2008-02-14, 10:19
Medlem
mirrebosnas avatar
Tillbaka till topic, vad ts kan tänka sig köpa är en Renault 5. Billig, bra, snål på soppa 0,5L vanlig körning, 0,6-0,7 tung högerfot.
Driftsäkerhetern är jag osäker på, men den kommer från den tid då bilar var robust byggda.
Citera
2008-02-14, 13:23
Medlem
MonkeyWizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Föräkring behöver inte vara billigt för att det är äldra/mindre värd bil. Polaren ska köpa en laguna -99 tror jag det är. 18 precis tagit körkort bilen värd max 20k folksam ville ha 15000/år helförsäkring. Helt sjukt.

Länsföräkringar fick du full premie från början och där kostade det 5k/året. för helföräkring.
Kan bero på att han är 18 och precis tagit körkort. Han ligger inom riskzonen. Jag är imponerad att de alls vill försäkra honom.
Sen spelar det ju ingen roll om hans bil kostar 5kr om han krockar med en bil som kostar 500.000.

Felicia verkar vara ett alternativ, som ni säger. Ska titta noga på det och även glo efter de andra tipsen.
Tack pojkar!
Citera
2008-02-15, 14:42
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyWiz
Kan bero på att han är 18 och precis tagit körkort. Han ligger inom riskzonen. Jag är imponerad att de alls vill försäkra honom.
Sen spelar det ju ingen roll om hans bil kostar 5kr om han krockar med en bil som kostar 500.000.

Felicia verkar vara ett alternativ, som ni säger. Ska titta noga på det och även glo efter de andra tipsen.
Tack pojkar!

Tänk bara på att Skoda Felicia kombi är en småbil och inte mellanklassbil vilket man kanske tror. Det innebär låg lastvikt, men den är praktisk om man handlar på Ikea ibland och dyl.
Citera
2008-03-03, 01:47
Medlem
Hans Mosers avatar
Kanske samma vagn som Lundell har förkärlek för Cheva Trailblazer, eller en Suburban. Trevliga som fan!
Citera
2008-05-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Föräkring behöver inte vara billigt för att det är äldra/mindre värd bil. Polaren ska köpa en laguna -99 tror jag det är. 18 precis tagit körkort bilen värd max 20k folksam ville ha 15000/år helförsäkring. Helt sjukt.

Länsföräkringar fick du full premie från början och där kostade det 5k/året. för helföräkring.

Säg åt grabben att skriva bilen på en av hans päron så är problemet löst och försäkringen blir billig, är man under 24 tror jag det är så är försäkringen snuskigt mycket dyrare
Citera
2008-05-13, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mirrebosna
Tillbaka till topic, vad ts kan tänka sig köpa är en Renault 5. Billig, bra, snål på soppa 0,5L vanlig körning, 0,6-0,7 tung högerfot.
Driftsäkerhetern är jag osäker på, men den kommer från den tid då bilar var robust byggda.

Det är en riktigt billig bil. Men inget man direkt svinar i. Så hållbara är dom inte. Dock så finns det en ganska stort utbud av "skrotade" r5or som man kan sno delar ifrån. Ska man köpa nya slitagedelar på mekonomen blir det svindyrt. Drivaxlar för runt 1900kr/st, koppling 1700kr, hjullager fram 600kr/st. osv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in