Citat:
Ursprungligen postat av
Dornier
Vad betyder hengslete? Öberg verkar mer ?? än tidigare.
Men ja Öberg har tydligen högt blodtryck och fick en stroke i samband med att NMR splittrades och några gick över till Nordisk styrka. Det blev nog en chock för honom.
Annars verkar han inte besväras av att ha mycket att göra och att höras i Radio Nordfront, han brukar säga att han får radio-abstinens när de har sommaruppehåll med radion.
Hengslete er vel mer et slangord også på Norsk, men det går på at noen har en fremtoning som ikke ser helt bra ut. For Øberg sin del så virker det for meg å være sånn. Ikke på et katastrofalt nivå, men om man sammenligner for eksempel hvordan han så ut i 2016 med hvordan det er nå virker det annerledes. Men de konkrete detaljene om hva han kan ha fått av prognoser og lignende vet nok kun han selv og hans nærmeste skulle jeg tro.
At Øberg trives med høyt trykk og omgjenge tror jeg stemmer. Han er hypersosial som få og virker å se mye mening i å engasjere seg i sosiale spørsmål. Derimot så har nok den store arbeidsmengden tatt på. Som året før han fikk stroke så var det valgkamp, NMR hadde fortsatt store demonstrasjoner med omfattende planlegging, den juridiske prosessen i Finland som forbød organisasjonen der var i gang og alt mulig og han virker å være dypt innblandet i alt dette og mer til. Det er en ganske betydelig mengde saker å gjøre for noen som også har jobb og familie å ta hånd om.
Uansett, man var vel inne på om det kunne være realistisk at det skulle være han som skulle ta over som øverste leder på papiret om skulle være så at det ikke er slik at det blir Lindberg som er det i mange år til. Det er ikke noe jeg helt ser skulle skje, men på den andre siden så er det kanskje også slik at det ikke er andre kandidater som virker som selvsagte valg heller så hvem vet. Det er nok noe som tiden får vise.