2009-11-24, 10:06
Medlem
xMADBALLxs avatar
lägg av och tracka henke p han ser ju inte ut att sovit på år och dar. dessutom förutom sin musikaliska begåvning så är han ju mycket vältalig.
http://www.youtube.com/watch?v=oQoElF4JIFI
"och i kväll ska vi bara ha roligt" skön
Senast redigerad av xMADBALLx 2009-11-24 kl. 10:08.
Citera
2009-11-25, 14:25
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Den 28 november går en marsch av stapeln i Stockholm, orsaken är att hedra Karolinerandan.

Mer om bakgrund och orsak.
http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1340

Kommer du att delta? Om inte, varför? Vad tycker du om initiativet? Var inte blyga nu, utan kom med bra och dåligt.

Själv anser jag att det är något positivt, då man väljer att fokusera på våra rasliga egenskaper framför en kung, och tar ett steg från den småborgliga rojalism som funnits.

/Micke

Gör en video istället och ställ samma fråga där.

http://www.youtube.com/watch?v=bV1MAxJnnRw
Senast redigerad av Christian II 2009-11-25 kl. 14:32.
Citera
2009-11-25, 14:31
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Gör en video istället och ställ samma fråga där istället.

http://www.youtube.com/watch?v=bV1MAxJnnRw
Tycker du det är svårt att få till inlägg som håller hög nivå? Eller spelar du medvetet förståndshandikappad?

/Micke
Citera
2009-11-25, 14:40
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Tycker du det är svårt att få till inlägg som håller hög nivå? Eller spelar du medvetet förståndshandikappad?

/Micke

Gör en video. Ställ en fråga: Varför ska hedrar just Du karolinerandan. Vore inte det lite mer ärligt än att fråga anonyma debattörer på internet varför de kommer på marschen?

Är man förståndshandikappad om man kommer med det förslaget? Ska jag gasas ihjäl nu också?
Citera
2009-11-25, 14:52
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Gör en video. Ställ en fråga: Varför ska hedrar just Du karolinerandan. Vore inte det lite mer ärligt än att fråga anonyma debattörer på internet varför de kommer på marschen?

Är man förståndshandikappad om man kommer med det förslaget? Ska jag gasas ihjäl nu också?
Du tänker inte speciellt långt va? Så du tror att man skulle få fler svar och bättre svar genom att ställa exakt samma fråga i en producerad film? Åh herre gud... Kryp tillbaka under bron är du snäll.

/Micke
Citera
2009-11-25, 15:02
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Du tänker inte speciellt långt va? Så du tror att man skulle få fler svar och bättre svar genom att ställa exakt samma fråga i en producerad film? Åh herre gud... Kryp tillbaka under bron är du snäll.

/Micke

Medborgarna får väl chans att se vad det är för klientel som tänker medverka och vad de har för personliga motiv till att göra så.

Och nej, du framstår inte som jättesmart bara för att du använder dig av ett raljerande språk och leker Bror Duktig.
Citera
2009-11-25, 15:09
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
I stort håller jag väl med dig vad håller det historiska, men vissa bitar är jag något oense om. Bla den rädsla som skulle finnas för officerare. Tänker då närmast på ett kapitel som beskrivs i franz g bengtssons bok om kung karl. Där officerare beordrar reträtt, då väljer soldaterna att slå befälen medvetslösa och släppa dem efter sig medan man driver fienden på flykten, och detta med styrkeförhållandena 3:1 mot sig. Det är inget man gör för pengar eller rädsla. Ett sådant offer görs utifrån övertygelse. Jag antar att du läst boken, men den skildrar en karolineranda som bygger på övertygelse och kärlek till kungen givetvis.
Mja... jag ställer mig tveksam till Frans G som en pålitlig källa. En historiebrättare av rang, och enligt honom själv en "stor lögnare". Alla armeer uppvisar ju exempel på hjältemod i stridens hetta. Vad gäller karolinerna är det Helsingborg och Stäket som är mina favoritslag. Sanningen om vårt soldatmaterial under stormaktstiden tror jag Peter Englund kommer närmare när han beskriver de svenska pojkarna så här: "Vana vid ett glädjelöst liv och lika hunsade som de var hårt hållna."
Panikartad flykt finns ju dokumenterat också, vid Perevelosjna till exempel. Att det enbart skulle ha varit svenska och finska soldater i armén är en myt, det fanns många värvade enheter. I lägre grad än tidigare förvisso, men ändå.
Citera
2009-11-25, 15:14
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Medborgarna får väl chans att se vad det är för klientel som tänker medverka och vad de har för personliga motiv till att göra så.

