Citat:
Ursprungligen postat av
lovethesong
Tack. Trodde de skulle gå i pension. Är det konflikt som ligger bakom? Det är ju inte första gången de lämnar stationen. Vet du vad som hände Linda?
Nä, jag vet inte. Hon gick väl också till en konkurrent, det kan tänkas att hon erbjöds en bra tjänst, bättre lön, bättre arbetsvillkor. Nu har jag inte lyssnat på Morrongänget sammanhängande på massa år då jag jobbar med annat idag. Men min uppfattning är inte att det varit några större kontroverser i det gänget.
Nu ska ju Ingmar och Peter gå till STAR FM och jag kan tro att det är ett bra drag för alla parter. Jag är
född på 70 talet och på 90 talet jobbade jag med chaufförsyrken och lyssnade mycket på dem. Även när jag körde mer i jobbet på 2010 talet lyssnade jag på dem, men jag förstå att de kanske inte attraherar de yngre generationerna så mycket. Så att de nu går till STAR FM som riktar sig vi som är lite äldre tror jag är rätt och riktigt.
Sen är det väl med Morrongänget som med allt annat, allt har ett bäst före datum. Lite som Top Gear med Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May. Efter kontroversen med BBC så gick de till Amazon Prime och gjorde The Grand Tour. Flera bra avsnitt där, men det kommer inte bli så mycket mer där. Allt har sin tid.