Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-02-06, 01:08
Medlem
Kundalinis avatar
Jag är numera stolt Leopardanvändare, och formaterade min gamla bärbara för ett tag sedan. Tydligen var den Panther rån början, vilket ar lite tråkigt eftersom jag körde Tiger på slutet.

Hursom helst - jag har ett program jag behöver använda som kräver Classic, men när jag försökte installera det på den gamla datorn visade det sig att det helt enkelt inte fanns nåt stöd för Classic.

Kanske hade det kommit med när jag installerade Tiger, men fan vet. JAg behöver använda det där programmet, men kan inte göra det i nuläget.

Hur gör jag för att få ner Classic? jag var inne och kollade på Apples hemsida, men lyckades inte hitta nåt matnyttigt där.

Är det möjligt att ladda ner OS9?
Eller måste jag gå och köpa det???
Det sistnämnda känns ju lite off och underligt...

Några tips???
Citera
2008-02-06, 12:21
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Leopard har inget stöd för Classic, vilket 10.4 hade (om man hade G4 eller G5 PowerPC-processor). Därför kör jag fortfarande 10.4, liksom du har jag Classic-program som jag använder.
Citera
2008-02-06, 12:33
Medlem
Kundalinis avatar
Jag vet att Classic inte går att använda i Leopard.

Problemet (jag kanske inte uttrycte mig tydligt nog) är att min gamla dator efter omformatering inte heller nu har något stöd för Classic.

Innan omformateringen körde jag Tiger på den datorn, men efter omformateringen har jag av ngn anledning i stället Panther. Nån gång efter den första installationen har jag upenbarligen uppgraderat till Tiger.

Men detta skall vä inte vara nåt problem? det skall ju gå at köra Classic i Panther.

Jag undrar vad jag skall göra för att kunna köra Classic helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in