2012-05-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebrra3
Tja, jag har riktigt tjockt hår som vanligtvis blir "bulligt" och jävligt fult oavsett vaxsort eller annat. Har alltid trivts i mössa och ansett mig själv som rätt snygg i just mössa men under sommarhalvåret blir det värre.

Tänkte då snagga mig. Har tjockt hår och normalt hårfäste gissar jag, är fortfarande ung. Ovalformat, hyffsat långt, smalt huvud.

Vad tycker ni, är det bara tuta och köra? Hade tänkt kanske runt 10mm till att börja med.
testa det växer ut fort igen men skulle snaggat lite kortare i nacken och fasa över till huvet för kan se konstigt ut annars speciellt på tio millimeter som ändå är förhållandevis lång längd
Citera
2012-05-16, 11:15
Medlem
civ-ekonoms avatar
Hej,

Jag har otroligt tjockt hår, som blir väldigt vågigt när det blir längre. Med längre menar jag inte alls långt.

Detta leder till att jag får gå till frisören var 10e dag, alltså minst 2-3 ggr/månad. Han klipper då ner det ca 0.5cm samt tunnar ut det. Det blir en jävla massa hår som klipps bort kan jag meddela.

Iallafall, när jag är nyklippt och ca en vecka frammåt är håret perfekt. Rakt, lättformat, fin färg, osv.

Här är en bild när det är näst intill perfekt:
http://oi45.tinypic.com/15ea444.jpg

Jag använder platt-tång och borste. Vidare har jag helt slutat med vax, gel, spray osv. Det förstör håret helt. Istället använder jag någonting som kallas Serum. Detta är perfekt, lätt att tvätta ur, håret blir mjukt och lent osv.

Men är det någon som har något tips om vad jag kan göra för att behålla frisyren längre? Helst vill jag att skiten bara slutar växa och håller samma längd...

Tack på förhand.
Citera
2012-05-23, 00:27
Medlem
moarlemonpledges avatar
ska klippa mig nån gång i dagarna, och känner för en ny frisyr. Vill inte ha så långt hår nu till sommaren, då det blir flottigt när svetten kommer fram tack vare värmen. vill inte ha kort hår heller (under 2-1,5 centimeter är kort för mig). En annan premiss är att det inte ska vara en sån där "fjortisfrisyr" med massa spretiga hårstrån som är hårda som sten, utan lite mer moget. Kört på denna: http://www.glamzzle.com/wp-content/uploads/2011/09/chris-evans-as-steve-rogers-captain-america.jpg tidigare, men det blir för jobbigt på sommaren.
Har väldigt mörkt brunt hår.
Citera
2012-05-29, 20:23
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Någon som vet "standardmåtten" för undercut-frisyren? Är det 3mm eller 5mm på sidorna? Blir inte 3mm för tunnt, att det ser lite...hmm trashigt ut?

Jag vill ha det riktigt kort, slimmat men samtidigt vill jag ju att det ska synas att jag har hår på sidorna.

Vad tror ni måtten här är:
http://nyheter24.se/incoming/article533701.ece/ALTERNATES/img514x344/sy491684_3x2.jpg
Citera
2012-05-29, 21:56
Medlem
Rippless avatar
Jag vet inte om min frågan går in här speciellt bra men jag gör ett försök.

För tillfället har jag relativt kort hår, snaggade det p.g.a. en enorm kalufs så just nu är det kanske 3 cm långt. Det går att styla det men jag skulle vilja ha en klassisk frilla. En sidbena skulle sitta fint, men mitt hår är som svinto. Har i princip negerhår. Det har tendens att bli lite lockigt, väldigt stort och extremt tjockt. Hur ska jag fixa en sådan frilla då?

