• 1
  • 2
2008-01-23, 13:29
Medlem
Steamers avatar
Tja, jag hade en bekants laptop inne med samma problem, fast denna hade även samma felmeddelande när man startade Lägg till/avinstallera program och Enhetshanteraren, Hantera, Windowsbrandväggen inaktiverad osv.

Denna datorn hade över 120 olika trojans och backdoors, vilket jag noterade efter att jag lyckats identifiera dessa problem med diverse fixar och uppdaterade antivirusdefinitioner. Personen i fråga hade ett relativt hälsosamt sexintresse men var inte lika försiktig när det gällde att dels hålla sitt antivirusprogram uppdaterat, dels tänka efter när frågor poppar upp med "Do you want to..." etc etc "Yes/No"

Vad jag försöker säga är att om du inte vet med dig att du aktivt gjort något vajsing så låter det misstänkt likt någon typ av trojan/backdoor som satt sig i ditt system.

Tips är att se om det går att köra en komplett antiviruskoll + spyware. Sen googla det som dyker upp och köra fixar för det som dyker upp.
Citera
2008-01-23, 15:57
Medlem
Harrison_Fords avatar
ladda ner procexp kolla på google och du skall finna
Citera
2008-01-23, 16:05
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steamer
Tja, jag hade en bekants laptop inne med samma problem, fast denna hade även samma felmeddelande när man startade Lägg till/avinstallera program och Enhetshanteraren, Hantera, Windowsbrandväggen inaktiverad osv.

Denna datorn hade över 120 olika trojans och backdoors, vilket jag noterade efter att jag lyckats identifiera dessa problem med diverse fixar och uppdaterade antivirusdefinitioner. Personen i fråga hade ett relativt hälsosamt sexintresse men var inte lika försiktig när det gällde att dels hålla sitt antivirusprogram uppdaterat, dels tänka efter när frågor poppar upp med "Do you want to..." etc etc "Yes/No"

Vad jag försöker säga är att om du inte vet med dig att du aktivt gjort något vajsing så låter det misstänkt likt någon typ av trojan/backdoor som satt sig i ditt system.

Tips är att se om det går att köra en komplett antiviruskoll + spyware. Sen googla det som dyker upp och köra fixar för det som dyker upp.

Virus är det nog inte, ty jag har letat med diverse program och inte funnit ett enda hot.
Citera
2008-01-23, 16:11
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomniac
Det är förmodligen en local policy som hindrar dig från att köra den, eller så är du inte administratör på datorn.

Högerklicka på My Computer, välj Manage och gå till Local Users and Groups. i gruppen Administrators ska du lägga till din användare.

Tja! Jag hittar dit, men fattar inte riktigt hur jag ska gå till väga sedan? Hur lägger jag till mitt konto i själva administratör-kontot?
Citera
2008-01-23, 16:15
Medlem
Kellermans avatar
Jo, när jag trycker på min användare, så står det; "Medlem i Administratörer". Jag är ju admin redan! Men inte fan kommer jag in på aktivitetshanteraren för det?
Citera
2008-01-23, 16:19
Medlem
Kan det inte vara något strul med UAC?

Om du söker på taskmgr i startmenyn så kommer taskmgr.exe fram i resultaten, högerklicka på den och välj kör som administratör, fungerar det då så är det något strul med UAC...
Citera
2008-01-23, 16:41
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Kan det inte vara något strul med UAC?

Om du söker på taskmgr i startmenyn så kommer taskmgr.exe fram i resultaten, högerklicka på den och välj kör som administratör, fungerar det då så är det något strul med UAC...

Finner inga träffar om jag söker på det.
Citera
2008-01-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellerman
Finner inga träffar om jag söker på det.
Skumt, det kommer upp när jag gör det, du söker i själva startmenyn?
Jag kanske har hela C: indexerat iofs... Men iaf:

C:\Windows\System32\taskmgr.exe

Där finns den, när du hittar den, högerklicka och testa med att köra som administratör.
Citera
2008-01-23, 17:19
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellerman
Virus är det nog inte, ty jag har letat med diverse program och inte funnit ett enda hot.

Du har redan fått rätt svar två gånger 2 gånger...
http://support.microsoft.com/kb/555480

Lösningen på sidan fungerar dock inte på Home Premium eftersom gpedit är inaktiverad i den versionen
Citera
2008-01-23, 18:33
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Du har redan fått rätt svar två gånger 2 gånger...
http://support.microsoft.com/kb/555480

Lösningen på sidan fungerar dock inte på Home Premium eftersom gpedit är inaktiverad i den versionen

Det var inte det som var felet, dock. Jag körde Adaware, helt plötsligt fungerade aktivitetshanteraren igen, så antagligen var det något virus som Panda inte hittade, som var problemet! Tack för all hjälp!
Citera
2008-01-23, 18:56
Medlem
zenbioss avatar
Ctrl + Alt + Del och sen längst ner då starta aktiviteshanteraren?

Edit: såg att det löste dig nu ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in