2008-02-05, 16:29
Medlem
Jag har lite problem med att installera windows på min dator.

Jag har en laptop. Har två versioner av Windows XP Pro (en med integrerat sp2, och en med sp3) på CD.
När jag stoppar in cd-skivan och bootar upp datorn så stänger datorn bara av sig helt abrupt efter obestämd tid i installationsprogrammet (oftast handlar det om 2-3 minuter). Jag hinner liksom börja formateringen av min hårddisk, sen stänger sig datorn av. Den kan även stängas av abrupt i menyn, innan jag påbörjat formateringen.

S-ATA har jag aktiverat i BIOS, och testat att avaktivera även.

Jag har ingen floppydrive så jag kan inte starta datorn med de S-ATA-drivers avsedda för min laptop som jag hittade på HP.se.

Ingen aning om det handlar om S-ATA eller inte, men kan det vara fel på min Windows XP Pro-versioner?
Citera
2008-02-05, 17:23
Medlem
Tror jag lyckades ordna det..

datorn blev för varm helt enkelt. får stänga av den lite och testa igen

Citat:
Ursprungligen postat av pokute
Jag har lite problem med att installera windows på min dator.

Jag har en laptop. Har två versioner av Windows XP Pro (en med integrerat sp2, och en med sp3) på CD.
När jag stoppar in cd-skivan och bootar upp datorn så stänger datorn bara av sig helt abrupt efter obestämd tid i installationsprogrammet (oftast handlar det om 2-3 minuter). Jag hinner liksom börja formateringen av min hårddisk, sen stänger sig datorn av. Den kan även stängas av abrupt i menyn, innan jag påbörjat formateringen.

S-ATA har jag aktiverat i BIOS, och testat att avaktivera även.

Jag har ingen floppydrive så jag kan inte starta datorn med de S-ATA-drivers avsedda för min laptop som jag hittade på HP.se.

Ingen aning om det handlar om S-ATA eller inte, men kan det vara fel på min Windows XP Pro-versioner?
Citera
2008-02-05, 17:25
Medlem
Xstars avatar
Hur har du "ordnat" det? Antagligen är det hårdvarufel på din hårddisk eller så är det, som du säger, överhettning. I fall av det senare är det ofta en fläkt som slutat fungera eller möjligtvis dammblockage. Öppna upp datorn och se vad du kan lista ut. Lycka till!
Citera
2008-02-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Hur har du "ordnat" det? Antagligen är det hårdvarufel på din hårddisk eller så är det, som du säger, överhettning. I fall av det senare är det ofta en fläkt som slutat fungera eller möjligtvis dammblockage. Öppna upp datorn och se vad du kan lista ut. Lycka till!

upptäckte precis under datorn att det smält lite vid batteriet...jg har den på väldigt ofta o länge så det kanke inte var så konstigt. skitvarm blir den iallafall, ska nog inte skruva upp den för då gäller inte garantin har jag för mig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in