2013-01-05, 16:08
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Jaså? vad för fall skulle det vara? slussen?

Österängen, Hallstahammar (ja nassarna hade knivarna), Vallentuna, och nu minns jag inte riktigt men knivade ni inte några fria nationalister vid nån spelning också?
Detta är vad jag kommer på på rak arm. Och nåt år tillbaka.
Citera
2013-01-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Alla vet att SMR är fredliga som scouterna typ. Får se vad rätten kommer fram till. Jag tror inte ett smack på denna historia.
Alla vet att invandrargäng är fredliga som scouterna typ.
Det är inte så att gruppvåldtäkter och misshandlar utförda av "ungdomsgäng" är ovanligt. Låter detta verkligen så osannolikt?
Citera
2013-01-05, 17:45
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Österängen, Hallstahammar (ja nassarna hade knivarna), Vallentuna, och nu minns jag inte riktigt men knivade ni inte några fria nationalister vid nån spelning också?
Detta är vad jag kommer på på rak arm. Och nåt år tillbaka.

Österängen: uppenbarligen blev han påhoppad.
Hallstahammar: där var inte vi inblandade
vallentuna: varför tror du att någon av oss är skyldig där?

Angående det på spelningen i gävle så kom dom dit och började bråka, då får man skylla sig själv.
En fick stickskador, vem det var som högg kan det bara spekuleras, mest sannolikt att han blev huggen av sin egen polare eller av sig själv.
Citera
2013-01-05, 18:01
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Alla vet att invandrargäng är fredliga som scouterna typ.
Det är inte så att gruppvåldtäkter och misshandlar utförda av "ungdomsgäng" är ovanligt. Låter detta verkligen så osannolikt?

Ja, väldigt osannolikt. Jag hävdar också alltid nödvärn, och denna historia låter väldigt mycket som en efterhandskonstruerad nödvärnshistoria.

Citat:
Österängen: uppenbarligen blev han påhoppad.
Hallstahammar: där var inte vi inblandade
vallentuna: varför tror du att någon av oss är skyldig där?

Angående det på spelningen i gävle så kom dom dit och började bråka, då får man skylla sig själv.
En fick stickskador, vem det var som högg kan det bara spekuleras, mest sannolikt att han blev huggen av sin egen polare eller av sig själv.

hehe precis vad jag menar. "Man får skylla sig själv", absolut jag håller med. Men ni är så våldsbenäget efterblivna att kniven alltid åker fram i första hand. Ni kan aldrig lösa konflikter på annat sätt.
Citera
2013-01-05, 18:05
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Ja, väldigt osannolikt. Jag hävdar också alltid nödvärn, och denna historia låter väldigt mycket som en efterhandskonstruerad nödvärnshistoria.

hehe precis vad jag menar. "Man får skylla sig själv", absolut jag håller med. Men ni är så våldsbenäget efterblivna att kniven alltid åker fram i första hand. Ni kan aldrig lösa konflikter på annat sätt.

Finns många ggr det aldrig blivit bråk fast det varit hetsigt, så sluta tramsa
Citera
2013-01-05, 18:09
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Finns många ggr det aldrig blivit bråk fast det varit hetsigt, så sluta tramsa

"Taktiskt reträtt" då eller?
Citera
2013-01-05, 18:17
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:

knappast, inte så länge jag varit med.
sällan det blir bråk runt oss nuförtiden.
Citera
2013-01-05, 18:22
Medlem
nerdys avatar
Citat:
knappast, inte så länge jag varit med.
sällan det blir bråk runt oss nuförtiden.

När räknar du "nuförtiden"?
Citera
2013-01-05, 18:39
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:

Reträtt är väl en antifascistisk "strategi"? Om jag inte minns fel.
Citera
2013-01-05, 18:39
Medlem
DetBlondaFolkets avatar
Citat:
När räknar du "nuförtiden"?
Antagligen senaste åren. Det är inga rödingar som vågar ge sig på oss längre. Vallentuna och Österängen är knappast några politiska bråk som varit i samband med organisationens aktiviteter.
Citera
2013-01-05, 19:05
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Reträtt är väl en antifascistisk "strategi"? Om jag inte minns fel.
Nej det är faktiskt karakteristiskt för just SMR.

