2008-02-26, 15:52
Medlem
Jo det går ju absolut men lite dåligt med statistik, orkar inte räkna alla poster
2008-02-26, 16:43
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Oj, vilka ömma tår du verkar ha idag, Meglomania! Nu får man ju ta i beräkning att du är lite bakfull idag efter den storslagna moderatorfesten och därför kan överreagera något.

Nej, jag har inget facit - men skulle kunna redovisa mina välunderbyggda synpunkter om jag var tvungen, t ex under pistolhot eller liknande. Men tills att så sker väljer jag att ligga lågt av hänsyn och medmänsklighet. Jag gillar helt enkelt inte att peka ut någon.

Mitt i den värsta bakfyllan kan du dock trösta dig med att just du inte är någon av de hyperaktiva respektive handlingsförlamade ytterligheter av moderatorer jag syftar på...
Nej, inga ömma tår här inte. Eftersom jag vet vad som är möjligt att göra och vad som inte är möjligt så skulle det vara roligt att se vad du kommit fram till och hur menar jag. Jag tog inte åt mig eller så utan är bara intresserad. Du får gärna PMa infon om du inte vill skriva ut det här.

Jag kan ju dessutom kontrollera om det ligger någonting i det hela och det vore väl bra?
2008-02-26, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Nej, inga ömma tår här inte. Eftersom jag vet vad som är möjligt att göra och vad som inte är möjligt så skulle det vara roligt att se vad du kommit fram till och hur menar jag. Jag tog inte åt mig eller så utan är bara intresserad. Du får gärna PMa infon om du inte vill skriva ut det här.

Jag kan ju dessutom kontrollera om det ligger någonting i det hela och det vore väl bra?
Nej, du är bara nyfiken... Helt ärligt syftar jag inte på någon särskild moderator (bara lite kanske), utan är endast ute efter att bringa en större jämnhet i moderatoragerandet. Man måste ha något att skriva om...
2008-02-26, 18:42
Medlem
Zairas avatar
Citat:
Nej, du är bara nyfiken... Helt ärligt syftar jag inte på någon särskild moderator (bara lite kanske), utan är endast ute efter att bringa en större jämnhet i moderatoragerandet. Man måste ha något att skriva om...

no offence, men det var nog det konstigaste resonemanget någonsin.
2008-02-26, 18:56
Medlem
H0nkens avatar
Som Ruskigbuss påpekade så beror det ju så klart vilket forum man modererar i. Ta fjortisarnas högborg: Dopningforumet, där det väldigt ofta dyker upp trådstarter som: "var sköper man doping?????????????" och "TIPs på nybÖRJArkur ?!?".
Kan tänka mig att många låsningar delas ut i detta forat medan det är lite mindre i tex. filosofiforumet.
2008-02-26, 19:00
Medlem
Zairas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Som Ruskigbuss påpekade så beror det ju så klart vilket forum man modererar i. Ta fjortisarnas högborg: Dopningforumet, där det väldigt ofta dyker upp trådstarter som: "var sköper man doping?????????????" och "TIPs på nybÖRJArkur ?!?".
Kan tänka mig att många låsningar delas ut i detta forat medan det är lite mindre i tex. filosofiforumet.

skulle jag nog också kunna tänka mig, därför skulle inte statistiken säga smack om hur mod är som "person" eller vad man ska säga. då jag tror att det är rätt stor skillnad på seriositeten mellan olika forums delar
2008-02-26, 19:29
Medlem
Carpe Diems avatar
Det är min övertygelse att det till absolut största delen beror på vilket delfora som man modererar.

En av de säkraste metoderna för att bli bannad är att försöka köpa/sälja knark, det är givetvis så att de flesta fall av knark-bann baserar sig på inlägg i drogforumen, men därav kan man knappast dra slutsatsen att modsen i andra fora skulle ha en slappare inställning än drog-modsen.

Jag vet egentligen inte om det skulle vara så intressant att samla på "skalper".

Huvudsaken är att man försöker följa reglerna och behandlar alla lika.
Sedan kan man självklart göra fel som mod, men sänd i så fall ett PM.

Som enskild mod kan man i stort sett inte göra mer än dela ut tillsägelser, radera inlägg och låsa trådar. Övriga åtgärder är antingen kollektiva, det vill säga att moderatorerna röstar om saken, eller också är det Admin själv som fattar beslutet.
2008-02-26, 19:33
Medlem
rebbans avatar
Finns det nån statistik så är det ändå inte nån som kommer vara rättvis eller vad man ska säga.

Det är ju så stor skillnad mellan olika forumsdelar och även mellan moddarna i samma forumsdel då det beror på vad man har för onlinetid..
2008-02-26, 20:42
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Det där låter ganska långt ifrån något du nästan kan bevisa. Kan det vara så så att du inte har några indikationer alls egentligen utan bara är ute efter att röra upp skit? Det verkar onekligen så.
2008-02-26, 22:19
Medlem
Upofs avatar
HERREJE, "Trådskaparen".

Eller ska vi kalla dig vid ditt ursprungliga namn? Eller nåt annat snarlikt?

Du postar nästan lika ofta nya trådar som... ja, ... DEN-DU-VAR.
2008-02-27, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det där låter ganska långt ifrån något du nästan kan bevisa. Kan det vara så så att du inte har några indikationer alls egentligen utan bara är ute efter att röra upp skit? Det verkar onekligen så.
Jo, jag kan verkligen bevisa mitt påstående - men då röjer jag min mycket gode väns nickname och det vill jag inte. Tips: hör med Ruskigbuss och hans egenhändigt kompinerade "motivering" för min gode väns avstängning...

Jag vill inte röra upp skit (bara lite), utan tycker verkligen det vore intressant med litet moderatorstatistik. Det är ingen hemlighet att vissa t ex är låskåtare än andra. Ser du inte det själv uppmanar jag dig att polera glasögonen.
2008-02-27, 21:43
Medlem
Snövits avatar
Citat:
De där uppgifterna betvivlar jag. Vad jag misstänker är att en del varningar och banningar helt och hållet har verkställts genom enskilda moderatorers försorg. Jag har nästan bevis för påståendet...

Du är full med skit och försöker bara röra upp lite damm. För flera år sedan var det någon mod som missbrukade och delade ut någon varning som inte var berättigad och jag har t.o.m. för mig att någon mod bannade någon.

Nu för tiden så röstas det om alla varningar och bannlysningar så nej ingen enskild mod kan vare sig bannlysa eller varna någon. Om någon gjorde detta så skulle det komma fram rätt snart och Admin skulle förmodligen avsätta den som på egen hand varnat eller bannlyst någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in