Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-20, 10:07
Medlem
pimps avatar
hej nu är det så att jag måste formatera om datorn jag har en tankad xp skiva men läsaren på datorn kan inte läsa den den kan bara läsa cd inte dvd ska formatera pga virus.. mvh pimp..
Citera
2008-01-20, 10:17
Medlem
$100s avatar
Köp en dvd-läsare, alt ta ut hddn och installera på någon annans dator! Windows 95 funkar ju också!
Citera
2008-01-20, 10:20
Medlem
finns flera sätt, antingen så skaffar du en xp skiva på cd, eller så skaffar du dig en dvd läsare (kostar nästan gratis idag).

om din dator är hyfsad modern borde det räcka med att du stoppar in skivan så bootar datorn upp från cdn och du kan då välja att formatera datorn.

annars får du köra old school. gå in i dos skriv format c: (om c är din hårddisk) tar ett tag sen startar du om datorn med en startdiskett i. när den har laddat drivisar åt din cd läsare skriver du d: och sedan setup eller install

minns inte om man kunde göra en clean install av xp med hjälp av just xp skivan i windows. och mitt sista råd för dig så du slipper denna fadäsen nästa gång, håll dig borta från djurporr sidorna och tanka hem nod32.
Citera
2008-01-20, 13:07
Medlem
pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $100
Köp en dvd-läsare, alt ta ut hddn och installera på någon annans dator! Windows 95 funkar ju också!

okok tack , men det är en bärbar dator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in