Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
*suck*
Kan inte någon sammanfatta det ni har kommit fram till i tråden?
Egentligen så tycker jag att alla latmaskar kan läsa igenom allt, då det är omöjligt att minnas allt. Men eftersom jag är en snäll kicka kan jag försöka med det lilla jag kommer ihåg av den här enorma tråden
*R-M och C-F hade kontakt via sms och telefon (eventuellt internet). Ingen verkar veta hur deras relation såg ut. De träffades en fredag (osäker på datum), och med största sannolikhet så mördades R-M samma kväll på platsen (ett industriområde) där hon hittades. Hon var naken när hon hittades gömd bakom några rullar isolering. Dödsorsaken är trubbigt våld mot huvudet (stenar), och hon ska ha varit riktigt illa tilltygad
* C-F satt barnvakt med sin flickvän samma kväll, kvällen efter var han och flickvännen på firmafest ihop. C-F träffade sin tjej över internet och flyttade från Malå till hennes familj i Falun. Han fick fast jobb som lastbilschaufför.
* Från Malå har det ryktats om att C-F har en tvivelaktig familj. Pappan ska ha blivit förflyttad från ett tidigare arbete på ett vårdboende p.g.a taffsande på vårdtagare eller arbetande där. Oklart vilket. Oklart om det ens är sant. Pappan jobbar iallafall nu som pistvakt.
* Det finns olika bilder av C-F som person. En del menar att han var lugn och blyg, medan andra påstår att han kunde få vredesutbrott för minsta lilla. Klart är iallafall att han blivit fälld för misshandel av en yngre kille, för att han enligt C-F "skrattade när hans gubbe dog", då de spelade dataspel.
* R-M har enligt en släkting i en intervju träffat killar på internet tidigare. En gång drog hon till en kille i GBG och familjen fick koppla in polisen för att hitta henne. Någon menade att hon var ett problembarn som börjat experimentiera med droger. Oklart om det är sant. R-M var ihop med en 17-årig pojke när hon mördades.
*R-M försvann på fredagen då hon skulle till sin pappa. Hon anmäldes saknad på lördagen, och då hade även någon varit inne på hennes lunar och bilddagbok. På bilddagboken hade det kommit upp en bild på en hängd gubbe med texten "död för dig". Någon hade också skrivit "Jag har ingenting att säga" på hennes sida. Då hon antas ha dött på fredagskvällen är det självklart intressant vem som varit inne på hennes sida. Men det har inte framkommit.
*C-F greps på tisdagen (eller onsdagen?) efter att R-M hittats på måndagen. Gripandet gick lungt till. C-F förnekade, men erkände någon dag efteråt. Det har cirkulerat bilder på C-F som är från 9:ans skolkatalog och andra från hans flickväns bilddagbok. Flickvännens bilddagbok är numera lösenordsskyddad. Men för den som är intresserad finns de säkert att få tag på på andra sajter.
Puh, nu står det stilla. Ni andra får fylla på om ni kommer på något mer