2008-02-02, 11:55
Medlem
Hej alla, jag har ett problem med mitt µTorrent.

När jag sätter på en nerladdning så börjar mitt internet att knasa. Även om jag stryper ner till 100kB/s och upp till 10kB/s så går internet ändå jättesegt och till slut dör internet. Detta brukar lösas genom att jag reparerar anslutningen eller startar om modemet. Jag sitter inte på nån Router kopplad direkt till modemet och jag har 8/0.8Mb/s

Nån som vet vad felet kan va? Det jag kanske kan tänka mej skulle vara min mjukvaro brandvägg, kör med Agnatium Outpost Firewall pro version 6.0 men har lite svårt att tänka mej det då den inte har strulat till nåt annat. Kör Nod32 3.0 som antivirus, tror inte det är det heller.

Tack på förhand
Citera
2008-02-02, 15:11
Medlem
Syrons avatar
Använder du NVIDIA drivrutiner samtidigt? Eller möjligtvis Nod32 eller liknande antivirus? Utorrent är känt för att det, åtminstone i tidigare versioner, började knasa när det kommer i konflikt med dessa saker, med minnesläckor och nätverksproblem som tidiga symptom.

Har själv utorrent och är snart på väg att skaffa något bättre då dessa problem börjar tära på tålamodet.
Citera
2008-02-02, 15:35
Medlem
Nod32 har jag, kan det vara det problemet Använder inte Nvidia, har ATI så det är det inte.

Så i så fall ska man byta antivirus eller torrentklient? Azureus och µTorrent brukar vara de enda som är godkända på privata trackers och Azureus är jobbigt med java tycker jag.

Andra antivirus tycker jag verkar krångliga med bannade serials hela tiden o så eller har jag fel?
Citera
2008-02-02, 15:39
Medlem
Jag och ALLA mina polare har liknande problem.
När vi tankar (oavsett hastighet upp och ner) så tar det nästan 1 minut att ladda en sida.
Men internet har aldrig dött,det låter skumt
Citera
2008-02-02, 15:58
Medlem
R.Rs avatar
Har ungefär samma problem, internet dör oftast snabbt, fast då kör jag oftast via trådlöst nätverk å andra sidan. Väldigt irriterande hursomhelst, har blivit tvungen att gå över till Bittorrent som ju inte är kanon direkt på andra sätt, men det fungerar åtminstone.
Citera
2008-02-02, 16:07
Medlem
project_xs avatar
Om det är den nya uTorrent 1.7.7 versionen så är det inte så konstigt. De flesta har problem med den, får vänta tills dom släpper nya versioner.
Citera
2008-02-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Jag och ALLA mina polare har liknande problem.
När vi tankar (oavsett hastighet upp och ner) så tar det nästan 1 minut att ladda en sida.
Men internet har aldrig dött,det låter skumt
Kankse kan va så att det bara är väldigt segt? Men jag brukar droppa i MSN och skype i alla fall.

Men detta beror alltså på µTorrent? Är det så i 1.6.1 också? Fast den har ju blivit bannad av Swebits så den är heller inte så bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in