Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-03, 00:11
Medlem
Octavianuss avatar
Det är så att jag tankade filmen doggville, och ska kika på den, men jag lyckas inte luska ut hur man ska öppna filerna. Det kom i en mapp med lite olika filer i, det är en blandning av .vob .ifo och .bup
Så hur gör jag, på PC tiden hade man kolla på såntdär men inte nu längre. Måste jag tanka ngt program?
Citera
2008-02-03, 00:13
Medlem
siarens avatar
VLC klarar det mesta, har du testat det?

http://www.videolan.org/vlc/

edit: heter mappen VIDEO_TS förresten?
Citera
2008-02-03, 09:55
Medlem
Noetlovskijs avatar
Hm, det där problemet har jag också.

Jag har några filmer som ligger i respektive VIDEO_TS-mappar och där finns vob-filer och hela köret. Hittils har jag fått öppna en VOB i taget. Om jag vill se hela utan avbrott då?

Och om jag vill bränna skiten - vilket program och hur?

Citera
2008-02-03, 19:13
Medlem
För att se nerladdad film: Öppna DVD-spelaren. Startar den inte automatiskt så välj vilken skivavbild du vill se i Öppna DVD-media i Arkiv-menyn.
För att bränna nerladdad film: Öppna Skivverktyg som ligger i Verktygsprogram i Programmappen. Markera avbilden du vill bränna, sätt i en skiva och tryck på bränn. Klart. Enklare än så blir det inte.
Citera
2008-02-03, 19:20
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Hm, det där problemet har jag också.

Jag har några filmer som ligger i respektive VIDEO_TS-mappar och där finns vob-filer och hela köret. Hittils har jag fått öppna en VOB i taget. Om jag vill se hela utan avbrott då?

Det är nog bara att kasta in video_ts-mappen i VLC. Det bästa brännprogrammet till Mac OS heter Toast Titanium, vilket du kan bränna både video_ts-mappar, skivavbilder och mycket annat med.
Citera
2008-02-03, 22:04
Medlem
Durkslags avatar
Gå in i VLC och välj Fil -> Öppna fil
sen väljer du fliken Skiva och där finns ett alternativ att öppna en Video-TS-mapp.
Citera
2008-02-03, 22:08
Medlem
Noetlovskijs avatar
Ok, tack för hjälpen, alla!

Nu har jag skaffat Toast it och då ska det bara vara att "drag & drop" VIDEO_TS-mappen in i Toast it och bränna hej vilt? Gött!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in