2021-01-29, 00:45
Medlem
Onanikrems avatar
Rätt skön kärring, delade inte direkt hennes åsikter men hon var en frisk fläkt, roande och oroande.
Vila i frid!
Citera
2021-01-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Hur skalll andra meningen tolkas? Är prinsessan Madeleine en förebild för unga flickor med stigande alkoholkonsumtion eller är prinsessan Madeleine Annette Kullenbergs förebild för att motverka detta? Både förklaringarna är möjliga med den skrivningen.

Mitt utdrag ur artikeln gjorde sammanhanget otydligt. Artikeln är så lång att jag valde att inte klistra in hela.

Kullenberg menade att Madeleine är förebild för unga tjejer. Om Madeleine har hög alkoholkonsumtion tar de unga tjejerna efter.

Artikeln är från 2004.
Citera
2021-01-29, 16:55
Medlem
verkligen one of a kind!
Citera
2021-01-29, 23:15
Medlem
Oddtapios avatar
Oerhört skarp och underhållande. VIF
Citera
2021-01-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Hennes sågning av Pär Nuder är på gränsen till mordförsök. Jag tror inte att han valde att avbryta intervjun utan att han låg avsvimmad på golvet och mottog första hjälpen.

https://www.youtube.com/watch?v=5mqIJnTTdp8

Hon var alltid underhållande och väldigt rolig. Tyvärr hade hon fel om EU och mackorna blev inte speciellt mycket bättre.
Ja, och Annette mördade snyggt:
”Jag kan i alla fall säga, ni som köper Pär Nuders bok kan glädja er åt ett tjugotal bilder på Pär Nuder, jag förstår inte varför det är så bilder Pär, kan du förklara det?”
Citera
2021-01-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Mitt utdrag ur artikeln gjorde sammanhanget otydligt. Artikeln är så lång att jag valde att inte klistra in hela.

Kullenberg menade att Madeleine är förebild för unga tjejer. Om Madeleine har hög alkoholkonsumtion tar de unga tjejerna efter.

Artikeln är från 2004.
Enda svenska journalist som ifrågasatt kungahuset. Så bra gjort.
Hon var som en virvelvind ,oförutsägbar.
Osvensk i sitt beteende.
Fler kvinnor som henne behövs i Sverige och då med en penna i handen.
Gillade henne!
Citera
2021-01-30, 09:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Enda svenska journalist som ifrågasatt kungahuset. Så bra gjort.
Hon var som en virvelvind ,oförutsägbar.
Osvensk i sitt beteende.
Fler kvinnor som henne behövs i Sverige och då med en penna i handen.
Gillade henne!
Det finns det fler journalister som har gjort men om hon luftade sin skeptiska åsikt om knugahuset i den kissbyxängsliga folkmonarkin Svedistan ska jag ge henne en retroaktiv krispig hög femma. Jag var aldrig imponerad av tanten i övrigt men lite bra saker kan man såklart hitta om man gräver!
Citera
2023-07-15, 14:17
Medlem
Läser Solitär där det skrivs att yngsta dottern bryter kontakten med sin mamma. Lika lysande som hon var skribent var hon lika usel i sina relationer med barnen verkar det som. Frånvarande när barnen var små och behövde henne och dominant och påträngande när de blivit vuxna. Sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in