2012-01-29, 17:46
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Varför? Vi är fiender. Vi vill besegra dem, samtidigt som vi givetvis inte vill bli besegrade.

Är soldater i krig "extremt motsägelsefulla" när de skjuter på sina fiender samtidigt som de försöker rädda sina allierade med alla till buds stående medel?
Om man bortser från det "krig" som utspelar sig i alla paranoida högerextremisters huvuden så pågår det inget inbördeskrig i Sverige. Därför blir liknelsen med krig helt irrelevant. Det här med besegra eller besegras låter ju bra osv, men varför gnäller ni då när de gör samma sak mot er? Då är det ju ett jävla gnäll om att vänstern inte kan uppföra sig medan högern minsann aldrig skadar någon med sina demonstrationer.
Citera
2012-01-29, 17:55
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vi inte vem som startade bråket, det är en VPK:are som gråter ut i Aftonhoran. VPK:ares värdegrund är oftast ondska , kommunismen har dödat ca 100 miljoner människor. Man vet att kommunister inte dra sej för att bruka våld. SMR:arna kan har aggregerat i självförsvar.

Kommunisterna torterade Amerikanska soldater i Vietnam.
Vadå reagerat i självförsvar? Inte ens i den där vinklade sörjan till artikel står att det är självförsvar. Vad har kommunisterna i Vietnams handlingar med vänsteraktivister i Sverige att göra?
Citera
2012-01-29, 18:01
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jag känner inte för att vänta. Det har gått en dag nu och händelsen har blåsts över. Hade de haft något att komma med som skulle vända hela historian i deras favör är det redan för sent. Så vinner de inte propagandasegrar i internets tidsålder genom att be oss "återkomma" som de gjort i Patriot.nu artikeln. De skulle 20 minuter efter händelsen lagt upp en film på youtube.
Äh, innan polisen gjort fler uttalanden är det på tok för tidigt att dra några slutsatser.
Citat:
Enligt en intervju i en tidning så sade han sig bara ha lite ont i huvudet. Han kommer fortsätta med sin verksamhet.
Självklart, men det sänder en signal om att det inte är okej att bete sig hur som helst i Sverige (det är t.ex. inte ok att marschera under parrollen "Jalla jalla - Sverige åt alla" efter ett svenskfientligt mord) och det avskräcker kanske en del mindre övertygade typer att "organisera sig antirasistiskt" eller vad snorungarna nu påstod att dem höll på med.
Citat:
Insinuerar du att jag hetsar mot negrer? Debatter på flashback är bra mycket effektivare än att dela ut flygblad eller klistra upp klisterlappar eller för den delen hamna i "handgemäng" (patriot.nu:s formulering) med någon lokal förening i Ludvika.
Det är väl en komplimang? Debatter på flashback är bra, dock så räcker det inte med det. Att folk sitter och tycker och tänker för sig själva gör ingen nytta för Sverige och det svenska folket. Vi måste finnas i verkligheten och den existens vi hittills har tillkämpat oss i verkligheten består av mer än det du räknar upp, men det är klart att vi har långt kvar och att de saker du räknar upp bevisligen är en del av vår existens.
Citat:
Vänsterpartisten och de andra närvarandes övertygelse har nog snarare stärkts. Jag ställer mig undrande till vad som är vunnet eller vad målet med tilltaget var som kunde berättiga att 2 medlemmar greps.
Målet var förmodligen att uttrycka sin mening om den tidigare demonstrationen, sen blev det tumult och det är en risk man alltid tar om man offentligt vädrar politiskt inkorrekta åsikter i Sverige.

Det var väl tre personer som greps, och mig veterligen är minst en redan ute, möjligen fler. Vad de långsiktiga konsekvenserna blir avgör det svenska rättssystemet, min gissning är att personerna ändra frias eller får låga straff (en person har slagit en flaska i huvudet på en annan, i övrigt är det ju oklart vad som gjorts och av vem).
Citera
2012-01-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Svenska motståndsrörelsen är något av det mest extrema vi har i det här landet, så jag är inte förvånad. Nazistiska attacker har hänt förr och kommer hända igen. Enda sättet att stoppa det är att få dem fängslade så fort som möjligt, fortsätta skapa opinion mot nazism och främlingsfientlighet och att inte låta sig slås ned av de som attackerar yttrandefriheten.

Försvarar du vänstern attacker mot nationalister men ratar "nazisternas" s.k attack?

