2008-02-23, 13:06
Medlem
miklons avatar
Jag tycker att namnet "Fotografi" klingar lite märkligt, eftersom åtminstone jag förknippar ordet snarare med ett fysiskt foto än med konstarten "fotografi", som jag antar avses.

Ett bättre namn vore "Fotografering", eller möjligen "Fotografering och fotografier" (alternativt "Fotografering och fotografisk konst" kanske) om man vill betona att det inte bara handlar om utövandet utan även om bilderna.
Citera
2008-02-23, 17:30
Medlem
503s avatar
Håller med.
Det eller helt enkelt Foto.

Dock är det ju inte världens största problem absolut och ingenting jag retar mig på, men sådana namnbyten har ju skett förut.
Citera
2008-02-23, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag tycker att namnet "Fotografi" klingar lite märkligt, eftersom åtminstone jag förknippar ordet snarare med ett fysiskt foto än med konstarten "fotografi", som jag antar avses.

Ett bättre namn vore "Fotografering", eller möjligen "Fotografering och fotografier" (alternativt "Fotografering och fotografisk konst" kanske) om man vill betona att det inte bara handlar om utövandet utan även om bilderna.
Det där inlägget känns allt bra förvirrat - har du glömt att ta dina tabletter idag?

Du vet väl vad man hittar i det delforat oavsett vad det heter? Isåfall tycker jag att forat "Bilar, båtar och fordon" skall döpas om till "Automobiler, båtar och fordon", annars blir rösterna i huvudet inte glada på mig...
Citera
2008-02-24, 11:30
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Det där inlägget känns allt bra förvirrat - har du glömt att ta dina tabletter idag?

Du vet väl vad man hittar i det delforat oavsett vad det heter? Isåfall tycker jag att forat "Bilar, båtar och fordon" skall döpas om till "Automobiler, båtar och fordon", annars blir rösterna i huvudet inte glada på mig...

Apapap, blanda inte in mina tabletter i det här!

Saken är den att det stör mitt sinne för estetik helt enkelt. "Fotografi", det ser ju för konstigt ut.
Citera
2008-02-24, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix

FOrdon räcker annars
Citera
2008-02-24, 15:05
Medlem
Farbror Sallads avatar
Är det inte lite väl petigt? För min del skulle det kunna heta "Foto" istället, men det är ganska oväsentligt.
Citera
2008-02-24, 21:21
Medlem
miklons avatar
Jaja, det är inte så att jag ligger sömnlös om natten, men lite störande är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in