2008-02-07, 19:49
Medlem
hatchetharrys avatar
Till sommaren har jag gått klart första året på civilekonomprogrammet och sitter just nu i full färd med att söka sommarjobb. Hittils har jag på min lista skrivit ner olika banker som jag ska ansöka till, kanske kan få sitta i kassan eller pyssla med enklare uppgifter. Nu tryter fantasin lite dock och tips och förslag är varmt välkomna!
Citera
2008-02-07, 21:07
Medlem
biplewds avatar
var läser du?
Citera
2008-02-09, 10:56
Medlem
Tycker du ska söka dig till företag som använder SAP. Spelar ingen roll om du får jobba med monotoma grejer.

Vi har haft en del sommarjobbare som sitter och rättar diverse fellistor osv.. astråkigt men bra för CV´t.

Ekonom med SAP erfarenhet klingar högt
Citera
2008-02-09, 11:59
Bannlyst
vad är SAP?
Citera
2008-02-09, 12:06
Bannlyst
samt ge exempel på företagare som använder sig av detta "system?"?
Citera
2008-02-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storballen
Tycker du ska söka dig till företag som använder SAP. Spelar ingen roll om du får jobba med monotoma grejer.

Vi har haft en del sommarjobbare som sitter och rättar diverse fellistor osv.. astråkigt men bra för CV´t.

Ekonom med SAP erfarenhet klingar högt
nja så speciellt bra för CV:t vet jag inte ifall det är att sitta på bank och göra simpelt jobb.
Då är det bättre att försöka få jobba någonstans där man får uppgifter där man utvecklas själv. Att kunna skriva att man har utvecklats på ett visst sätt, typ varit någon projektledare eller lärt sig hantera människor är bättre än att bara skriva att man har suttit på bank.

I ett CV kan man få det minst uppenbara erfarenheten att framstå som viktig jämfört med jobb som initialt ser ut att vara skit bra men som är skit när man börjar luska lite om det.
Senast redigerad av wabbit 2008-02-09 kl. 13:07.
Citera
2008-02-09, 12:59
Medlem
Philemon046s avatar
Du sätter dig och funderar på vilka företag som finns och verkar i din stad. Skriv upp minst 20 namn och sen ringer du runt/går runt frågar om det kan behöva extra hjälp i sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in