2008-01-28, 15:37
Medlem
theKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Hörde samma sak, dock från en full copy på Riche så visste inte om det låg någon större sanning i det men där ser man.

Det är väl inte så konstigt egentligen. Karln är lika karismatisk som en lyktstolpe.

Ja - verkligen!
Han skulle nog inte ens lysa upp kampanjen om de så monterade gyllene-måsen-märket på det stora huvudet.
Citera
2008-01-28, 15:48
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
En kompis kompis (jag vet; hörsägen) jobbade på Leo Burnett 2005-2006. Han säger att Mcdonalds aldrig har fått sämre respons och utfall än på de få kampanjer där man använde SH. Så det var nog inte SH:s val att inte förlänga....

Fast det gick inte så bra för Leo Burnett runt 2004-2005 heller när de tappade McD som kund (i alla fall i Sverige) och fick nästan plocka ner skylten i Sverige. Men det kanske inte var Holms fel.
Citera
2008-01-28, 15:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Inget fel på Kajsa B som affischnamn/reklampelare, hon funkar alldeles utmärkt. Förstår inte vad som skulle vara fel på henne. Stefan Holm däremot.

McDonalds kanske skulle prova med Staffan Strand istället, han är ju het på att göra PR för sig själv, inkl heta pinup-bilder där han tar sig själv på pungen. Å andra sidan har han inget OS-guld.

- F.G
Citera
2008-01-28, 16:26
Medlem
Basil Fawltys avatar
Stefan Holm har så taskiga inkomster att han t.o.m har råd att bo kvar i Sverige.
Citera
2008-01-28, 18:39
Medlem
johnny_viciouss avatar
trams raderat.

//Mod
Citera
2008-01-28, 22:49
Medlem
Piotr66s avatar
Hade dock varit kul att se en reklamfilm med SH för McD där han verkligen utnyttjar alla sina "pregame" ticks!!!
Citera
2008-01-28, 23:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Hörde samma sak, dock från en full copy på Riche så visste inte om det låg någon större sanning i det men där ser man.

Det är väl inte så konstigt egentligen. Karln är lika karismatisk som en lyktstolpe.
Nädå. Han är bara totalt oball. Det är inte samma sak. Men eftersom alla i reklambranschen är så balla att de går sönder, har de extremt svårt att både se och utnyttja hans nördiga charm. Men att den har någon form av folkligt gensvar visas av att "På Spåret" brukar ha högst tittarsiffror i de program där han är med.
Citera
2008-01-29, 12:12
Medlem
Fula Gubbens avatar
Stefan Holm kan nog användas för att kränga produkter, dock inte McDonalds, vilket var en korkad idé från början. Jag tänker mig mer småstads/radhus-folket... Keno, byggvaruhus, samlingsplattor med Lazze Stefanz osv.

- F.G
Citera
2008-01-29, 12:35
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Stefan Holm kan nog användas för att kränga produkter, dock inte McDonalds, vilket var en korkad idé från början. Jag tänker mig mer småstads/radhus-folket... Keno, byggvaruhus, samlingsplattor med Lazze Stefanz osv.

- F.G
Jag tror inte ens det funkar FG. Han har samma utstrålning som en sån där tant som svarar på frågor på skatteverket. Skulle tro att Bygg-Ole hellre tar hjälp av någon som kan förmedla budskapet utan att göra folk deprimerade.
Citera
2008-01-29, 16:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag tror inte ens det funkar FG. Han har samma utstrålning som en sån där tant som svarar på frågor på skatteverket. Skulle tro att Bygg-Ole hellre tar hjälp av någon som kan förmedla budskapet utan att göra folk deprimerade.

Är det så illa? Och ändå är karln OS-guldmedaljör i en populär och högt rankad idrottsgren. Lite sorgligt är det faktiskt.

Nä, in med Staffan Strand istället!
http://208.116.28.50/~staffans/sv/autograf.html
Citera
2008-01-30, 11:28
Medlem
Tycker att Kajsa B. ger ett oerhört tråkigt intryck och har svårt att fatta att hon är så het hos sponsorerna.

Att Kallur och Kalla går hem förstår ju alla men att Kajsa B. gör det är svårare att förstå. Tycker att hennes karisma är på Holms nivå.

Holm skulle nog kunna funka om man gjorde det på rätt sätt men det krävs förstås en del för att få fram den nördiga charmen.
Senast redigerad av Badabingbong! 2008-01-30 kl. 11:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in