Quim

Bruno Alves
Ricardo Carvalho
Jorge Andrade
Boswinga
Miguel
Marco Caneira
Pepe
Paulo Ferreira

Cristiano Ronaldo
Petit
Maniche
Nani
Deco
Simao

Ricardo Quaresma
Nuno Gomes
Makukula

Känns också intressant med lite nya intressanta namn. Vilka fler kan tänkas vara aktuella för EM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in