2008-01-21, 18:08
Medlem
Galenpennas avatar
Jag tror att en rejäl lågkonjunktur och fortsatt massinvandring kommer att medföra en hel del förändringar. Hela det sociala trygghetssystemet kommer då att kollapsa och jag vill höra den politiker som i det läget går ut och talar om att vi måste fortsätta försörja lycksökande och arbetsskygga getfarmare.

Jag vill knappast försörja det slödder som kommer hit, men det trodde du ju inte heller

Edit. Felstavning
Senast redigerad av Galenpenna 2008-01-21 kl. 18:15.
Citera
2008-01-21, 18:14
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Det här var ett fantastiskt fint exempel som visar hur värnlöst ett civilicerat samhälle plötsligt kan bli.

Lägre stående raser inkastade i norrlands inland, och när dom börjar gå bärsärk så händer följande:

Det tar 2 timmar för polisen att komma....från Lycksele!

När ett civilicerat samhälle rationaliserar bort polisen så kan man inte ha det kvar så när man börjar importera kamelryttare och medeltidspack med bidrag i bajsbrun blick.

Om jag bodde i Åsele så skulle jag samla ihop hela stan att storma stadshuset och begära omedelbart och massivt, upprepat kast med liten blatte förbi länsgränsen, med sikte på stockholms innerstad.
Citera
2008-01-21, 18:20
Medlem
infidels avatar
Var det inte i Åsele de där kurderna Amiri eller vad nu hette bodde på 90talet? De som hundratals lokalbor gick ut för att stödja när de skulle deporteras tillbaka till turklandet? En av dem lyckades göra nån lokal svennehora med barn så han fick stanna kvar, men resten av familjen fick åka. Åsele är uppenbarligen en kommun som behöver ett kok kompanistryk.
Citera
2008-01-21, 18:23
Medlem
Galenpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Var det inte i Åsele de där kurderna Amiri eller vad nu hette bodde på 90talet? De som hundratals lokalbor gick ut för att stödja när de skulle deporteras tillbaka till turklandet? En av dem lyckades göra nån lokal svennehora med barn så han fick stanna kvar, men resten av familjen fick åka. Åsele är uppenbarligen en kommun som behöver ett kok kompanistryk.

Åsele behöver kulturberikas rejält för att lokalbefolkningen ska vakna. Men kulturberikning och kompanistryk är kanske samma sak i detta fall?
Citera
2008-01-21, 18:40
Awaiting Email Confirmation
Ville bara delge alla flashbackläsare signaturen Johns synpunkter angående VK:s
publicering: "rasistiskt
förstår inte varför vk trycker en sån här uppenbart rasistisk artikel. på vilket sätt är det viktigt att dom misstänkta är asylsökande? alla är vi människor!"

Alltså vad säger man?
Funderar på att skapa en tråd om Satarina Saha:s artiklar i VK så ni söderifrån får se vad vi får stå ut med..

En rolig anekdot från Åsele var att de för kanske 10 år sedan tog emot en hel del negrer från något afrikanskt land som i ett snyftreportage i västerbottensnytt förra året gnällde om att de inte fick några jobb.. Det roliga var att intervjuerna skedde på taflig engelska!! De hade alltså bott i Sverige i minst tio år!! Kunde inte prata svenska!! Konstigt att de inte får jobb
Citera
2008-01-21, 18:44
Medlem
Galenpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Funderar på att skapa en tråd om Satarina Saha:s artiklar i VK så ni söderifrån får se vad vi får stå ut med..

Ja gör det. Du kan vara säker på att hon kommer att läsa det som skrivs här och ingen gillar att bli kritiserad....
Citera
2008-01-21, 18:51
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Kan även tillägga att ägaren beräknar kostnaden för reparationer till minst hundra tusen.

