Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-01-21, 20:55
Medlem
God dag.

Har en akut fråga gällande Vista. ( är inte så insatt i systemet, så var vänliga och dumförklara mig inte).

Internet Explorer började hacka, så jag körde Ctrl+Alt+Delete -> Starta Aktivitetshanteraren -> Processer -> och sedan avslutade jag process som heter EXPLORER.EXE (som jag trodde var internet).

Därmed försvann den där panelen längst ner och kan även inte hålla på med övriga program som var uppe. Jag vet att jag kan enkelt starta om datorn och få allting att funka...... men det är nämligen så att jag har en viktig transaktion på gång, och kan därmed inte starta om..... och måste samtidigt akut skriva ett dokument ........

Kan man alltså på något sätt få tillbaka Explorer.exe, utan att behöva starta om datorn ?
Citera
2008-01-21, 20:57
Medlem
Flärps avatar
Gör på samma sätt: Ctrl - Alt - Delete för att öppna aktivitetshanteraren. Denna gång trycker du på knappen Ny Process och skriver in explorer.exe
Citera
2008-01-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Gör på samma sätt: Ctrl - Alt - Delete för att öppna aktivitetshanteraren. Denna gång trycker du på knappen Ny Process och skriver in explorer.exe

wow, kanonbra !!!

tack så hemskt mycket!
Citera
2008-01-21, 20:59
Medlem
Flärps avatar
Glad att kunna hjälpa till
Citera
2008-01-21, 21:12
Medlem
Internet explorer heter f.ö. Iexplore.exe om du behöver det till framtiden om jag inte minns fel.
Citera
2008-01-21, 21:56
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Internet explorer heter f.ö. Iexplore.exe om du behöver det till framtiden om jag inte minns fel.

Helt korrekt :P iexplore.exe - beskrivning: Internet Explorer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in