Citat:
Ursprungligen postat av Jkunelius
Hejsan!
Det är så att jag nyss flyttat hemifrån och har tänkt skaffa TV, men eftersom jag sitter på en 24" datorskärm så anser jag det ganska onödigt. Så jag surfade runt lite på nätet efter ett Tv-kort som ser bra ut, HAUPPAUG TV-Tuner WINTV NOVA T 500, från onoff blev den jag fastnade för.
Då till mina frågor:
När jag ska kolla på TV, är de då helskärm? eller kan man se tex halva skärmen TV och andra halvan skrivbordet? Är de någon annan som har testat just det där kortet? Har de varit några problem med att få in dom kanaler ni ska ha?
Vore tacksam för svar!
Har inte haft just det kortet men har kört 3-4 andra Hauppauge-kort under årens lopp och alla har fungerat utmärkt. Många av dom inkluderar också en fjärrkontroll så att du kan styra TV-kortet från soffan.
Det enklaste är att titta på TV via deras WINTV2000 applikation och det är som att öppna vilket Windowsprogram som helst. Antingen bestämmer du själv vilken storlek du vill ha på fönstret eller så klickar du upp det i helskärmsläge. Inga problem.
Det enda som var lite krångligt var att få kanalerna i rätt ordning (som man vill ha dom) men det kanske bara är jag som är bakom flötet? Annars har jag inget direkt att anmärka på korten. Tvärt om. Tycker det är klart prisvärda produkter.