2009-07-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damaged_3
Tjabba!

Första frågan :

Vilken är eran topp 6 lista på pokémons ni kör / körde med i spelet

Andra frågan :

Eftersom jag sålt mitt gameboy så har jag fått installera en emulator.

Men på sidorna av spelet så ser man andra pokémons som är svårfångade.
Som på bilden ser det ut.
Jag undrar om man kan få dessa pokémons på något sätt eller så igenom programmet eller är det bara snygg ram ?

http://img32.imageshack.us/img32/8257/namnlsw.jpg

Fråga 1:
Alakazham
Lapras
Arcanine
Jolteon
Gengar
Dragonite

Fråga 2 :
Det är en snygg ram till en emulator. Har för mig om att jag sett den ramen i No$GBA.
Själv kör jag VGBA som emulator på datorn, och GPSPhone på Ipod touchen
Citera
2009-07-28, 18:27
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Har spelat silver, gul och den röda versionen när jag var mindre. La undan dem men bestämde mig förra året för att plocka upp silver versionen på nytt och börja igen. Spelade riktigt mycket en dag tills det var dags att käka och då sparade jag och stängde av. När jag sedan skulle ladda mitt spel igen så hade det blivit raderat.

Läste på lite på ämnet och tydligen så dör ju batterierna i gold,silver och crystal-spelen efter ca 4-5 år. Tänkte först då att jag skulle fixa det genom att byta batteri, men det blev aldrig av.

Nu ska jag dock göra det har jag tänkt mig, då jag har hittat en riktigt bra och enkel instruktionsvideo på youtube. Har nyss beställt mig 5 st CR2025 batterier så när de kommer är det bara att börja testa.

Länkar videon förresten, http://www.youtube.com/watch?v=pOeaVbUBRVY

Har nu testat att öppna mina pokemon-spel med lösningen som finns i youtube-filmen som jag länkade, men det funkar inte överhuvudtaget. Pennspetsen vill inte forma sig som skruvhuvudet alls. Någon som har en bra och enkel lösning på detta problemet? Alltså, hur man lätt öppnar spel-kasetter till gbc. Finns det nåt speciellt verktyg som man kan köpa för det?
Citera
2009-07-28, 18:35
Medlem
Är det nån som kommer ihåg vart man får tag i mewtwo?
Citera
2009-07-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beffron_
Uknown dungeon, vid Cerulean City... efter att du klarat pokémon ligan
Citera
2009-07-29, 23:32
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi
Uknown dungeon, vid Cerulean City... efter att du klarat pokémon ligan

Ja och givetvis ska man använda masterball på honom (om man inte använt den redan). Jag själv hade inte kvar masterball när jag spelade Pokémon gul så det blev att spara precis innan och starta om spelet ett par gånger och köra samma strid om och om igen.
Citera
2009-07-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ja och givetvis ska man använda masterball på honom (om man inte använt den redan). Jag själv hade inte kvar masterball när jag spelade Pokémon gul så det blev att spara precis innan och starta om spelet ett par gånger och köra samma strid om och om igen.

Tackar det var så länge sedan man spelade och nu när man börjat igen så är ju mewtwo ett måste
Citera
2009-07-30, 23:01
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Tackar det var så länge sedan man spelade och nu när man börjat igen så är ju mewtwo ett måste

Ja och när man har honom blir det enkelt att börja lvl:a upp alla Pokémon, man använder sig av EXP all och låter Mewtwo slåss mot Elite Four flera gånger så de andra Pokémons får massa exp points.
Citera
2009-07-30, 23:17
Medlem
Spelade pokemon gul hade dessa pokemon.

Pikachu
Zaptos
Articuno
Moltres
Charizad (Tror jag)
Glömt av min 6e pokemon

Kommer ihåg när jag möte Brooke första gången kämpade som in i helvete för att vinna mot honom. Hade Pika, Pidgey och den där larven (Butterfly första stage). Larven och pidgey var döda det var bara pika mot onyx. Efter 100 försök vann man. Blev överlycklig.
Citera
2009-07-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackguns
Spelade pokemon gul hade dessa pokemon.

Pikachu
Zaptos
Articuno
Moltres
Charizad (Tror jag)
Glömt av min 6e pokemon

Kommer ihåg när jag möte Brooke första gången kämpade som in i helvete för att vinna mot honom. Hade Pika, Pidgey och den där larven (Butterfly första stage). Larven och pidgey var döda det var bara pika mot onyx. Efter 100 försök vann man. Blev överlycklig.

Gäller att Tail Whipa som satan i början och köpa 15 portions

Började spela för ca 2 månader sedan. Vann gul, röd och kör på Crystal nu (fångade precis lugia)
Citera
2009-07-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollfyra
Gäller att Tail Whipa som satan i början och köpa 15 portions

Började spela för ca 2 månader sedan. Vann gul, röd och kör på Crystal nu (fångade precis lugia)

Nee snarare att man använde quick attack och thundershock hela tiden
Citera
2009-07-30, 23:28
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:

Pratar vi Pokemon Gul?
Det finns någon kille i någon stad(kommer inte ihåg vilken) som vill byta mot en Clefairy tror jag. Stötte på det när jag spelade för någon dag sen.

Tankade hem det för några dagar sen, det är ju helt underbart, sjukt beroendeframkallande.. Minnena kommer tillbaka ruskigt fort!
Citera
2009-07-31, 00:37
Medlem
NixZt0rms avatar
Citat:

Har för mig att den är i någon grotta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in