2017-12-28, 01:55
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
”Folkstyre” Är det då de 500 personerna mellan två ica butiker som ska definiera folket? det var miljoner som gick till valurnorna i valet och kommer gå till valet 2018.... det är folkstyre...inte 500 personer mellan två ica butiker.... var av många är ifrån andra länder...

Marx har inte alltid fel.

Citat:
Den sociala praxis i givna samhällsstrukturer och produktionssätt producerar föreställningar. Dessa föreställningar ökar eller minskar bristen på genomskinlighet i ett samhälle. De belyser eller mörklägger detta samhälle. Ibland ställer de samhället i en falsk belysning och ibland sänker de samhället i skugga och mörker i namn av en doktrin som är ännu dunklare än den verklighet ur vilken det uppstått. Den sociala verkligheten, det vill säga människorna och de mänskliga grupperna i deras växelverkan, producerar sken som är något annat och mer än grundlösa illusioner. Dessa sken är det sätt på vilket den mänskliga verksamheten framträder i den helhet som de vid ett givet tillfälle utgör: medvetandets modaliteter. De har därför mycket mera konsistens, om inte sammanhang, än enkla illusioner eller vulgära lögner. Skenen har en realitet och realiteten inbegriper sken.

https://www.marxists.org/svenska/lefebvre/1966/ms/03.htm

Du kan gnöla om valdeltagande bäst du vill. Men om du själv tror på din princip, hur förklarar du då valen i Tyskland 1933-1945? Jag menar det bör väl ändå varit folkvilja?
Citera
2017-12-28, 06:01
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
I "sporten" personangrepp vinner du på flashback med råge när jag jämför...

Men vad är det för slagfält du inbillad dig att NMR ska husera? Är det svärd och rustning då eller? Kuddkrig? Vad handlar fantasin mer exakt om?

Kan du inte istället svara på varför du agerar surrande spyfluga i tråden om du inte är orolig över NMRs framfart? Vem tror du egentligen att du lurar?
Citera
2017-12-28, 09:13
Medlem
Kan du bara svara på en enkel fråga, vilket slagfält menar du.? Undanber mig dina aggressiva angrepp. Är genuint intresserade då du inte anser att det genom valurnorna som det kommer att avgöras utan ”slagfältet” vill du vara vänlig att förklara vad slagfältet är. Krig?
Är inte intresserad hur många ni är eller hur mycket ni växer.

/M
Senast redigerad av 2systrar 2017-12-28 kl. 09:56. Anledning: Fel citat
Citera
2017-12-28, 20:01
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2systrar
Kan du bara svara på en enkel fråga, vilket slagfält menar du.? Undanber mig dina aggressiva angrepp. Är genuint intresserade då du inte anser att det genom valurnorna som det kommer att avgöras utan ”slagfältet” vill du vara vänlig att förklara vad slagfältet är. Krig?

/M

Ja det hade varit mycket intressant att få se någon form av tidplan för när den här konfrontationen kommer ske som vi sedan kan utvärdera.

Har man levt några år och sett samhällsutvecklingen hittills är det tveksamt om den nationella rörelsen står starkare idag än för säg 20 år sedan. En möjlighet är till exempel att NMR fortsätter ett par år med den nuvarande styrkan för att sedan, genom att aktivisterna bränner ut sig i samband med interna konflikter tynar bort som alla anda hittills existerande försök till organisationsbygge.
Citera
2017-12-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Har man levt några år och sett samhällsutvecklingen hittills är det tveksamt om den nationella rörelsen står starkare idag än för säg 20 år sedan. En möjlighet är till exempel att NMR fortsätter ett par år med den nuvarande styrkan för att sedan, genom att aktivisterna bränner ut sig i samband med interna konflikter tynar bort som alla anda hittills existerande försök till organisationsbygge.

Men skämtar du? År -97 fick väl inte ens SD några röster? Nu är de största parti och nordfront kammar in några hundratusen unika läsare i månaden. Även om många Sverigedemokrater är förda bakom ljuset pratar vi alltså om miljontals nationella som är direkt emot invandring och ev. globalism bara att de inte ens kan sätta ord på det riktigt än.

