Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-19, 11:59
Medlem
Tja dudes.

Jag leter efter nått program som man kan schemalägga att stänga av internet mellan vissa tider (om det finns nått sådant program), kanske finns det enklare lösningar, men inga jag vet iaf.

Hoppas någon av alla er där ute vet och kan hjälpa lilla mig
Citera
2008-01-19, 12:35
Medlem
cammos avatar
Till vilket syfte vill du stänga av?

Det finns nog flera olika lösningar beroende på vem du vill stänga av det för.
Citera
2008-01-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Till vilket syfte vill du stänga av?

Det finns nog flera olika lösningar beroende på vem du vill stänga av det för.

Jag vill stänga av internet för min sambos 14 åriga grabb som bara lirar wow hela tiden så skolan blir lidande. Inte helt, utan mellan vissa tider så han kan konsentrera sig på läxa och sova i rätt tid.
Citera
2008-01-19, 14:01
Medlem
En vanlig timer på router/switch?
Citera
2008-01-19, 15:34
Medlem
Det bästa vore väll ändå att använda WoWs inbyggda Parental control? dock så måste du ha hans inloggningsuppgifter.
Citera
2008-01-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umaycry
Det bästa vore väll ändå att använda WoWs inbyggda Parental control? dock så måste du ha hans inloggningsuppgifter.

Det är inte bara wow han sitter med om jag säger som så...vill kunna blocka internet HELT för honom, utan att behöva tabort kabeln som är klamrad i väggen.
Citera
2008-01-19, 19:59
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkarlurt
Det är inte bara wow han sitter med om jag säger som så...vill kunna blocka internet HELT för honom, utan att behöva tabort kabeln som är klamrad i väggen.

Om du har en någorlunda vettig router så kan du skapa regler för nätverkstrafiken och schemalägga dessa regler.

EDIT:
Har du ingen router borde man ju kunna fixa till det via en policy på datorn (förutsätter troligtvis WinXP el. Vista Business), eller kanske schemalägga ett script som pekar default gateway helt åt skogen...Dock lär inget av alternativen fungera om han är lokal admin på datorn.
Senast redigerad av Spikey 2008-01-19 kl. 20:04.
Citera
2008-01-19, 22:58
Medlem
Tackar

Tack alla för era svar, men jag hittade ett program som jag kan rekomendera till er andra som behöver få bukt med internet användandet.
Programmet heter ConnTroll och finns här http://www.plushware.com/download.php?vid=7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in