2023-11-16, 17:57
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullegardin
Øberg er veldig offentlig men han har hatt seriøse helseproblemer og virker mye mer hengslete av seg enn før. Antageligvis så har han hatt en massiv arbeidsmengde i flere år. Han har vært med i veldig mye media, drevet valgkamp, vært på rettssaker og ser generelt ut til å være med på veldig mye. At Tommy fra Norge og hvem det nå er som leder i Danmark og Island skulle ta styringen virker for meg å være totalt utelukket.

Vad betyder hengslete? Öberg verkar mer ?? än tidigare.

Men ja Öberg har tydligen högt blodtryck och fick en stroke i samband med att NMR splittrades och några gick över till Nordisk styrka. Det blev nog en chock för honom.

Annars verkar han inte besväras av att ha mycket att göra och att höras i Radio Nordfront, han brukar säga att han får radio-abstinens när de har sommaruppehåll med radion.
Citera
2023-11-16, 20:40
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Beskyller? Ur mitt perspektiv är metapolitik något väldigt positivt. Hur många tror du NF når ut till varje månad? Åtminstone flera hundratusen är min uppfattning. Jämför det med flygblad. Du är direkt korkad om du inte begriper hur effektiv propaganda ska bedrivas anno 2023. Eller har du legat frystorkad sen 1980-talet?

Men nu uppfattar jag inte formen, utan budskapet som "meta". Är du av en avvikande åsikt? Här inbillade jag mig i min enfald, att vi var överens om definitionen om vad "meta" egentligen skulle vara.

Vänligen meddela mig bara, hur du ser på begreppet i Motståndsrörelsens kontext.
Citera
2023-11-17, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Vad betyder hengslete? Öberg verkar mer ?? än tidigare.

Men ja Öberg har tydligen högt blodtryck och fick en stroke i samband med att NMR splittrades och några gick över till Nordisk styrka. Det blev nog en chock för honom.

Annars verkar han inte besväras av att ha mycket att göra och att höras i Radio Nordfront, han brukar säga att han får radio-abstinens när de har sommaruppehåll med radion.
Hengslete er vel mer et slangord også på Norsk, men det går på at noen har en fremtoning som ikke ser helt bra ut. For Øberg sin del så virker det for meg å være sånn. Ikke på et katastrofalt nivå, men om man sammenligner for eksempel hvordan han så ut i 2016 med hvordan det er nå virker det annerledes. Men de konkrete detaljene om hva han kan ha fått av prognoser og lignende vet nok kun han selv og hans nærmeste skulle jeg tro.

At Øberg trives med høyt trykk og omgjenge tror jeg stemmer. Han er hypersosial som få og virker å se mye mening i å engasjere seg i sosiale spørsmål. Derimot så har nok den store arbeidsmengden tatt på. Som året før han fikk stroke så var det valgkamp, NMR hadde fortsatt store demonstrasjoner med omfattende planlegging, den juridiske prosessen i Finland som forbød organisasjonen der var i gang og alt mulig og han virker å være dypt innblandet i alt dette og mer til. Det er en ganske betydelig mengde saker å gjøre for noen som også har jobb og familie å ta hånd om.

Uansett, man var vel inne på om det kunne være realistisk at det skulle være han som skulle ta over som øverste leder på papiret om skulle være så at det ikke er slik at det blir Lindberg som er det i mange år til. Det er ikke noe jeg helt ser skulle skje, men på den andre siden så er det kanskje også slik at det ikke er andre kandidater som virker som selvsagte valg heller så hvem vet. Det er nok noe som tiden får vise.
Citera
2023-11-17, 08:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Men nu uppfattar jag inte formen, utan budskapet som "meta". Är du av en avvikande åsikt? Här inbillade jag mig i min enfald, att vi var överens om definitionen om vad "meta" egentligen skulle vara.

Vänligen meddela mig bara, hur du ser på begreppet i Motståndsrörelsens kontext.

Din hjärnskada kan inte jag avhjälpa. Metapolitik skrev jag förövrigt. Vill du hävda att NMR inte sysslar med det?

Metapolitik handlar om att sprida idéer, attityder och värderingar i samhället, vilka på lång sikt syftar till att åstadkomma en djupare politisk förändring.”

https://sv.metapedia.org/wiki/Metapolitik
Citera
2023-11-17, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejGreger666
Även Nordfront har uppmärksammat det.
32 kommuner och nästan 100 affärer på en vecka är rätt bra jobbat
https://nordfront.se/narmare-100-butiker-har-fatt-israeliska-varor-markta
Men det är bara SR som har gnällt, inga tidningar eller nått sånt?