Och nej, du framstår inte som jättesmart bara för att du använder dig av ett raljerande språk och leker Bror Duktig.
Det finns fler än en film som skildrar Motståndsrörelsen, så någon ny film med en presentation och en frågeställning behövs nog inte.

/Micke
Citera
2009-11-25, 19:04
Bannlyst
Nazister kan planera att trotsa polisen inför 30:e november (SVD)

På SVD kan man läsa att: "På lördag håller den högerextrema organisationen Svenska Motståndsrörelsen, SMR en demonstration inför Karl XII:s dödsdag, 30 november. SMR vill tåga till Kungsträdgården men polisen medger inte tillstånd för det. På sin hemsida skriver organisationen att man trots allt tänker samlas vid Klarabergsviadukten. "

Polisens motivering till avslaget:

"Men polisen har sagt nej. Enligt Kjell Lindgren, som är Stockholmspolisens presstalesman, finns det flera skäl till avslaget.

– Det kommer att vara smockfullt med folk på Hamngatan. En annan sak är att platsen där de tänker samlas i Kungsträdgården, vid Karl XII: s staty, är inte lämplig."

och

"– Det är trångt och besvärligt. Det är ingen bra plats för en massa människor som är oense. "

Frågan man kan ställa sig är varför SMR trotsar polisens beslut? Enligt SVD uppger polisen att SMR godkänt det alternativ polisen presenterat men att SMR skriver annorlunda på hemsidan. Vilka är anledningarna bakom att man vill samlas vid Klarabergsviadukten?

Jag hittar inte SMR:s hemsida.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3845855.svd
Senast redigerad av BlankningsMaja 2009-11-25 kl. 19:12.
Citera
2009-11-25, 19:11
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
På SVD kan man läsa att: "På lördag håller den högerextrema organisationen Svenska Motståndsrörelsen, SMR en demonstration inför Karl XII:s dödsdag, 30 november. SMR vill tåga till Kungsträdgården men polisen medger inte tillstånd för det. På sin hemsida skriver organisationen att man trots allt tänker samlas vid Klarabergsviadukten. "

"Men polisen har sagt nej. Enligt Kjell Lindgren, som är Stockholmspolisens presstalesman, finns det flera skäl till avslaget.

– Det kommer att vara smockfullt med folk på Hamngatan. En annan sak är att platsen där de tänker samlas i Kungsträdgården, vid Karl XII: s staty, är inte lämplig."

och

"– Det är trångt och besvärligt. Det är ingen bra plats för en massa människor som är oense. "

Frågan man kan ställa sig är varför SMR trotsar polisens beslut? Enligt SVD uppger polisen att SMR godkänt det alternativ polisen presenterat men att SMR skriver annorlunda på hemsidan. Vilka är anledningarna bakom att man vill samlas på Klarabergsviadukten?

Google? Länksamlingar här på fb?

http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1349

Tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=1048973
Senast redigerad av wehrmacht 2009-11-25 kl. 19:15.
Citera
2009-11-25, 19:15
Medlem
abakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja

och

Frågan man kan ställa sig är varför SMR trotsar polisens beslut? Enligt SVD uppger polisen att SMR godkänt det alternativ polisen presenterat men att SMR skriver annorlunda på hemsidan. Vilka är anledningarna bakom att man vill samlas på Klarabergsviadukten?

www.patriot.nu

Jag gissar på att dom blir 50 pers högst.
Vänstern blir väl en sisådär 300 fula och gapiga småtjejer,glasögonprydda klena W.O.W. spelande töntkillar,gamla kommunistkärringar som kommer grina i media att polisen såg hotfulla ut...
Inget att ligga sömnlös över.
Citera
2009-11-25, 19:19
Bannlyst
Haha. Jävla saftmongon!
Jag är så retorisk jag kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem