Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Sluta lek moderator. Givetvis blir det en allmän diskussion om marschen i sig, så låsta till frågorna i TS är flashback aldrig.
Jag hoppas verkligen att smr kör i karoliner-uniform, mycket stiligare än fågelskådar-outfiten dom brukar köra med.
Hoppas jag förgäves?
Jag tror du kommer att bli besviken vad gäller outfiten.
Initiativet är enligt min mening alldeles utomordentligt - Sveriges så kallade "stormaktshistoria" eller "krigiska bragder" är enligt min mening i det stora hela en fråga om det svenska (och finska, och i viss mån våra nordtyska rasfränders)
folkets överlevnads-och självhävdelsevilja, den svenska allmogens trofasthet, nedärvda goda egenskaper och offerberedskap.
Regenterna och adeln anförde de nordiska krigarna i de ofta nödtvungna striderna, men fokus bör ligga på de gemensamt upplevda ödena (även hemmafrontens stoiskt burna vedermödor).
De flesta svenskar, åtminstone utanför Fjollträsk, bor förmodligen inte långt från något sedan länge övergivet gammalt soldattorp, som delvis fick sin försörjning genom närliggande hemmans arbete. För mig är denna tradition, och den långa förkristna epokens nordiska livsideal och människoöden, mycket levande.
Polisen kommer alltså att handgripligt försöka hindra SMR från att gå till Kungsträdgården? Hur hanterar SMR:s ledning den situationen?