Inte vad jag hört. De vill nog tysta ner det så gott det går, men de som handlar i butikerna ser ju budskapet ändå. SR:s reportage var lite roligt.
Citera
2023-11-17, 20:23
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullegardin
Hengslete er vel mer et slangord også på Norsk, men det går på at noen har en fremtoning som ikke ser helt bra ut. For Øberg sin del så virker det for meg å være sånn. Ikke på et katastrofalt nivå, men om man sammenligner for eksempel hvordan han så ut i 2016 med hvordan det er nå virker det annerledes. Men de konkrete detaljene om hva han kan ha fått av prognoser og lignende vet nok kun han selv og hans nærmeste skulle jeg tro.

Han ser väl något äldre ut kanske, 2016 är ju några år sedan.
Citera
2023-11-17, 22:57
Medlem
Joe Blows avatar
Är det någon som förstår meningen med Nordfronts nyhetssida? Ett par inlägg om dagen om något man läst ett par dagar tidigare någon annanstans. Man lägger inte ens in någon egen avslutande kommentar eller vinkling. Helt meningslöst.
Citera
2023-11-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Är det någon som förstår meningen med Nordfronts nyhetssida? Ett par inlägg om dagen om något man läst ett par dagar tidigare någon annanstans. Man lägger inte ens in någon egen avslutande kommentar eller vinkling. Helt meningslöst.

Jag uppskattar det arbete som dom involverade lägger ner på Nordfront, det är bra och välskrivna nyhetsartiklar blandat med bla krönikor och musiktips.
Skulle säga att det är mitt förstahandsval när det kommer till nyheter.
Att dom "bara" lägger ut några artiklar per dag jämfört med Bonniersfären gör mig ingenting då jag hellre läser Nordfronts få artiklar med hög kvalitet än Bonniers masslögner som pumpas ut 24/7.
Citera
2023-11-18, 07:39
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergslagskaminen
Jag uppskattar det arbete som dom involverade lägger ner på Nordfront, det är bra och välskrivna nyhetsartiklar blandat med bla krönikor och musiktips.
Skulle säga att det är mitt förstahandsval när det kommer till nyheter.
Att dom "bara" lägger ut några artiklar per dag jämfört med Bonniersfären gör mig ingenting då jag hellre läser Nordfronts få artiklar med hög kvalitet än Bonniers masslögner som pumpas ut 24/7.
Välskrivna nyhetsartiklar? Hög kvalitet? Du måste skoja. Det är ju klipp-och-klistra med ett minimum av redigering.

Krönikorna kan vara bra. Musiktipsen är pinsamma. Spel- och serie-tips likaså. Landet går under och de påstått nationella ägnar sina liv åt judisk förströelse. (Nej, det spelar ingen roll att man "vet det". Det är gör det bara värre. Man är lurad ett steg till.)
Citera
2023-11-18, 12:45
Medlem
Citat:
Välskrivna nyhetsartiklar? Hög kvalitet? Du måste skoja. Det är ju klipp-och-klistra med ett minimum av redigering.

Krönikorna kan vara bra. Musiktipsen är pinsamma. Spel- och serie-tips likaså. Landet går under och de påstått nationella ägnar sina liv åt judisk förströelse. (Nej, det spelar ingen roll att man "vet det". Det är gör det bara värre. Man är lurad ett steg till.)

Musik/spel/serier... där är väl smaken som baken. Jag är själv ingen riktig musikmänniska men kan ändå uppskatta tipsen och få en inblick i hur den musiken står sig i dess hemland och vilken betydelse den har.
Vilken tidning skulle du säga är ett alternativ till Nordfront? Jag tycker Nya Dagbladet är rätt bra men måste ändå säga att jag läser mer frekvent på Nordfront.
Citera
2023-11-18, 23:19
Medlem
5449000s avatar
Broder Simon
Broder Simon
Sover du?
Sover du?

Sluta gå som katten kring het gröt nu, mina damer och herrar!
Citera
2023-11-19, 00:00
Medlem
Citat:

Det är tillbaka till var patriot.nu var nu. Tragiskt att ha sett organisationens uppgång och fall. När det var som bäst höll det bra kvalitet med upplysande artiklar om tredje riket, dagens datum, demonstrationer med live-sändningar osv. Innan Simon Lindberg skulle man kunna sammanfatta allt med. Sen gick luften sakta ur den nationella rörelsen i slutet av förra decenniet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in