2008-02-27, 17:05
Medlem
misericordies avatar
Låt mig först säga att jag aldrig har gått i sömnen eller haft minnesluckor. Även om jag har varit överförfriskad har jag aldrig, ALDRIG, gjort något jag glömt!

Jag tog tre stillisar för att somna. Jag var helt klarvaken när jag tog den sista, och det tog kanske en halvtimme-kvart efter det innan jag somnade. Dagen därpå är en halv förpackning riskakor som stod på bordet borta. Jag misstänker först katten men det vore otroligt att han har slukat så mycket riskakor. Min mamma hade något svagt minne av att jag kommer in och säger att jag ser dubbelt, men hon har ingen aning om när under kvällen/natten.

Kan jag ha gått/ätit i sömnen? Så vitt jag vet har jag sovit som ett barn i 10 timmar.

Citera
2008-02-27, 17:20
Medlem
misericordies avatar
Uppdatering: Tog fem (5) Zolpidem (fakestillisar)

Jag tog tre i förrgår utan några effekter, förutom en rätt skön sömn. Som vanligt minus insomningsbesvär på bara en halvtimme nu. Jag fick 5-grammare förut, men de var ju lika hjälpande som Valerina eller sockerpiller eller gudvetvad...

Det här är precis sådant som inte händer mig. Bara på Aftonbladet eller Flashback. fy tusan, hoppades väl på sköna drömmar eller rosa elefanter, inte detta
Citera
2008-02-27, 22:29
Medlem
Tjohildas avatar
Ugh, passa dig. Läs på "Övriga droger" och "Trippraporter" vad som kan hända om man tar stillisar och inte sover på dem. Ja, man går omkring ibland. Nej, man minns det inte. Ja, man kan ha ätit upp halva kylskåpet utan att minnas det. Ja, man kan vakna upp på polisstationen. Om du ska sova på stilnoct: ta önskad dos, lägg dig genast, släck lampan och blunda.
Citera
2008-02-28, 06:41
Medlem
misericordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Ugh, passa dig. Läs på "Övriga droger" och "Trippraporter" vad som kan hända om man tar stillisar och inte sover på dem. Ja, man går omkring ibland. Nej, man minns det inte. Ja, man kan ha ätit upp halva kylskåpet utan att minnas det. Ja, man kan vakna upp på polisstationen. Om du ska sova på stilnoct: ta önskad dos, lägg dig genast, släck lampan och blunda.

Jo, jag vet. Men jag brukar vara väldigt svårpåverkad av medicin, och när jag tog tre häromdagen var det knappt så att jag somnade. Ja ja, nu vet jag att det tar ett tag att vänja sig vid dem.
Citera
2008-02-28, 06:50
Bannlyst
Stilnoct är ÄKTA dödsknark. Var försiktig med det.
Citera
2008-02-28, 13:28
Medlem
misericordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Stilnoct är ÄKTA dödsknark. Var försiktig med det.

Vad innebär det exakt? En sakta men säker död, eller "dödligt" beroende?

För övrigt kanske någon invänder att det finns en drös Stilnocttrådar redan. Förvisso, men min huvudsakliga frågeställning gäller sömngåendet, och till viss del också minnesluckan.

Blir så gott som aldrig berusad, jag har hög tolerans!
Citera
2008-02-28, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av misericordie

För övrigt kanske någon invänder att det finns en drös Stilnocttrådar redan. Förvisso, men min huvudsakliga frågeställning gäller sömngåendet, och till viss del också minnesluckan.

Tror han menar att det är kraftigt beroendeframkallande samt att det är farligt att överdosera...
Citera
2008-03-20, 15:02
Medlem
Easy-Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misericordie

Nej, det är själva ruset som är farligt eftersom man inte alls är medveten om vad man gör...
Nu vet jag ju inte om du gick i sömnen eller bara var påverkad och inte mindes det, men om du fortsätter vara med om det här tycker jag du utan tvekan ska byta medicin direkt.
Citera
2008-04-12, 01:25
Medlem
_angels avatar
Det har hänt fler än en gång för mig när jag tagit stilnoct...

Den första gången (som jag kommer ihåg) då tog jag hunden och gick ner på stan (ca 2km) väl nere på stan vaknade jag till och undrade vad fan jag gjorde där halv tre på natten...

Har även sprungit runt i min lägenhet och letat mitt ex (vad nu han skulle göra i min lägenhet) Rev ut alla garderober, kollade under sängen för att tillsist gå in i badrummet och säga "aha" och dra undan duschdrapperiet... jag föll in i duschen och vaknade till med alla shampoflaskor över mig (det värsta är att jag kommer ihåg att jag letade efter honom och vart jag hade letat, jag kunde bara inte styra över det)

Har även haft minnesluckor när det gäller det mesta annat... och sagt och gjort ganska konstiga saker...
Citera
2008-04-16, 18:49
Medlem
Asystolis avatar
_Angel: Vilka doser talar vi om egentligen? Dina upplevelser på EN 5 eller 10mg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in