Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-11, 14:00
Medlem
Min mikrofon har slutat att fungera. Den gjorde det efter att jag ominstallerade xp på datorn. Det är ganska irreterande att inte kunna prata i t ex ventrilo när jag spelar en del spel. Jag använder en bärbar dator och efter jag hade ominstallerat xp köpte jag ett headset, men mikrofonen fungerar inte och inte heller den inbyggda mikrofonen i datorn. Jag skulle bli redigt glad ifall någon skulle kunna hjälpa mig med det här. Tack i förväg.
Citera
2008-02-11, 16:49
Medlem
xfiler76s avatar
har du laddat hem de nyaste drivrutinerna till ljudkortet ???
pröva det först.
Citera
2008-02-12, 11:23
Medlem
joo, jag har gjort det nu, det enda som hände var att vinyl deck slutade fungera så nu när jag går in på ventrilo står det "VoiceCommMixerStart: Component list is empty.". Jag vill få det här fixat, men vet inte hur jag ska få igång vinyl deck igen. Ifall du har några andra förslag så testar jag de gärna.
Citera
2008-02-12, 14:47
Medlem
xfiler76s avatar
funkar ljudkortet okej ??
är det bara ventrilo som inte funkar med mic har du testat att köra micen i ett annat program ??
vad är det för ljudkort?
Citera
2008-02-16, 11:34
Medlem
Jag ominstallerade vinyl deck eller vad det heter, jag vet inte vad det är för ljudkort för en kompis hjälpte mig att hämta de nya drivrutinerna. Jag har bara testat med mic i ventrilo och msn. På msn har den funkat innan men på ventrilo testade jag först efter datorn hade krachat. Ljudkortet funkar helt perfekt förutom att jag inte kan använda mic. I manualen stog det att ifall man kopplar in en extern mic så stängs den inbyggda av, men då borde ju den externa funka. Hursomhelst så har jag hämtat hem nyare vinyl deck, jag hade 6.1.4 eller nåt sånt men har nu 7.00b. Jag ska kolla ifall det står vad jag har för ljudkort i manualen, annars har jag inen aning om vad jag har för ljudkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in