2008-01-26, 09:41
Medlem
Tjena.

Igr laddade jag ner en grym bildsamling frn ett visst underforum hr p FB.
Problemet var bara att jag rkade extrahera det hela till skrivbordet. Hr pratar vi 1GB bilder. Gissa om explorer.exe fick fnatt ^^

I vilket fall som helst s rensade jag iaf upp p skribordet och det var inga problem under resten av kvllen. Men s kom morgonen...

Jag startar datorn som vanligt och loggar in. Nr jag vl loggat in klistrar MSN-messenger upp sig ver hela skrmen och allt stannar upp. Tidigare har den bara upptagit halva skrmen osv. Emellertid fr explorer.exe monsterdamp igen. Allt lser sig och det r omjligt att f upp det normala skrivbordet.

Jag startar d om datorn i felskert och ser till min frvning att 1GB bilder liggerkvar p skrivbordet. Rensar ut dem och tar bort dem permanent. Startar om igen men problemet r kvar om jag inte r i felskert. S nu sitter jag hr med 80-talsdesign i windows vistas felskra lge... Vad skall jag gra?

Problem:
Vid uppstart lser sig explorer.exe och det gr inte att komma vidare. Bakgrunden r en satans massa bilder p skrivbordet.

Krde Hijack this

Krde ven Nod32 i ngon sorts felsker mode:

S... What the hell are we dealing with here?
Tack p frhand fr all hjlp som kan finnas...
Senast redigerad av esoterisk 2008-01-26 kl. 09:47.
Citera
2008-01-26, 10:05
Medlem
allts jag mste bara sga det hr, vad fan har det hr med dataskerhet att gra? verkar ju som om den hr forumdelen har blivit nn typ av "jag r sl och dum och fattar inte vart jag ska lgga min trd, men hr var det mnga beskare s jag lgger den hr"-forumdel.
Citera
2008-01-26, 10:10
Medlem
ChristianXs avatar
Dataskerhet -> Windows

/Mod
Citera
2008-01-26, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulchi
allts jag mste bara sga det hr, vad fan har det hr med dataskerhet att gra? verkar ju som om den hr forumdelen har blivit nn typ av "jag r sl och dum och fattar inte vart jag ska lgga min trd, men hr var det mnga beskare s jag lgger den hr"-forumdel.

Osakliga idioter undanbedes. Det r isf en frga fr mod att ta stllning till.
Enligt mig som inte vet kan det lika grna rra sig om virus. Postade HJT-loggen. Titta p den och tnk p mitt problem och gr ett konstaterande.

Edit: Japp. d gr vi ett nytt frsk i windows.
Citera
2008-01-26, 12:31
Medlem
927s avatar
det hr ser misstnkt ut, du kanske vet vad det r fr fil?
C:\Users\Marcus\Desktop\ahmed.exe

frsk att gra en HJT logg i normallge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in