Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-02-19, 00:19
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Mina delade mappar har försvunnit... Har 4st andra datorer vara 3 är PC och 1 till mac.

2 Mac
3 PC

PC-datorerna kan dela filer mellan varandra men jag på min MacBook kommer inte åt denna funktion just nu.

Är det någon inställning jag missat?

Vill minnas att när jag precis köpt min MB och kopplade samman den med mina två PC-datorer i nätverket så gick det att se dom delade mapparna och föra över/dela filer datorerna emellan. Nu efter ca 2 veckor fungerar detta inte alls...
Senast redigerad av KillLovelyPony 2008-02-19 kl. 00:37.
Citera
2008-02-19, 00:46
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Tills vidare kan mod ta bort tråden.
Efter lite fixande med min PC så har den helt plötsligt dykt upp i Finder.

För andra som har samma problem, jag vet inte hundra hur jag gjorde men stängde av brandväggen på min PC (windows inbyggda), och jag tror nog det var vad som gjorde det.
Citera
2008-02-19, 15:33
Medlem
Jivs avatar
Har själv ett liknande problem.
Jag ser min rumspolares windows-dator i finder men ej min egen.
Den kommer jag bara åt genom att gå via:

"äpplet" -> senaste objekt -> servrar

"Förr i tiden" fanns minsann även min dator med direkt i finder!

Har en macbook o kör med trådlöst nätverk, nån random dlink-router.
Citera
2008-04-04, 11:48
Medlem
Näsans avatar
Förlåt jag uppar, men jag kan inte få min iMac att snacka med min bärbara HP på det sätt jag vill

Datorn dyker upp som "MACINTOSH" på den bärbara (Vista) men endast min skrivare som är kopplad till macen syns trots att jag delar utt allt på min MAc, inklusive min externa hårddisk som jag vill komma åt från den bärbara då jag vill föra över musiken därifrån till den bärbara. Nu är det ju så olyckligt att den bärbara Pc.:n inte kan läsa min externa HD så jag måste ju går via macen. Kan nänma att jag har en korsad direktkoppling mellan de båda !
Jag gör säker something stupid men jag är depserat eftersom jag åker till USA på måndag och vill ha med mig musiken och bilderna som ligger på MAcens externa HD.

Tack på förhand
Näsan
Citera
2008-04-04, 11:56
Medlem
Näsans avatar
Fick rätt på det, fick lite hjälp här hemma !
Citera
2008-04-05, 01:27
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Näsan
Fick rätt på det, fick lite hjälp här hemma !

Förklara gärna hur du gjorde om det är fler som har samma problem.

Edit: Eftersom att du direktkopplade med korsad sladd så antar jag att du satte statiskt IP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in