Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-21, 23:41
Medlem
Folkskyggs avatar
Filen finns inte i felsäkert läge, det är väldigt mysko.
Så måste scanna i normalt för att hitta den, och då går den inte ta bort.

Får väl bli en formatering, och hoppas det bara ligger i Windows och inte gått över på alla andra hårddiskar.
Citera
2008-01-22, 00:18
Medlem
927s avatar
kolla upp den här filen, egenskaper osv. även hos virustotal
C:\WINDOWS\system32\drivers\USBSTORR.sys

va det i söndags vid 21:40 som du installera tune up?

är du säker på att du får bort filen varje gång och att den kommer tillbaka?
jag tror det går at få bort den men det är ju ingen mening med att försöka om den återkommer, då är det andra filer som påverkar
Senast redigerad av 927 2008-01-22 kl. 00:34.
Citera
2008-01-22, 00:57
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
kolla upp den här filen, egenskaper osv. även hos virustotal
C:\WINDOWS\system32\drivers\USBSTORR.sys

va det i söndags vid 21:40 som du installera tune up?

är du säker på att du får bort filen varje gång och att den kommer tillbaka?
jag tror det går at få bort den men det är ju ingen mening med att försöka om den återkommer, då är det andra filer som påverkar

USBSTORR.SYS tror jag är för usb-minnet jag använt, ett jag hade hemma som jag inte haft i den datorn förut. Eller hmm, usbstor.sys är det, denna verkar i och för sig mysko. Går inte öppna i notepad ens, säger att den redan körs av något program. Funkar inte ens att ladda upp på virustotal, säger 0 bytes received. Antar att den är problemet?

Ja, var något sådant. Kanske är den som är felet, eller möjligtvis kanske cracket till den.
Först när jag starta cracket hoppa jag till, hög musik och sen i bakgrunden en bild på karl marx. Kommunistiskt spionprogram kanske?

Enligt pc tools spyware doctor så tar den bort filen, men vet inte.

Det som är mysko med är att ingeting händer då jag inte har internet igång, utan endast när jag har kabeln inkopplad.

Troligtvis nått som styrs genom internet, finns det nått bra program man kan övervaka vad som skickas ut från datorn över internet, och likaså in? Brandväggen i ESET Smart Security verkar inte hjälpa i alla fall.

EDIT: Hittade en nyckel i regedit för usbstorr.sys, gick inte ta bort i normalt läge men i felsäkert läge. Och nu syntes core.cache.dsk i felsäkert också, så tog bort bägge filerna med FileAssasin. Ska se hur det fungerar nu.
Om det fungerar får formateringen vänta ett par dagar, annars får jag ta och fixa det inatt eller imorgon.

EDIT2: Startat igång nu, ingen av filerna syns i mappen åtminstonde. Så det bådar gott.
USBSTORR.sys verkade verkligen mysko, ingen sökning alls på google ens.
Senast redigerad av Folkskygg 2008-01-22 kl. 01:13.
Citera
2008-01-22, 16:29
Medlem
927s avatar
om de två sysfilerna återkommer så kan vi ju förska ta bort dom med ett speciellt annars så räcker det säkert med att installera om windows. typ 20 min på en snabb dator
Citera
2008-01-22, 18:08
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
om de två sysfilerna återkommer så kan vi ju förska ta bort dom med ett speciellt annars så räcker det säkert med att installera om windows. typ 20 min på en snabb dator

Jo. Men har ändå tänkt installera om Windows strax.
Men nu kan jag vänta tills usb-hårddisk införskaffats så man kan få över mer viktigt där och formatera fler hårddisk, har så mycket skit man vill spara.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in