Citat:
Ursprungligen postat av DetBlondaFolket
Antagligen senaste åren. Det är inga rödingar som vågar ge sig på oss längre. Vallentuna och Österängen är knappast några politiska bråk som varit i samband med organisationens aktiviteter.

Ok, jag kan räkna flertalet gånger då SMR varit i bråk de senaste åren. Både politiska och opolitiska.
Citera
2013-01-05, 19:37
Medlem
Stormtroopers avatar
En artikel om ett föredrag Klas Lund höll i Sundsvall förra helgen har publicerats på Nordfront:
Citat:
Efter dessa klargöranden talade Klas Lund om situationens allvar: Klockan tickar samtidigt som tiotusentals utomeuropeiska män i vapenför ålder importeras till Sverige varje år, fler än den totala mängden svenska pojkar som föds.

Med detta i åtanke frågade Lund retoriskt: ”Har vi inte rätt att tillgripa de metoder som behövs i den existentiella kampen?” Varefter han fortsatte: ”Vad kan egentligen anses vara ett måttfullt och adekvat agerande i en situation där vårt land håller på att ödeläggas för all framtid. Anses det räcka med att vara lite intellektuell, att prata och debattera på internet eller att gå och rösta en gång vart fjärde år? Eller att endast sträva efter att komma in i den hönsgård som kallas riksdagen? Ska det räknas som ett gott betyg att vara foglig, lydig och snäll samtidigt som vårt land förstörs?”

Han menade vidare att om folk hade haft ”lite jävlar anamma” så hade massinvandringen till Sverige de senaste tjugo-trettio åren inte varit möjlig. Försöken att åtgärda situationen genom en överdriven tillit till debatt och parlamentarism är långt ifrån tillräckligt (Lund inflikade dock att parlamentarism kan fylla en viktig funktion i kampen), då dessa former av kamp inte längre är nog för att förändra den nuvarande utvecklingen:

”Att foga sig under systemet är helt enkelt inte ett väl avvägt svar på situationens allvar och det som sker med vårt land.”

Lund menar att ett sådant tillvägagångssätt tvärtom garanterar att portarna till Sverige kommer att hållas vidöppna – tills dess en betydligt skarpare reaktion sker. Och i grund och botten handlar en stor del av problematiken om att Sverige inte kan försvaras då människor är ovilliga att ta risker eller offra särskilt mycket:

”En idé eller en nation som ingen är beredd att slåss och offra sig för är ingenting värd! Idéer som ingen är beredd att offra sig för är endast intellektuellt trams och nationer som ingen är beredd att försvara är inte värda någon respekt.”

Lund menade att delar av den nationella rörelsen har en rent defensiv reaktionär inställning, där man stegvis accepterar att Sverige har förstörts:

Har systemet lyckats psykiskt knäcka den nationella rörelsen, har de tvingat nationella att böja sina ryggar och acceptera läget? Är det så att vi trots allt endast motvilligt släpar med i en process där vi redan har accepterat läget och bara försöker nå en politisk position mitt i förstörelsen av vår nation? Är vi för rädda för konsekvenserna, risken att mista jobb och försörjning, rädslan för att bli socialt utfrysta, förföljelser, våldet och fängelser. Har vi vikit oss?”

[...]

I slutet av föredraget talade Lund om synen på revolution och även risken för ett framtida inbördeskrig. Han menade att Sverige har passerat slutet av en längre utveckling där minskade klassklyftor och ekonomisk tillväxt skapat fredliga förhållanden. Framtiden kommer tvärtom att kännetecknas av ökande klyftor i samhället och en successivt försämrad ekonomi och att detta endast kan leda till ökade konflikter och även gör ett inbördeskrigsliknande scenario möjligt.

Klas Lund avslutade föredraget med det något radikala uttalandet att den rätta grundinställningen i den nationella rörelsen bör vara att det vore bättre ”att vårt land läggs i ruiner än att det lämnas över utan strid till våra fiender”.
http://www.nordfront.se/foredrag-med-klas-lund-i-sundsvall.smr

Fetmarkerade sådant jag tycker är extra intressant men alla bör ta sig tid att läsa hela artikeln på Nordfront. Vore också kul att se reaktioner och diskussion om annat än knivar och rödingar här i tråden (även om organisationens syn på våld och brott också behandlas i artikeln och mer utförligt i föredraget).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in