Jämför tonen på fb för tio år sedan mot nu. Det är sjukt mycket hårdare ton och den allmänna kunskapen om judar och sionism kan inte ens jämföras år 2012 och 2017. Det går ruskigt fort nu. Det som förmodligen krävs för att det ska braka rejält och folk börjar agera i verkligheten snarare än i sinnet är någon större kris. Bostadskrasch till exempel.
Citera
2017-12-28, 22:38
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ja det hade varit mycket intressant att få se någon form av tidplan för när den här konfrontationen kommer ske som vi sedan kan utvärdera.

Om du trott själv på det hade du inte varit här och desperat försökt sänka Motståndsrörelsen. Att du är här och engagerar dig beror såklart på att du fattar att Motståndsrörelsen kommer att utvecklas till något du inte kommer att må så bra av.
Citera
2017-12-28, 23:59
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2systrar

/M

Tiden för politiska lösningar har helt enkelt runnit ut. Det går inte längre att rösta bort dystopin som sänkt sig över Sverige. Vill du ha en specifik ”trigger” så har jag i flera år hävdat att det blir en finansiell kollaps. Den är på väg nu med fallande bostadspriser. I termer av total skuldsättning ligger Sverige skyhögt över de flesta länders. Även i ett historiskt perspektiv. Då ska man ändå ha klart för sig att de finans-och penningpolitiska verktygen nu i princip redan nyttjats fullt ut. Det kommer att bli en ekonomisk smäll utan dess like. Hela västvärlden sitter förövrigt fast i skuldfällan.

När smörgåsbordet är uppätet och spriten tagit slut så kommer baksmällan. Då kommer du att få se hur tunn civilisationens fernissa är. Hur totalt de flesta egentligen skiter i den bögkommunistiska ”värdegrunden”. Och att det bara varit möjligheten till kreditfinansierad konsumism som upprätthållit fuskbygget och fejkdemokratin Sverige. Det här är något år bort bara om du frågar mig.

Ytterst få kommer att vilja upprätthålla en kollapsande ”humanitär stormakt”. Än färre är beredda att dö för den. Desto fler kommer att vara motiverade att utplåna det som återstår av det antivita folkmordssystemet. Men majoriteten kommer som vanligt att förhålla sig passiva och sen sälla sig till den segrande sidan. Vår sida.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2017-12-29 kl. 00:17.
Citera
2017-12-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Tiden för politiska lösningar har helt enkelt runnit ut. Det går inte längre att rösta bort dystopin som sänkt sig över Sverige. Vill du ha en specifik ”trigger” så har jag i flera år hävdat att det blir en finansiell kollaps. Den är på väg nu med fallande bostadspriser. I termer av total skuldsättning ligger Sverige skyhögt över de flesta länders. Även i ett historiskt perspektiv. Då ska man ändå ha klart för sig att de finans-och penningpolitiska verktygen nu i princip redan nyttjats fullt ut. Det kommer att bli en ekonomisk smäll utan dess like. Hela västvärlden sitter förövrigt fast i skuldfällan.

När smörgåsbordet är uppätet och spriten tagit slut så kommer baksmällan. Då kommer du att få se hur tunn civilisationens fernissa är. Hur totalt de flesta egentligen skiter i den bögkommunistiska ”värdegrunden”. Och att det bara varit möjligheten till kreditfinansierad konsumism som upprätthållit fuskbygget och fejkdemokratin Sverige. Det här är något år bort bara om du frågar mig.

Ytterst få kommer att vilja upprätthålla en kollapsande ”humanitär stormakt”. Än färre är beredda att dö för den. Desto fler kommer att vara motiverade att utplåna det som återstår av det antivita folkmordssystemet. Men majoriteten kommer som vanligt att förhålla sig passiva och sen sälla sig till den segrande sidan. Vår sida.

Tack för ditt svar. Att Sverige försöker vara en humanitär stormakt är något jag som jag sersom en lögn jag är mer oroad över såkallade demokrater än patrioter.
Tack för ett vettigt svar. Vi palestinier som aldrig aldrig tar emot svenskt medborgarskap pågrundav att den zionistiska staten vill bliva med oss tackar. Så då finns inget slagfält för oss? Vi offrar inte våra liv som galna salafister vi vill hem.