OnT: Tycker det hela låter jätte konstigt.. Komma in i lokalen utan anledning och börja skrika och gapa med en megafon, och från ingestans slå en "fredlig" vänsteraktivist med en flaska... Suck, man har hört det förut. Rödingarna är helt oskyldiga och "nazisterna" hade käkat barn innan de anlände.
Citera
2012-01-29, 18:13
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus_SWE
Källa? Svenska folket har hjärntvättats i många årtioenden men att majoriteten skulle stödja rödingarna har jag svårt att tro, när rödingarna arrangerade sin "vi är dom 94%" blev många svenskar upprörda och skrev negativa kommentarer på deras facebook sida.

http://www.nationell.nu/2011/11/15/v...-sina-asikter/

Lever vi inte i en demokrati? Ska vänstertomtar få tala oemotsagda?

https://www.flashback.org/sp35365856

Jag tycker också det är lustigt att du också påstår att massinvandring inte är folkmord, du heter EnDront med en Dront på din avatar. Om du var påläst så skulle du veta att just invandring av främmande arter ledde till dess utrotning.

Den som påstår något i stil med att det är folkmord har varken några grundläggande kunskaper om biologi eller något särskilt stort intellekt i övrigt. Tänk efter ett steg till innan du skriver något om min avatar. Du får gärna lägga fram lite bevis för att detta pågående "krig" faktiskt existerar. Demonstrationer och motdemonstrationer har funnits mycket länge. Den enda skillnaden är att förståndshandikappade extremister på senare tid har lyckats bredda sin vokabulär.
Citera
2012-01-29, 18:15
Medlem
Ints avatar
Citat:
Det är jätteotäckt, sade Andersson, som inte själv är från Ludvika utan är tillrest från Uppsala.

Kan man inte hålla demonstrationer över hela landet någon gång, så att man visar på hur få vänstertomtarna egentligen är, så att de väcks ur sin lilla illusion av att ha "folkliga stöd"...?
Senast redigerad av Int 2012-01-29 kl. 18:18.
Citera
2012-01-29, 18:29
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Int
Kan man inte hålla demonstrationer över hela landet någon gång, så att man visar på hur få vänstertomtarna egentligen är, så att de väcks ur sin lilla illusion av att ha "folkliga stöd"...?
Bra idé, och sen kan vi låta alla VERKLIGT högerextrema (nej, SD räknas inte hit) göra samma sak. Hur många är egentligen SvP, SMR m.fl?
Citera
2012-01-29, 18:30
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Om man bortser från det "krig" som utspelar sig i alla paranoida högerextremisters huvuden så pågår det inget inbördeskrig i Sverige.
Vem har pratat om ett "inbördeskrig"? Att det pågår ett folkutbyte, och därigenom mer eller mindre ett folkmord, är dock ingen större hemlighet.
Citera
2012-01-29, 18:33
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Vem har pratat om ett "inbördeskrig"? Att det pågår ett folkutbyte, och därigenom mer eller mindre ett folkmord, är dock ingen större hemlighet.
Nu vet jag inte om det var du, men det var någon som pratade om ett pågående krig i Sverige, då blir detta per definition ett inbördeskrig. Apropå folkmordet så bör de som påstår något dylikt läsa på om vad ett folkmord är för något, gärna från en vettig källa som är varken höger- eller vänsterextrem.
Citera
2012-01-29, 18:38
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Nu vet jag inte om det var du, men det var någon som pratade om ett pågående krig i Sverige, då blir detta per definition ett inbördeskrig. Apropå folkmordet så bör de som påstår något dylikt läsa på om vad ett folkmord är för något, gärna från en vettig källa som är varken höger- eller vänsterextrem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmord

Citat:
I artikel II definieras som folkmord vissa uppräknade gärningar under förutsättning att de förövats i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp som sådan. Gärningarna som räknas upp i konventionen är

1. Att döda medlemmar av gruppen
2. Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
3. Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
4. Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
5. Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.[1]
Citera
2012-01-29, 18:39
Medlem
MaxNys avatar
Det här Haffas / Ungdomens hus i Ludvika som demonstranterna samlades på - är det öppet för allmänheten? Hittade följande vid sökning: "Haffas är ett Ungdomens Hus som finansieras av kultur och fritidsförvaltningen, Ludvika Kommun. [...] Öppethållandet sköts av ideellt arbetande ungdomar som ingår i en cafégrupp under helgerna"
Citera
2012-01-29, 18:41
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:

Tja, det har ju hänt i Sverige tidigare.

Herman Lindqvist går så långt som att kalla det etnisk rensning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/hermanlindqvist/article11667362.ab

Alla medel är tillåtna i kampen för att stoppa dessa galenskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in