Citat:
Ursprungligen postat av Shabbe160
Då tror du fel. Min lillebror är 15 år och det är han som ska börja! Eftersom han är under 18 så bad han mig att skapa en tråd i forumet för tips! Och eftersom jag är en snäll storebror hjälper jag givetvis honom!

Wow! Och misstolka mig inte nu, jag är inte hänförd av din godhärtade hjälpsamhet, utan snarare utav din lillebrors brist på initiativ och oförmåga att ta tag i saker.
I hans situation hade jag skapat en användare, sannolikt döpt kontot till något relativt generellt, tex Shabbe160, varpå jag startat en tråd där jag utgivit mig för att vara en godhjärtad 18-årig storebror (på rätt sida om reglementet mao) som enkom vill hjälpa min stackars regelföljande lillebror att välja rätt gymnasium. Visar inte det på driftighet och kreativitet, så säg?
Nåväl, när jag nu fått jävlas lite så kan du ju faktiskt få ett seriöst svar också, för din stora omtänksamhet samt din förmåga att faktiskt uttrycka dig på rättstavad och lättolkad svenska.
Jag har själv gått på Blackebergs gymnasium och kan klart rekommendera skolan. Jag har även läst på IB utomlands, vilket man kan göra på Kungsholmen. IB är en utbildning jag anser bättre än den svenska gymnasieskolans, mitt råd blir därför IB på Kungsholmen.