Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Det är intressant att du börjar tala om "whataboutism" och kan ge en fingervisning om var du kommer ifrån egentligen... Nå, hur som helst, så var det väl snarare raka motsatsen till vad jag ägnade mig åt. Jag pekade på styrkor hos andra som jag anser att vi ska ta till oss. Det är den exakta motsatsen till hur whataboutism brukar definieras.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Ok då missuppfattade jag dig. Som jag tolkade det syftar liknande "argument" till att försöka peka ut mig som hycklare, enligt mallen för whataboutism, i form av att jag skulle vara helt okritisk till judar, Israel och USA (som exempel). Det är fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Kina är nog inte optimalt på alla sätt och vis men Corona-viruset har ännu en gång visat statens överlägsenhet gentemot "den fria marknaden" och liknande fantasier.
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51245156
Det enda det bevisar är att genom en stor stat och skatteindrivning så kan man enklare producera det som staten vill ha - vare sig det är sjukhus, flyktingboenden eller stridsvagnar. Det betyder dock inte att folket nödvändigtvis vill ha det som produceras, eller om de vill ha det, att det som produceras är bra.
Två väldigt talande citat om Kinas regim och deras hantering av Coronaviruset:
"“
China’s centralised system and lack of freedom of press definitely delay a necessary aggressive early response when it was still possible to contain epidemics at the local level,” said Ho-fung Hung, a professor in political economy at Johns Hopkins University in the US."
Even when the government reversed course and announced a crisis,
it appeared to be focused on managing its image as well as the disease, he said. It could have deployed medics and a field hospital to Wuhan almost overnight rather than building new hospitals. It is unclear why they chose not to do so. But a country setting up field hospitals looks like one in crisis. A government expanding hospitals looks like one in control. “Ten days is a very long time when you are looking at a public health crisis like that,” Tsang said. “But a new hospital built from the ground up, that’s a world record.”
-
Källa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Det finns absolut ingenting verklighetsfrånvänt med ett 100% rasligt homogent Europa. Det var i princip en realitet så sent som 1950. Varför är det aldrig någon som har sagt att det är "verklighetsfrånvänt" till de krafter som sedan har arbetat dag och natt med att överskölja Europa med diverse främmande folk från världen över? Det om något måste väl på ytan verka helt verklighetsfrånvänt, att lyckas gå från ett i princip helt rasligt homogent Europa till dagens sörja. Men det visar återigen bara att så länge viljan och kraften finns så är i stort sett ingenting omöjligt, det är det bara fantasilösa hjon som maler om.
Det verklighetsfrånvända ligger i att först övertyga svenska folket att er ideologi är rätt och riktig, vilket är väldigt avlägset, och att därefter rent praktiskt skrida till verket och göra sig av med alla icke-germaner (eller var ni nu ska dra gränsen) i landet. Det kommer vara ett gigantiskt projekt. Själv stödjer jag att t.ex. se över befintliga uppehållstillstånd, och bara det kommer vara svårt att genomföra och få mandat för. SD har ju med någon form av återvandring i sitt partiprogram, vi får se hur det yttrar sig om de väl får chansen att genomföra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Du verkar förneka eller i vart fall relativisera ras vilket bara visar att du är en verklighetsförnekande stolle. Kan inte ni kristna libertarianer bara återgå till era dammiga forumdelar och sluta förpesta den här?

Varför dras ni hit men aldrig vi till era malätna forumdelar?
"Rasfrågan" är inte något jag hänger upp mig på, nej. Jag riktar mig mer mot politiken som bedrivs. Sen förstår jag inte vad det är som är så konstigt med att komma till "er" forumsdel och ifrågasätta era idéer? Detta är som sagt ett diskussionsforum. Klarar du inte av det så får du väl hänga på Stormfront eller liknande.