2008-02-23, 22:06
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skronken
Frågan är då, är det fysiskt möjligt för ett mänskligt öga att se denna reflektion vi pratar om? Om detta är fallet, hur kommer det säg att vi inte såg den?
Ju längre slutartid, desto mer ljus registreras av kameran. På så sätt kan man fotografera väldigt ljussvaga föremål som inte kan ses med blotta ögat. Något som observationsastronomer använt sig av sedan fotograferingstekniken uppfanns. Jag är ingen expert på fotografering, men en slutartid på fem sekunder borde nog kunna fånga en del ljus från saker man annars inte skulle se.

Vad gäller det där blinkande ljuset ni såg, så kan det helt enkelt vara ett sammanträffande. En annan möjlig förklaring är att ni kanske hade lite tur och faktiskt såg det reflekterade ljuset. Ljuskänsligheten är ju som bekant större i synfältets mer perifera områden och det är tänkbart att ni på grund av detta verkligen såg ljusen. Men det förutsätter mer eller mindre att ni såg blinkningarna "i ögonvrån".
Senast redigerad av Dr. Wily 2008-02-23 kl. 22:12.
Citera
2008-02-23, 22:10
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
eeeh.. syns överhuvudtaget min post (nr 3)? Det är ju stadsljus som reflekteras.

Du kan mycket väl vara en alien, rymdödla, marsian, et cetera, och vara ute efter att leda in oss på fel spår.
Citera
2008-02-24, 06:47
Medlem
Det är inga UFO'S..
Tipsa www.aftonblaskan.se så kan jag garantera att idioterna skriver om detta
Citera
2008-02-24, 07:05
Medlem
KalleXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jaja, men vilken planet tror ni de kommer från?!?!
Merkurius absolut. Det ser man på hur de härmar ljusen från marken.
Venusianerna eller Marsianerna är inte alls så kluriga. De skiter i ljusshowen och stövlar bara in och kör upp en sond i röven på folk utan att fråga först.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in