2008-12-04, 04:21
Medlem
GreenStuffs avatar
Hhm... när Cocaine lanserades i USA så blev det ett jävla liv i amerikansk media då en massa olika intresse grupper kritiserade tillverkaren för att glorifiera drog kulturen speciellt som en stor del av kundkretsen bland energi drycker är skol ungdomar. Man intervjuade tillverkaren som såg allt annat än besviken ut (gratis nationell reklam) .... & den säljs ju fortfarande.
Citera
2009-03-07, 12:05
Bannlyst
Spike Shooter går att köpa på Gymgrossisten,finns 2 såna butiker i Stockholm Men jag tror att energidrycken Wired har mest,den har över 500mg koffein
Citera
2009-03-08, 15:49
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Är det koffeinet man är ute efter så är väl som tidigare sagt koffeintabletter smidigast.
Kostar 40:- för 30 tabletter, dessa innehåller då 100mg/styck.

Håller med. Varför sitta och jaga obskyra energidrycker med löjligt hög koffeinhalt från världens alla hörn när man helt enkelt kan köpa koffein och ta det rent? Eller hälla det i sin läsk om man känner för det. 40:- för 3g koffein är dock jävligt dyrt, finns mycket billigare... Tex http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=SA00 0188 100g för 299:- eller om man vill ha det rent i pulverform http://www.aonevitamins.com/caffeine.htm 114g ~450:-.
Citera
2009-03-09, 15:24
Medlem
SkoterBengts avatar
köp lite guarana på lösvikt å proppa i dig så lovar jag att du dör av koffeinförgiftning.
Citera
2009-03-16, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mubbe
Intressant, tack.
Undra dock vart man kan få tag på Spike Shooter här i Sverige.

Googlade lite och,

Spike Shooter är engergidrycken alla har väntat på! Lätt kolsyrad med en god och uppfriskande smak, och även innehållande massa aktiva ämnen för att du ska känna dig uppiggad.

En energidryck fyllproppad med centralstimulerande ämnen som gör dig laddad inför träningen. Du kan även ta en Spike Shooter då tröttheten kommer smygande under arbetsdagen! Spike Shooter är inte bara mentalt stimulerande utan även fettförbrännande och milt vätskedrivande.
Drycken är läskande och uppfriskande och ger prestationsökande ämnen som B-12, N-acetyl-L-tyrosine och koffein. (Spike Shooter innehåller 300 mg koffein jämfört med Red Bull som innehåller 80 mg och kaffe som ger 120 mg)

Rekommenderad dosering: Börja med en halv burk för att kontrollera din tolerans. Drick ej mer än en burk per dag. Drick ej på tom mage. Tag ej i samband med andra stimulerande eller fettförbrännande produkter.

Kraftiga grejjer, måste hitta ett köpställe innan nästa lan! Kan man dö av koffein kick? ^.-

jag drack en typ för 3h sen... min vilopuls ligger på 100slag per minut nu i alla fall
Citera
2009-03-16, 19:34
Medlem
BRFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frink
Har kollat på lite burkar och jag har aldrig hittat något som innehåller mer än 80 mg koffein per burk, förutom möjligtvis importerade saker.
Misstänker att det finns någon form av lag men det är bara en gissning.

Och ja, man kan dö av en koffeinöverdos, enligt wikipedia ligger LD50 på 150-200 mg/kg.

(LD50 = dosen där halva testpopulationen dör)
Även om det är svårt att dö så är det inte svårt att ta så mycket så man mår dåligt.
Efter mitt senaste koffeinpilleräventyr har jag kommit fram till att det är skit som endast ska användas i nödfall.

Säker att du inte menar 80 mg/piller? 80 mg i en burk på kanske 20-30 piller känns ganksa lite.
Citera
2009-03-16, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BRF
Säker att du inte menar 80 mg/piller? 80 mg i en burk på kanske 20-30 piller känns ganksa lite.
han menar energidryck
Citera
2012-05-31, 23:52
Medlem
Finns ett märke som heter 5150 som är energidryck koncentrat, en dunk med 2L innehåller c.a 16 000 mg koffein, tror det går att beställa med gratis frakt från deras hemsida. Frakt kan dock kosta, vet inte till 100%.
Man får med mått till dunken så att man inte ska blanda för mycket då det blir väääldigt farligt, men plusset är att du kan göra i princip vad som helst till energidryck.

Va dock inte overkill o blanda satan, ta't lugnt med det... farliga grejer i stora mängder !

//-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in