2008-01-26, 09:41
Medlem
Tjena.

Igår laddade jag ner en grym bildsamling från ett visst underforum här på FB.
Problemet var bara att jag råkade extrahera det hela till skrivbordet. Här pratar vi 1GB bilder. Gissa om explorer.exe fick fnatt ^^

I vilket fall som helst så rensade jag iaf upp på skribordet och det var inga problem under resten av kvällen. Men så kom morgonen...

Jag startar datorn som vanligt och loggar in. När jag väl loggat in klistrar MSN-messenger upp sig över hela skärmen och allt stannar upp. Tidigare har den bara upptagit halva skärmen osv. Emellertid får explorer.exe monsterdamp igen. Allt låser sig och det är omöjligt att få upp det normala skrivbordet.

Jag startar då om datorn i felsäkert och ser till min förvåning att 1GB bilder liggerkvar på skrivbordet. Rensar ut dem och tar bort dem permanent. Startar om igen men problemet är kvar om jag inte är i felsäkert. Så nu sitter jag här med 80-talsdesign i windows vistas felsäkra läge... Vad skall jag göra?

Problem:
Vid uppstart låser sig explorer.exe och det går inte att komma vidare. Bakgrunden är en satans massa bilder på skrivbordet.

Körde Hijack this

Körde även Nod32 i någon sorts felsäker mode:

Så... What the hell are we dealing with here?
Tack på förhand för all hjälp som kan finnas...
Senast redigerad av esoterisk 2008-01-26 kl. 09:47.
Citera
2008-01-26, 10:05
Medlem
alltså jag måste bara säga det här, vad fan har det här med datasäkerhet att göra? verkar ju som om den här forumdelen har blivit nån typ av "jag är slö och dum och fattar inte vart jag ska lägga min tråd, men här var det många besökare så jag lägger den här"-forumdel.
Citera
2008-01-26, 10:10
Medlem
ChristianXs avatar
Datasäkerhet -> Windows

/Mod
Citera
2008-01-26, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulchi
alltså jag måste bara säga det här, vad fan har det här med datasäkerhet att göra? verkar ju som om den här forumdelen har blivit nån typ av "jag är slö och dum och fattar inte vart jag ska lägga min tråd, men här var det många besökare så jag lägger den här"-forumdel.

Osakliga idioter undanbedes. Det är isf en fråga för mod att ta ställning till.
Enligt mig som inte vet kan det lika gärna röra sig om virus. Postade HJT-loggen. Titta på den och tänk på mitt problem och gör ett konstaterande.

Edit: Japp. då gör vi ett nytt försök i windows.
Citera
2008-01-26, 12:31
Medlem
927s avatar
det här ser misstänkt ut, du kanske vet vad det är för fil?
C:\Users\Marcus\Desktop\ahmed.exe

försök att göra en HJT logg i normalläge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in