Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Så vansinnigt mycket som är friterat i KNM, och mycket med deg/mjöl. Massor som äts med händerna, det tror jag aldrig jag varit med om på en svensk restaurang, förutom burgare. Och såklart kycklingvingar, men då är det pubmat.
I ett avsnitt beställde Ramsay någon biffsmörgås, och de frågade om han ville ha köttet. Han valde medium rare, och så kom smörgåsen med bitar av kött. Brukar det inte vara standard hur man steker sådant kött, som typ Biff Rydberg?
Det vore vansinnigt trevligt om någon kunde lägga ut nyare säsonger av Kniven mot strupen på YT, och såklart om programmet kunde börja sändas igen. Föredrar helt klart den svenska varianten, även om KNM är okej.
Edit: Tittade lite på menyer, exempelvis Bel Aire, om man beställer via Uber, 150-250 sek för en hamburgare. Knökigt som fan att länka, så jag gav upp.
Du borde titta på Triple D, så ser du att massor åker i fritösen på många ställen.
Och ett ord verkar älska är flash frie och göra.
Och detta med äta med händerna känns rent ut sagt löjligt stundtals.
Det verkar som de inte ens kan klara av att skära upp en pizza själv, och äta en måste göras med händerna tydligen och inget annat.(En annan kör bägge, händer och kniv och gaffel.)
Såg inte många program av den där kniven, tyckte inte det var så himla bra, men sure, nått program var.
Det stora problemet jag ser det som, det är att de ska göra så in i helvete mycket på sina 45-50min avsnitt.
Så mycket att man tappar massa intressanta saker, lite som jag klaga på innan och med Ramsey och när det gick från två program per ställe, till ett.
Och det var där jag försvann och för det blev tråkigt helt plötsligt.
Och kan tänka mig skriptet för en avsnitt varianten innehöll ett fåtal meningar, beställ mat, tyck den är hemsk och skäll gärna lite med, sen är det nästa persons tur att få skäll. osv...
Tills brytpunkten kom, där allt är så fantastiskt igen, och alla lever lyckliga i alla sina dagar.
Inser också att det är väldigt snålt med matprogram på kanalerna nu och basutbudet då.
Det är lite lite Jamie, sen hon norskan som bakar, Moberg insåg att jag inte orkar titta på igen, sen nån matresa, och komiskt nog på tider jag inte tittar eller ens har på TV´n.
Ett tag var ju det massor av Masterchef(Ojdå, glömde en där, för den går väl USA fortfarande med Ramsey.) och andra program, nästan så det var lite svårt och välja kanal.
Men har ju Triple D som är jävligt bra på att finna rolig mat, sure, en massa amerikanskt skräpmat, men där emellan så kommer de upp riktiga pärlor med mat.