Vatten fungerar inte, det går ur direkt. Gelé? Blir för stelt kanske? Vax? Kommer nog inte gå, blir för slabbigt då (typiska pubertala gossar med 500 gram D-Fi i håret slickat åt sidan). Det är svårt för mig med frisyrer! Ge tips!
Citera
2012-05-29, 22:17
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples

För tillfället har jag relativt kort hår, snaggade det p.g.a. en enorm kalufs så just nu är det kanske 3 cm långt. Det går att styla det men jag skulle vilja ha en klassisk frilla. En sidbena skulle sitta fint, men mitt hår är som svinto. Har i princip negerhår. Det har tendens att bli lite lockigt, väldigt stort och extremt tjockt. Hur ska jag fixa en sådan frilla då?

Vatten fungerar inte, det går ur direkt. Gelé? Blir för stelt kanske? Vax? Kommer nog inte gå, blir för slabbigt då (typiska pubertala gossar med 500 gram D-Fi i håret slickat åt sidan). Det är svårt för mig med frisyrer! Ge tips!
Med den hårtypen du har låter det inte helt lätt. Det kanske finns någon sorts kräm eller vax som fungerar, du får helt enkelt prova dig fram. Annars kan det ju absolut vara coolt med en lite egen frisyr även till klassisk stil
Fast det var nog inte vad du ville.
Citera
2012-05-29, 22:34
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Med den hårtypen du har låter det inte helt lätt. Det kanske finns någon sorts kräm eller vax som fungerar, du får helt enkelt prova dig fram. Annars kan det ju absolut vara coolt med en lite egen frisyr även till klassisk stil
Fast det var nog inte vad du ville.

Jag vill ha en avslappnad sidbena. Det går inte... Fan...
Citera
2012-05-30, 12:59
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Någon som vet "standardmåtten" för undercut-frisyren? Är det 3mm eller 5mm på sidorna? Blir inte 3mm för tunnt, att det ser lite...hmm trashigt ut?

Jag vill ha det riktigt kort, slimmat men samtidigt vill jag ju att det ska synas att jag har hår på sidorna.

Vad tror ni måtten här är:
http://nyheter24.se/incoming/article533701.ece/ALTERNATES/img514x344/sy491684_3x2.jpg

Tjena!

Jag klippte en variant av undercuten, ungefär som på bilden du länkade. Jag sparade 12mm på sidorna den gången men har efter det klippt betydligt kortare. Skulle tippa att på bilden är sidorna 5mm, kanske rent av 3mm. Det är svårt att uppskatta men skulle lägga mina pengar på 5mm.

Lycka till!
Citera
2012-05-31, 20:14
Medlem
Hallå!

Jag ska på "rockabilly" fest på lördag, och behöver lite hjälp när det gäller frisyr. Jag har inte tillräckligt långt för att få den där riktiga "bågen" som de äkta rockabillygrabbarna har(grease).

Så vad ska jag göra med mitt hår? Det är ca 5-6cm långt och rakt.

Lite ot men kläder, jag hade tänkt att ha skinnjacka, mörka jeans, ett par svarta gamla ray-ban aviators, ett par svarta skinnboots(har ännu inte hittat några). men vad har man under jackan? ibland verkar de ha en vit t-shirt ibland en röd-rutig skjorta(har ej en sån).

Vad tycker ni?
Citera
2012-06-01, 21:11
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Tjena!

Jag klippte en variant av undercuten, ungefär som på bilden du länkade. Jag sparade 12mm på sidorna den gången men har efter det klippt betydligt kortare. Skulle tippa att på bilden är sidorna 5mm, kanske rent av 3mm. Det är svårt att uppskatta men skulle lägga mina pengar på 5mm.

Lycka till!
12 mm låter på tok för långt på sidorna (för min smak). Men ja, troligtvis är det mellan 3-5 mm men det är väl just det svaret jag är ute efter: 3 eller 5?
Citera
2012-06-03, 13:53
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
12 mm låter på tok för långt på sidorna (för min smak). Men ja, troligtvis är det mellan 3-5 mm men det är väl just det svaret jag är ute efter: 3 eller 5?

Välj 5 först och är du inte nöjd så kör du 3 sen, problem solved!
Citera
2012-06-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples

Brylcreem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in