2008-02-22, 12:43
Medlem
troubledstars avatar
rm skriver nåt om "det där som hände ska aldrig hända igen"
pojkvännen skriver helt pltösligt singel på sin presentation.
pojkvännen brukade följa med rm, men den här fredagen ville hon inte.
antagligen för att hon skulle träffa cf.
jag tror det har nåt med svartsjukedrama att göra. de träffades kanske i smyg ett tag, och nu ville hon inte längre
Citera
2008-02-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormis84
Visst måste det göra det..
En fråga som jag ställde innan vad hände med den bilen som man har hittat utbränd? hade den nåt med de hela och göra? Nån som vet?

Vad jag har hört om den bilen är att den skulle ha stulits i Leksand någon gång i förra veckan och att den inte alls kunde kopplas till mordet
Citera
Medlem
Starvids avatar
Citat:
En fråga som jag ställde innan vad hände med den bilen som man har hittat utbränd? hade den nåt med de hela och göra? Nån som vet?
Det hade den inte.
Citera
Medlem
Stormis84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubledstar
rm skriver nåt om "det där som hände ska aldrig hända igen"
pojkvännen skriver helt pltösligt singel på sin presentation.
pojkvännen brukade följa med rm, men den här fredagen ville hon inte.
antagligen för att hon skulle träffa cf.
jag tror det har nåt med svartsjukedrama att göra. de träffades kanske i smyg ett tag, och nu ville hon inte längre

Ja antagligen har hon väl varit otrogen. Ville kanske prata igenom vad som hänt med CF eller nåt. När hon sakt att hon inte vill ha med honom mer å göra. har han kanske flippat.
Citera
2008-02-22, 12:47
Medlem
PM:a mig jag ville se vem Cf är
Citera
2008-02-22, 12:48
Medlem
HjarterDams avatar
Citat:

Den är avskriven från utredningen enligt polisen, men man ska inte tro på allt de säger.

Har unga lastbilschaffsiar en förmåga att brumma runt i sina lastbilar? De flesta här verkar säkra på att han har kört lastbil denna kväll. Lite förvånande att han skulle göra det enbart för att han jobbar eller har jobbat som chaufför.
Citera
2008-02-22, 12:51
Medlem
dullboys avatar
Att man norpar en bil i dalarna när man ska ta sig någonstans är inte helt
ovanligt faktiskt. (har jag hört)
Citera
2008-02-22, 12:51
Medlem
Stormis84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam
Den är avskriven från utredningen enligt polisen, men man ska inte tro på allt de säger.

Har unga lastbilschaffsiar en förmåga att brumma runt i sina lastbilar? De flesta här verkar säkra på att han har kört lastbil denna kväll. Lite förvånande att han skulle göra det enbart för att han jobbar eller har jobbat som chaufför.

Jag tror inte riktigt på att han skulle kunan ta bilen och köra runt med den heller. beror ju på om han få ha bilen hemma under helgen. Men det tvivlar jag på. Visst skulle han jobba åt ett åkeri som ligger långt ifrån där han bor så visst skulle han kunna få ta hem bilen. Men han hade ju tydligen precis fått bensinkort.
Citera
2008-02-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vercel
Vet inte vad som gäller riktigt med att outa användare osv, så jag citerar bara nämnda PM utan nick. Hoppas det är okej. Tyckte det var enormt intressanta uppgifter.

"Den busslinjen (ringlinjen) hon skulle ta till Mora är nr 501 - De sista 2 bussar för dagen har avgång 19.00 och 19.30 mot Hånåkni med *slutstation* Örjanstäppan (där hon hittades vid bussgaraget). Efter 18.30 går ringlinjen inte runt hela Mora.

Källa för busstider (501):
http://www.dalatrafik.se/Tidtabeller/Vinter2007-08/Mora/Mra_Linje_501_2007-08-20--2008-06-14.pdf

Bussar Mora till Älvdalen där hon skulle senare.
Avg. 1820 - Ank. 1905
Avg. 1945 - Ank. 2020
Källa:
http://www.dalatrafik.se/Tidtabeller/Vinter2007-08/Lan2/Linje_170_2007-08-20--2008-06-14.pdf

Kan hon ha åkt en extratur med bussen 501 kl 19.00 i tron att det skulle komma tillbaka till Mora klockan 19.30 i tid för bussen till Älvdalen? Och sedan kommer hon bara till Örjanstäppan - Har man gjort det och vill tillbaka till stan går man förbi platsen hon hittades. Då kan hon ha träffat gärningsmannen av en slump. - Bara en teori bland alla andra men den bindar samman 501 hemma vid Rödmyren med Örjanstäppan (slutstationen och platsen hon hittades)"

Helt klart intressant, känns som en rimlig förklaring.
Citera
2008-02-22, 12:53
Medlem
sparkfots avatar
Hon kanske skulle avsluta en sexull relation med honom pga sin pojkvän? Killen kanske är kär i henne och bryter ihop. Men mord som reaktion.

Wooohooho
Citera
2008-02-22, 12:58
Medlem
Ang. bevisningen mot CF. Har det i media nämnts något MER än att de har haft telefonkontakt? Har de hittat någon bevisning på brottsplatsen som tyder på att det är CF? Man blir ju knappast häktad på sannolika skäl bara för man haft telefonkontakt, det måste finnas någon mer bevisning som de inte avslöjat ännu.
Citera
2008-02-22, 12:59
Medlem
Vercels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Hon kanske skulle avsluta en sexull relation med honom pga sin pojkvän? Killen kanske är kär i henne och bryter ihop. Men mord som reaktion.

Wooohooho

Kanske. Men det är något med våldet, med tejpen, med utspridda kläder osv som talar emot att GM skulle varit hejdundrande förälskad på något sätt. Det är omoget, barnsligt övervåld, som att det varit "på skoj"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in