Och vem faan ska betala?
Invandrare brukar skåss sins emellan lite då och då, och personligen tror jag att den krogrivningen inte hade skett ifall det varit en svensk innehavare!
Dom blev förgrymmade helt enkelt därför att han också var snyltare, och inte var solidarisk mot dem, oavsett åldern!
Eller också var det uppgjort!
Ja se pengar.....
det finns inga genvägar för sådant här!
Citera
2008-01-21, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Och vem faan ska betala?
Invandrare brukar skåss sins emellan lite då och då, och personligen tror jag att den krogrivningen inte hade skett ifall det varit en svensk innehavare!
Dom blev förgrymmade helt enkelt därför att han också var snyltare, och inte var solidarisk mot dem, oavsett åldern!
Eller också var det uppgjort!
Ja se pengar.....
det finns inga genvägar för sådant här!

Jag tror du har rätt,tror att de blev provocerade av att han inte kunde bända lite på reglerna för deras skull,de var ju trots allt "bruschor" och inga svennefittor.
Måste faktiskt erkänna att det var starkt av honom att inte servera dem,om det tog polisen två timmar att komma när berikarna totalt traschat stället och kastat knivar mot honom har jag svårt att tro att de skulle rycka ut med blåljusen för att han serverade lite öl till flocken.
Risken han tar då är väl att de i sitt berusade tillstånd ska besluta sig för att Gruppberika en stackars Åsele-flicka eller något annat dumt och polisen sedan under utredningens gång börjar fråga sig var de fick alkoholen ifrån.
Citera
2008-01-21, 19:36
Medlem
infidels avatar
Citat:
Risken han tar då är väl att de i sitt berusade tillstånd ska besluta sig för att Gruppberika en stackars Åsele-flicka eller något annat dumt och polisen sedan under utredningens gång börjar fråga sig var de fick alkoholen ifrån.

Folket i Åsele förtjänar all form av kulturberikning. De är svenneförrädare av den grövsta sorten, här kan ni läsa om den inavlade familjen Sincari (som egentligen hette något annat om jag minns rätt) och deras mellanhavanden med Åseleborna:

http://www.vasterbottensmuseum.se/oar/asele/vanskap.html

Det är så man spyr. Åsele kommuns invånare bör allesammans få löpa gatlopp under slag och sparkar från en bataljon ölstärkta SMR-skins, sen efter det ska de allesammans få gruppknull i alla hål av hugade kulturberikare. Till sist ska Åsele tätort jämnas med marken av 1000 extra stora jumbobulldozers och marken saltas.
Citera
2008-01-21, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Folket i Åsele förtjänar all form av kulturberikning. De är svenneförrädare av den grövsta sorten, här kan ni läsa om den inavlade familjen Sincari (som egentligen hette något annat om jag minns rätt) och deras mellanhavanden med Åseleborna:

http://www.vasterbottensmuseum.se/oar/asele/vanskap.html

Det är så man spyr. Åsele kommuns invånare bör allesammans få löpa gatlopp under slag och sparkar från en bataljon ölstärkta SMR-skins, sen efter det ska de allesammans få gruppknull i alla hål av hugade kulturberikare. Till sist ska Åsele tätort jämnas med marken av 1000 extra stora jumbobulldozers och marken saltas.

Du har så rätt!! Tror SD fick 0.4% i Åsele det bevisar ju att de helt och hållet har sig själva att skylla. om de åtminstone fått 8-10% hade jag tyckt synd om dem. Det kommer att gå åt helvete med Sverige.
Citera
2008-01-21, 20:48
Medlem
Drinis avatar
Läget är illa i södra Sverige, men där börjar iaf endel fatta vad som händer.

Norrlands 1 miljon människor är helt lost. Fyfan. Går inte ens att beskriva.
Läste denna artikel imorse också, blev riktigt jävla arg.
Citera
2008-01-21, 21:34
Medlem
Vilka obehagliga och hatiska inlägg som florerar på den är tråden!
Om Åseleborna är nöjda med sina invandrare så är det väl fantastiskt bra? Det finns inget egenvärde i att hata och gnälla.

Själv tycker jag att livet har blivit betydligt jobbigare sedan jag fick upp ögonen för att en del fördomar faktiskt är sanningar, och att det finns folkslag där en hög andel är snyltare och patrask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in