2008-02-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rinr
Förstår inte vad du menar med att skriva ett fint högskoleprov, kan du beskriva mer, ska jag be läraren om att göra högskoleprovet tidigare?

Du skriver ett högskoleprov som du sedan söker med istället för dina betyg. Så länge du har minst Godkänt i de kurser som krävs för behörighet till det högskoleprogram du vill söka så kan du söka med ditt resultat på högskoleprovet istället och dina gymnasiebetyg spelar då ingen roll.

Högskoleprovet kan du göra 2 gånger per år och det är inget du ber läraren om att få göra, det bestämmer du själv.

Här kan du läsa vilket resultat/betyg du behöver för de olika programmen http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1447
2008-02-11, 08:48
Medlem
Citat:
Förstår inte vad du menar med att skriva ett fint högskoleprov, kan du beskriva mer, ska jag be läraren om att göra högskoleprovet tidigare?

Och där tappade du bollen.
2008-02-11, 12:58
Medlem
Citat:

Du är inte från denna värld va?
2008-02-11, 13:00
Medlem
Kuggarns avatar
Urspårad tråd. Låser. Och till trådstartaren...

Gymnasiet är inget avgörande för den framtida karriären. Det är när du studerar på universitet som det spelar någon roll. En nyutexaminerad gymnasiestudent kan i princip ingenting...

Om man vill se till att ha så många valmöjligheter som möjligt när man söker till universitetet så bör man läsa natur.

/Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in