2008-02-05, 10:34
Medlem
klars avatar
Den 13:e februari så kommer både tv3 och Kanal 5 sändas i Canal Digitals familjepacket, samtidigt som 5:an och TV4 sport kommer sändas i Viasat.

Vad tror ni om detta?

Ur min synpunkt är att Canal Digital spöar skiten ur både Viasat (synd för golfen) och boxer just nu.

Bra för oss konsumenter mindre bra för leverantörer.
Citera
2008-02-05, 10:50
Bannlyst
Viasat kommer då med andra ord ha både trean, femman och TV4 Sport. Dessutom finns ju intressepaketeringen på Viasat, så jag skulle inte tippa på att Canal Digital spöar Viasat, tyvärr.
Citera
2008-02-05, 11:35
Medlem
Tajger66s avatar
För mig blir otroligt bra, äntligen kan jag skippa Viasatboxen och det är både lättare och billigare att ha alla kanaler i samma låda. (har parabol)
Citera
2008-02-05, 23:09
Medlem
funerals avatar
viasat är väl även billigare i månaden?
Citera
2008-02-06, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
viasat är väl även billigare i månaden?

Helt korrekt, fast det beror på vad man väljer också.

Viasats alternativ:

129, 179 och 199. (inga sport- eller filmpaket)

Canal Digital kostar 189.

Kortavgiften är även lägre på Viasat.
Citera
2008-02-06, 11:04
Medlem
joddla35s avatar
Får boxer igenom tv4 sport (prövning nu i april) så är ju dom billigast, med både 3an och 5an i sitt grundpaket på 159:-/mån
Citera
2008-02-06, 17:29
Medlem
DennisOlofs avatar
Hoppas det här är början till en sammanslagning, är så otroligt onödigt att skicka samma kanaler parallellt när folk vill ha HDTV och annat.

Om dom gick ihop skulle vi få flera kanaler istället. Speciellt nu när boxer finns så lär inte EU knorra om snedvriden konkurrens
Citera
2008-02-06, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klar
Den 13:e februari så kommer både tv3 och Kanal 5 sändas i Canal Digitals familjepacket, samtidigt som 5:an och TV4 sport kommer sändas i Viasat.

Vad tror ni om detta?

Ur min synpunkt är att Canal Digital spöar skiten ur både Viasat (synd för golfen) och boxer just nu.

Bra för oss konsumenter mindre bra för leverantörer.

Viasat har rean grävt sin grav genom att skicka ut sin usla sattelitboxar. Sämre skräp ån så får man fan leta efter. Deras ny inspelningsbara box som jag dumt nog tog och fölängde abbonemanget med är av samma fabrikat som den förra. SKRÄP!

Fyfan vad jag längtar efter bindningstiden är slut så att jag kan skrota både abbonemang och box. Har sällan vart så missnöjd med en produkt som viasats skitbox!
Citera
2008-02-06, 19:56
Medlem
DennisOlofs avatar
Ska man få en bra PVR box måste man oftast fixa en tredje part som funkar bra.

Det fina med CD är att man kan köpa Conax CAM och köra på den box man själv vill, det går inte med Viasat. Bortsett från t.ex. Dreambox där man kan köra softcam som kan emulera NDS systemet, då kan man använda sitt ORGINAL kort precis som till vanliga Viasatboxar. Det går inte att köpa CAM moduler till Viasat för privatbruk, det är ganska taskig. För utbudet av boxar från leverantörer brukar vara ganska dåligt.

Man borde ju själv kunna få välja den box man vill använda.

P.S. Detta inlägg strider inte reglerna, jag uppmuntrar inte till illegal verksamhet med dreambox enheten, detta är förbjudet !!!

Hoppas nu jag inte blir varnad
Senast redigerad av DennisOlof 2008-02-06 kl. 20:00.
Citera
2008-04-16, 21:21
Medlem
Hyro 9000 S/T fungerar fint med Viasat, Canal Digital samt Boxer. Kostar ~4000kr, har en något buggig mjukvara som blir bättre i takt med att veckorna går, har HDMI ut och en sexig eSATA-port på baksidan. 2 multiCAS-kortplatser och två modulplatser. Sluta plåga er med skitboxar och skaffa något som ger er valuta för pengarna.
Citera
2008-04-17, 00:44
Medlem
Forzos avatar
På tal om det här är det någon som har koll på om det på något sätt går att få in 6an med ett canal digital abonemang? Har ju hört att det ska vara en gratiskanal i marknätet men orkar verkligen inte skaffa en box till bara för en extra kanal...
Citera
2008-04-17, 20:20
Medlem
DennisOlofs avatar
Forzo, då surfar du inte på CD's websida och kollar vad dom erbjuder för kanaler. Därefter är det bara att skaffa lämpligt kanalpaket. KLART.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in