/M
Citera
2017-12-29, 01:34
Moderator
sm910difs avatar
Det här är inte allmänna spekulationstråden om ett kommande raskrig, inte heller allmänna tråden om icke-svenska grupperingars styrkeförhållanden vid ett sådant.

/Moderator
Citera
2017-12-29, 13:58
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Om du trott själv på det hade du inte varit här och desperat försökt sänka Motståndsrörelsen. Att du är här och engagerar dig beror såklart på att du fattar att Motståndsrörelsen kommer att utvecklas till något du inte kommer att må så bra av.

Varför skulle jag vara oärlig om mina spekulationer om NMRs framgångar/motgångar? Det är ju inte så att någon skulle ändra åsikt för den sakens skull.

Jag tror inte det kommer någon större konfrontation med "samhället" jag tror inte NMR kommer nå
några framgångar i valet. Jag tror att 2020 kommer NMR dra ungefär lika många delatagare i demonstrationer som i dag, ca 300-800.

Om man har en annan idé om hur utvecklingen kommer ske så lägg fram den så utvärderar vi om två år har jag fel kommer jag såklart kunna erkänna det.
Citera
2017-12-30, 07:09
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neiland123
Du "tror väl" att man "gjorde ungefär den uppskattningen"? Kom igen. Jag frågade efter trovärdiga källor

Jag var otydlig, men i Stockholm var jag på plats och såg själv vilket på ett ungefär hur många som blev nekade att gå med i tåget. De hade satt upp staket längs hela Kungsträdgården, där samlingsplatsen var. In fanns bara en öppning av det jag såg.

Det var ett stort antal som blev nekade att gå in sett till hur många som redan dykt upp. Förmodligen var många utav dessa, inte alla tänkta deltagare färskingar på demonstranter då anledningen troligtvis (ja, ordet troligtvis nu igen*) hade att göra med förseningar på grund utav trafiken och parkeringsbristen. Det var nämligen så att dessa väntades in, in i det sista. Något som gjorde tåget någon timma försenat.

Fotnot: Ordet troligtvis används i detta inlägg då ingen undersökning bland de 200-300 som inte fick komma in pga förseningar har gjort.
Citera
2017-12-30, 09:36
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Varför skulle jag vara oärlig om mina spekulationer om NMRs framgångar/motgångar? Det är ju inte så att någon skulle ändra åsikt för den sakens skull.

Jag tror inte det kommer någon större konfrontation med "samhället" jag tror inte NMR kommer nå
några framgångar i valet. Jag tror att 2020 kommer NMR dra ungefär lika många delatagare i demonstrationer som i dag, ca 300-800.

Om man har en annan idé om hur utvecklingen kommer ske så lägg fram den så utvärderar vi om två år har jag fel kommer jag såklart kunna erkänna det.

Det har alltid funnits en trend av att hårda tider kräver auktoritärt styre. Kungar har exempelvis genom historian haft en enig riksdag bakom sig i krigstider eller inför dessa.

Nu påstår jag inte att vi definitivt kommer få ett inbördeskrig alternativt tredje världskrig. Men vi går onekligen mot mycket hårdare tider. Det kan vilken dåre som helst t.o.m se.

Det kommer således med all säkerhet bli större demonstrationer för motståndsrörelsen än vad vi ser idag. Om SD eventuellt får makten och folket inser att de inte vill repatriera, samt att alla som sköter sig får stanna kommer ta död på folkstammen, då kommer den radikaliserade delen av SD lämna illa kvickt.

Det och ett gäng andra delar, exempelvis judefrågan, som väl får hållas som en kärnfråga hos motståndsrörelsen. Förmodligen kommer denna fråga komma ytterligare på tapeten när industrin släcks. Industrin måste börja dö ut för att allmänheten ska bli kunskapstörstande och upplyst igen. Den som söker svar kommer se att det finns ett mål med det här, vilket är den upplösta svenska staten och dess befolkning. Det vill säga svenska folkets splittrande.
Senast redigerad av FujitsuNakajima 2017-12-30 kl. 09:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in