Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jag känner inte för att vänta. Det har gått en dag nu och händelsen har blåsts över. Hade de haft något att komma med som skulle vända hela historian i deras favör är det redan för sent. Så vinner de inte propagandasegrar i internets tidsålder genom att be oss "återkomma" som de gjort i Patriot.nu artikeln. De skulle 20 minuter efter händelsen lagt upp en film på youtube.
Äh, innan polisen gjort fler uttalanden är det på tok för tidigt att dra några slutsatser.
Citat:
Enligt en intervju i en tidning så sade han sig bara ha lite ont i huvudet. Han kommer fortsätta med sin verksamhet.
Självklart, men det sänder en signal om att det inte är okej att bete sig hur som helst i Sverige (det är t.ex. inte ok att marschera under parrollen "Jalla jalla - Sverige åt alla" efter ett svenskfientligt mord) och det avskräcker kanske en del mindre övertygade typer att "organisera sig antirasistiskt" eller vad snorungarna nu påstod att dem höll på med.
Citat:
Insinuerar du att jag hetsar mot negrer? Debatter på flashback är bra mycket effektivare än att dela ut flygblad eller klistra upp klisterlappar eller för den delen hamna i "handgemäng" (patriot.nu:s formulering) med någon lokal förening i Ludvika.
Det är väl en komplimang? Debatter på flashback är bra, dock så räcker det inte med det. Att folk sitter och tycker och tänker för sig själva gör ingen nytta för Sverige och det svenska folket. Vi måste finnas i verkligheten och den existens vi hittills har tillkämpat oss i verkligheten består av mer än det du räknar upp, men det är klart att vi har långt kvar och att de saker du räknar upp bevisligen är en del av vår existens.
Citat:
Vänsterpartisten och de andra närvarandes övertygelse har nog snarare stärkts. Jag ställer mig undrande till vad som är vunnet eller vad målet med tilltaget var som kunde berättiga att 2 medlemmar greps.
Målet var förmodligen att uttrycka sin mening om den tidigare demonstrationen, sen blev det tumult och det är en risk man alltid tar om man offentligt vädrar politiskt inkorrekta åsikter i Sverige.
Det var väl tre personer som greps, och mig veterligen är minst en redan ute, möjligen fler. Vad de långsiktiga konsekvenserna blir avgör det svenska rättssystemet, min gissning är att personerna ändra frias eller får låga straff (en person har slagit en flaska i huvudet på en annan, i övrigt är det ju oklart vad som gjorts och av vem).