• 3
  • 4
2008-02-03, 23:28
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Vill inte ha några problem när det gäller operativsystemet helt enkelt... Men nu är det ju precis vad jag har.

tjafsar komplett fortfarande?
i så fall så bör du omgående kontakta konsumentverket
håll gärna tråden uppdaterad btw...
Citera
2008-02-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
tjafsar komplett fortfarande?
i så fall så bör du omgående kontakta konsumentverket
håll gärna tråden uppdaterad btw...

De har inte hört av sig i alla fall... Ska ringa och hota med konsumentverket snart.
Citera
2008-02-04, 14:13
Bannlyst
Har de inte gett sig än? Ge dem länken till den här tråden och gör klart för dem att de kommer förlora mer pengar och kunder än de någonsin har gjort ifall de inte ger dig en ny skiva. Ifall de inte ger sig så kan du hota dem med att vi på forumet går ihop i en mobb och hjälper till att sprida historien på alla sidor vi kan komma på. Kom sen tillbaka och rapportera hur det gick.
Senast redigerad av Ztla 2008-02-04 kl. 14:25.
Citera
2008-02-04, 14:49
Medlem
flesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreKa
Jag vet ju att jag inte ska handla mer på komplett heller.

I mitt explorerfönster så står det "Internet Explorer erhållet från Komplett" vem faen vill göra reklam för dom när jag betalat flera tusen för en Vista ultimate?

Sen att leveransen tog 1 månad är en annan historia.

Fyfan vad jag hade varit lack. Idioter.
Citera
2008-02-04, 18:49
Medlem
Forzos avatar
Jävligt illa det här, tyvärr är det inte första gången komplett missköter sig verkar det som. Beställde en ny dator därifrån i höstas, plockade ihop delar men orkade inte krångla med att sätta ihop skiten själv så jag tyckte det kunde vara värt en femhundring extra när det ändå blev så pass dyrt som det nu blev.
Fick i alla fall hem datorn och det första jag upptäcker är att luckan till chassit sitter helt snett, inget jättefarligt egentligen men lite irriterande. Kopplar in alla sladdar och slänger in vista, när allt är klart klagar vista på att jag inte har något ljudkort och om jag inte mindes helt fel hade helt klart för mig att jag hade plockat med ett sånt också. Eftersom jag har en del viktiga filer på diskett hade jag även beställt en diskettstation vilken inte heller den fungerade när jag behövde den. Började starkt misstänka att det nog inte var den mest begåvade tekniker som hade satt ihop min dator vilket bekräftades när jag helt plötsligt upptäcker att jag bara har hälften så mycket minne som jag hade beställt.
Då fick det vara nog och jag ryckte ut datorn och lyckades komma på hur man skulle få upp chassiet. Döm om min förvåning när jag ganska omgående upptäcker att ena minnesstickan bokstavligen hänger i ena kanten, ljudkortet likaså samt att diskettstationen totalt saknar sladdar... Orkade inte krångla med Komplett, vilket jag i efterhand kommit fram till att jag verkligen borde gjort, utan kopplade in allt själv istället.

Aldrig mer Komplett!
Citera
2008-02-04, 19:39
Medlem
muppenwtfs avatar
Kontakta Reklamationsnämnden på din ort. Och om det är så att de har installerat den på din dator så ska ju för fan iafl inte vara repig
Tycker det här verkar sjukt, vet jag var jag inte ska köpa min raptor disk.
Jag skulle tro att det är fel i ett tidigare led, typ en polack som tagit den i transporten
Komplett skulle bry sig om att iallafall sätta i skivan rätt igen.
Citera
2008-02-04, 19:41
Medlem
muppenwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Jävligt illa det här, tyvärr är det inte första gången komplett missköter sig verkar det som. Beställde en ny dator därifrån i höstas, plockade ihop delar men orkade inte krångla med att sätta ihop skiten själv så jag tyckte det kunde vara värt en femhundring extra när det ändå blev så pass dyrt som det nu blev.
Fick i alla fall hem datorn och det första jag upptäcker är att luckan till chassit sitter helt snett, inget jättefarligt egentligen men lite irriterande. Kopplar in alla sladdar och slänger in vista, när allt är klart klagar vista på att jag inte har något ljudkort och om jag inte mindes helt fel hade helt klart för mig att jag hade plockat med ett sånt också. Eftersom jag har en del viktiga filer på diskett hade jag även beställt en diskettstation vilken inte heller den fungerade när jag behövde den. Började starkt misstänka att det nog inte var den mest begåvade tekniker som hade satt ihop min dator vilket bekräftades när jag helt plötsligt upptäcker att jag bara har hälften så mycket minne som jag hade beställt.
Då fick det vara nog och jag ryckte ut datorn och lyckades komma på hur man skulle få upp chassiet. Döm om min förvåning när jag ganska omgående upptäcker att ena minnesstickan bokstavligen hänger i ena kanten, ljudkortet likaså samt att diskettstationen totalt saknar sladdar... Orkade inte krångla med Komplett, vilket jag i efterhand kommit fram till att jag verkligen borde gjort, utan kopplade in allt själv istället.

Aldrig mer Komplett!
Tyder på total inkompetens. Är Komplett nån jävla fritidsgård för mongon eller?
Citera
2008-03-04, 09:50
Medlem
Jadu, hoppas det löser sig för dig.

Och jag kommer fömodligen aldrig mer köpa ifrån Komplett heller.
Citera
2008-03-04, 10:07
Medlem
Späks avatar
Förbannade idioter!

"Nyckeln är void eftersom den..."

Det är ju en skitsak, bara skicka tillbaka helvetet och de skickar en ny liksom..

Sen kan de kränga "ditt" Vista till någon annan idiot som inte har vett att klaga.

Ifall det här inte löser sig så är det enda ansvarsfulla som du kan göra att åka till närmaste fysiska affär och totalsmörja ner hela stället med fekalier.

Jag blir så förbannat trött på stora företag som inte kan ordna med skitsaker ens..

Aldrig att jag handlar på komplett.

Så du har iaf lyckats uppnå någonting med din tråd, flertalet kommer att vägra komplett i fortsättningen.
Citera
2008-03-04, 10:29
Medlem
ja de är otroliga, jag har en hårddisk som "bootar om" eller vad man ska kalla det, den varvar ned sen upp och medans den varvar upp låter det som läsarmen scratchar lite i plattan, ett hemskt ljud som gör en nervös varje gång. skickade tillbaka den till komplett men fick tillbaka den för att det inte var något fel på den... antar att jag får vänta tills den dör istället.

Tur att jag köpte min nya dator från datorbutiken istället.
Citera
2008-03-04, 14:41
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CusmaR
ja de är otroliga, jag har en hårddisk som "bootar om" eller vad man ska kalla det, den varvar ned sen upp och medans den varvar upp låter det som läsarmen scratchar lite i plattan, ett hemskt ljud som gör en nervös varje gång. skickade tillbaka den till komplett men fick tillbaka den för att det inte var något fel på den... antar att jag får vänta tills den dör istället.

Tur att jag köpte min nya dator från datorbutiken istället.

Har du kört tillverkarens dianogstikprogram på disken då?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in