2024-11-11, 01:02
Medlem
elin1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det heilas, paraderas med fanor och delas ut SS-föremål. Nu är visserligen Thunlind ute ur bilden, men hade han inte varit den han är kunde nytillkomna fortfarande få uppleva en Sune Mangs-liknande figur i mantel smeta in spädbarns ansikten med lera i obekanta dopritualer.

Hahahahaha

De som vill uppleva det får väl gå med i DFS istället, gissar jag. Fast Söderman går väl inte riktigt full Thunlind kan jag tänka.

Men hell segaråttor på er alla glada nazister, nu tror jag allt att jag loggar ut och tar semester.
Citera
2024-11-11, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elin1488
Hahahahaha

De som vill uppleva det får väl gå med i DFS istället, gissar jag. Fast Söderman går väl inte riktigt full Thunlind kan jag tänka.

Men hell segaråttor på er alla glada nazister, nu tror jag allt att jag loggar ut och tar semester.

Söderman blir nog aldrig lika full som Thunlind, nej.
Citera
2024-11-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nej, det kan jag inte komma på. NMR har inte åstadkommit någonting under alla de år som de har funnits. De är bara ett sjukt litet kompisgäng som träffas och leker nazism och har det trevligt tillsammans. Något intresse att försöka locka till sig nya anhängare finns inte. Ledarna i både NMR och DFS kommer ju också alla från skinnskallerörelsen, som är det mest frånstötande och skadliga som någonsin funnits. På frågan vad det var som fick dem att "vakna upp" så svarar samtliga att det var vit makt-musiken. Den "nationella rörelsen" är det fulaste som finns. Allt vackert här i livet får man hela tiden hämta från annat håll. Utanför den här äckliga lilla bubblan finns det massor med spännande människor, intressant kultur och annat.

Det här är väldigt viktigt att peka på: rörelsen kommer från en ungdomskultur och har formats därefter. Den är fortfarande pubertal, omogen, den släpar fortfarande på detta ok.
Den skulle behöva ta en ordentlig titt på sig själv.
Citera
2024-11-12, 18:01
Medlem
Offerviljas avatar
"Jag tycker inte om den, den är ful, jag vill köpa den med en gång!"

Det där är ingenting som någon i Nordiska motståndsrörelsen har sagt, utan en människa från ett helt annat håll, men jag tyckte att det lät roligt. Bäst med den här organisationen just nu är podcasten Mer än ord. Människor förstår inte det än eftersom den från början var så töntig och dålig och värdelös. Idag är den dock Sveriges bästa podcast. Lukas Lindgren, Marcus Hansson och Anders Gudmarsson!
Citera
2024-11-12, 20:20
Medlem
Offerviljas avatar
Lukas Lindgren

Det finns trådar om Jonas De Geer, Dan Eriksson, Björn Björkqvist, Simon Lindberg, Stefan Jacobsson och Emil Hagberg här på Flashback Forum, så då måste det ju även finnas en tråd om den nationella rörelsens just nu kanske största, viktigaste och mest aktuella person. Lukas Lindgren är aktivist i Nordiska motståndsrörelsen och medverkar i poddarna Mer än ord och Radio Thule. Tidigare i år blev han utsedd till Årets nordman. Han är ganska ung och känns enligt mig både väldigt intelligent och sympatisk. Jag tror att han i framtiden kommer att bli ledaren för Nordiska motståndsrörelsen eller någon annan nationell organisation. Vad tycker ni om Lukas Lindgren?
Citera
2024-11-12, 23:03
Medlem
Varför visar man upp denna antisociala, kufiga sida av sig själva? Antingen är man totalt vilsna och har noll förståelse för hur man ska göra sig attraktiva och möta vanliga men samhällskritiska svenskar utifrån deras perspektiv, eller så vill man avsiktligt, alltså medvetet, hålla folk borta från sin lilla krets för att få ha den för sig själva.

Jag tror inte att de avsiktligt vill hålla massan borta, så det blir första alternativet. De här nissarna tror på fullt allvar att de lockar till sig folk på det här viset, genom att fantisera om att skapa en helt ny kultur och traditioner vilket bl a betyder att låta en av medlemmarna, i det här fallet Thunlind, ta på sig mantel och döpa medlemmarnas barn i egensnickrade dopceremonier, dokumentera skiten och lägga ut det för allmän beskådan.
Det tycker de är ett skitbra drag för att locka till sig vanligt folk. "Det här blir bra, nu kommer de kunna relatera till oss".

Att överhuvudtaget tro att det funkar så, att man bara kan ta sig för att utforma en ny kultur visar i vilken fantasivärld man lever i.

De här storslagna, civilisatoriska drömmarna tog sig uttryck i en låt som skapades inom NMR.
Låten som spelades upp titt som tätt i deras media ett tag beskrevs i radion som en start på denna uppgft att skapa en ny kultur.
Texten var en dikt som skrevs av den gamle norrlänningen och musik lades till, lite gitarrplink med utsliten ackordföljd och så vän kvinnosång ovanpå.

Programledaren som beskrev låten som ett startskott för denna nya kultur var f.ö. Robert Eklund som nu har lämnat rörelsen.
Citera
2024-11-12, 23:19
Medlem
Lindgren trivs nog bra i denna smala subkultur där han kan få glänsa som årets Nordman, ta emot häftiga SS-knivar och känna sig sedd. Han är alltså med och håller folk borta från möjligheten att samla en kritisk massa hos ett motstånd.

Offervilja, om du tänker efter så fungerar du på samma sätt.
Du är redan omvänd och behöver inte bry dig om ifall dessa nationella är oattraktiva i massans ögon, bara det finns ett ständigt flöde av nationalistisk media för dig att konsumera så är det gott så, för att det behagar dig.
Du är inte intresserad av att någon massa ska vakna till och ansluta sig, det viktiga är att mer material produceras så att din tillvaro blir bättre, om denna media med organisationer inte uträttar något är oviktigt.

Lindgren är också omvänd och behöver bara bry sig om att få tillfredsställa sin identitet och känslan av tillhörighet inom NMR. Han har hittat sin nisch och är nöjd med det.
Citera
2024-11-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Varför visar man upp denna antisociala, kufiga sida av sig själva? Antingen är man totalt vilsna och har noll förståelse för hur man ska göra sig attraktiva och möta vanliga men samhällskritiska svenskar utifrån deras perspektiv, eller så vill man avsiktligt, alltså medvetet, hålla folk borta från sin lilla krets för att få ha den för sig själva.

Jag tror inte att de avsiktligt vill hålla massan borta, så det blir första alternativet. De här nissarna tror på fullt allvar att de lockar till sig folk på det här viset, genom att fantisera om att skapa en helt ny kultur och traditioner vilket bl a betyder att låta en av medlemmarna, i det här fallet Thunlind, ta på sig mantel och döpa medlemmarnas barn i egensnickrade dopceremonier, dokumentera skiten och lägga ut det för allmän beskådan.
Det tycker de är ett skitbra drag för att locka till sig vanligt folk. "Det här blir bra, nu kommer de kunna relatera till oss".

Att överhuvudtaget tro att det funkar så, att man bara kan ta sig för att utforma en ny kultur visar i vilken fantasivärld man lever i.

De här storslagna, civilisatoriska drömmarna tog sig uttryck i en låt som skapades inom NMR.
Låten som spelades upp titt som tätt i deras media ett tag beskrevs i radion som en start på denna uppgft att skapa en ny kultur.
Texten var en dikt som skrevs av den gamle norrlänningen och musik lades till, lite gitarrplink med utsliten ackordföljd och så vän kvinnosång ovanpå.

Programledaren som beskrev låten som ett startskott för denna nya kultur var f.ö. Robert Eklund som nu har lämnat rörelsen.

Två gamla favoriter. Låtskrivaren och musikgeniet Farbror Bosse med tunga meriter från valrörelsen 2018. Dessvärre kom han inte in i kommunfullmäktiga i Boden trots det förvånande höga valresultatet med 51 röster. Dubbelt så många som NMR fick i bästa nästet (Näste 3) förra valet. Och så utpekade terrorgubben Robert Eklund...

Rejält frånfälle förresten. Två terrorgubbar borta. Eklund. Lindberg. Bara Vejdeland kvar. Det tog inte lång tid efter att de pekades ut. Påminner mig om hur Israel plockat bort ledare från Hamas och Hezbolla...

Jag minns fortfarande ett löp från NMR:s hemsida för länge sedan. "Kampen för en ny kultur". Det är en uppförsbacke...denna kamp.
Citera
2024-11-13, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Två gamla favoriter. Låtskrivaren och musikgeniet Farbror Bosse med tunga meriter från valrörelsen 2018. Dessvärre kom han inte in i kommunfullmäktiga i Boden trots det förvånande höga valresultatet med 51 röster. Dubbelt så många som NMR fick i bästa nästet (Näste 3) förra valet. Och så utpekade terrorgubben Robert Eklund...

Rejält frånfälle förresten. Två terrorgubbar borta. Eklund. Lindberg. Bara Vejdeland kvar. Det tog inte lång tid efter att de pekades ut. Påminner mig om hur Israel plockat bort ledare från Hamas och Hezbolla...

Jag minns fortfarande ett löp från NMR:s hemsida för länge sedan. "Kampen för en ny kultur". Det är en uppförsbacke...denna kamp.

Du har väl sett NMRs Kulturbunkern? Där kämpas det verkligen för en ny kultur, hårdrock och skräckfilm.
Citera
2024-11-13, 21:49
Medlem
Kan ni inte vara mera aktiva i Karlskrona.
Citera
2024-11-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Vad har jag missuppfattat i det du skrivit? Men du fattar uppenbarligen inte poängen när du refererar till Bilzerian. Varför tror du att han törs ta upp det nu? Jo, för att judarna är vidöppna för angrepp sen 1 år tillbaka efter den judiska blodsfesten i Gaza. Det var dörröppnaren. Det är för väl att NMR inte har en halvpantad aspie som du till propagandist. Du ville inte mala om något annat än ”hur Israel kände till Hamasangreppet i förväg” och lipa över att NMR tog palestiniernas sak.

Det blev ju brakfiasko när NMR skulle närvara på Palestina-demonstrationen på Sergels Torg.

Citat:
Den palestinska demonstrationen stämde upp i “inga fascister på våra gator” och jagade nazisterna ner i tunnelbanan. Polisen sprang med som skydd och såg till att låsa tunnelbanans ingång så fort nazisterna var satta i säkerhet.
Citera
2024-11-15, 17:54
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det blev ju brakfiasko när NMR skulle närvara på Palestina-demonstrationen på Sergels Torg.

För vem då?

Att "Palestina-demonstrationen på Sergels Torg" inte ville ta NMRs utsträckta hand är väl deras förlust?

När de väl hade möjligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in