2016-11-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anoon
Lyssnar på Radio Nordfronts liverapportering så här i efterhand. Måste säga att Palmblad är så tråkig att lyssna på, tur att Rivka är med och håller igång det. Palmblad pratar som att han sitter uppe mitt i natten och inte vill få klagomål från grannarna, han blir helt tyst då och då, måste ringa samtal och säger det till Rivka som inte uppfattar det så hon vet inte om Robin är kvar eller inte. Väldigt stel är han också, inget flyt alls när han pratar.

Men man får se det positivt, han kan bara bli bättre.

För det första är detta första gången som Radio Nordfront direktrapporterar. Och vanligtvis sitter inte folk och är programledare, ansvarar för att uppdatera artiklar, kommunicera med server-folk etcetera, allt på samma gång. Pröva själv att ha 40 fönster uppe, vara i direktsändning, kamma internet på information, ringa samtal på Skype och mobiltelefon.

https://www.nordfront.se/just-nu-direkt-fran-den-stora-demonstrationen-stockholm.smr <-- Exempelvis så gjordes denna artikel av mig parallellt under sändningen.

Tyckte direktrapporteringen fyllde sin funktion med att hålla folk uppdaterade om vad som hände, det tekniska funkade som det skulle och Radio Nordfront kommer så klart bli ännu bättre tills nästa direktrapportering och se till att det blir mer prat i sändningen.

Avslutningsvis är jag jättenöjd utifrån ovanstående sagda med hur direktrapporteringen inte strulade och allt flöt på.
Citera
2016-11-13, 21:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-Palmblad
För det första är detta första gången som Radio Nordfront direktrapporterar. Och vanligtvis sitter inte folk och är programledare, ansvarar för att uppdatera artiklar, kommunicera med server-folk etcetera, allt på samma gång. Pröva själv att ha 40 fönster uppe, vara i direktsändning, kamma internet på information, ringa samtal på Skype och mobiltelefon.

https://www.nordfront.se/just-nu-direkt-fran-den-stora-demonstrationen-stockholm.smr <-- Exempelvis så gjordes denna artikel av mig parallellt under sändningen.

Tyckte direktrapporteringen fyllde sin funktion med att hålla folk uppdaterade om vad som hände, det tekniska funkade som det skulle och Radio Nordfront kommer så klart bli ännu bättre tills nästa direktrapportering och se till att det blir mer prat i sändningen.

Avslutningsvis är jag jättenöjd utifrån ovanstående sagda med hur direktrapporteringen inte strulade och allt flöt på.
Är det du och Saxlind som varvar av med varandra direktrapporteringen av Demos? Har för mig det var Saxlind som gjorde all rapportering under Borlänge-demon? Kanske vore det bästa att ha 1-2st som har detta som roll inom organisationen så att du och andra mer tongivande personer kan fokusera på andra grejor? Är ju inte jätteavancerade saker som behövs men som du säger många bollar i luften så att då splitta dessa på 2 personer och som nöter in detta så de är vana och vet exakt vad de ska göra, är nog optimalt.
Citera
2016-11-13, 22:29
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-Palmblad

Lägg inte för mycket tid på det bara. När jag i efterhand och några gånger mellan talen, medges, uppdaterade mig på vad Nordfront rapporterat så fick man överlag all den infon man behövde, varken mer eller mindre. Börjar ni lägga arbetstimmar och personer på att göra underhållande program med intervjuer osv. under själva så känns det som en felprioritering. Dels för att de resurserna hellre kunde lagts på själva demonstrationen och dels för att man gör det ytterligare lite bekvämare att stanna hemma istället, det blir relativt ytterliggare lite mindre värt att dyka upp.

Betyder det att det inte finns ett värde i att utomstående som lyssnar får en bra upplevelse? Givetvis finns ett sådant värde, men dels är en lyckad demonstration attraktiv i sig och dels tror jag man får betänka att en stor del av de som lyssnar live via Nordfront redan lär vara så bekanta med och sympatiskt inställda till organisationen att man i många fall kan trycka på att de borde varit där. Kör man på för hårt med radiosatsning blir budskapet närmast det omvända, vi måste kompensera en bristande demonstration med massa radiomässigt lull-lull. Få ut talen, få ut sakrapportering, vill man ha mer dyker man upp på plats. När det gäller själva propaganda-aspekten lär det vara effektivare att prioritera en god dokumentering av propagandamaterial man kan släppa i efterhand.
Citera
2016-11-14, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chervochkin
Den skara nazister som tågade i dag i Stockholm kan vara den konstigaste samling människor jag någonsin sett. Gravt överviktiga män i femtioårsåldern, nervösa småkillar med moppemustasch, gängliga slashasar i bockskägg och Marwin-jackor.

Vad är det för jävla folk ni har omkring er? Alla ser ut som att de blivit mobbade i skolan. Autister hela högen, samt några ADHD-barn och testosteronstinna neandertalare. Fula som stryk hela högen. Kvinnorna såg rent löjeväckande ut, med sina uppklippta hårsvall och dåligt genomförda färgningar. Jag skrattade tills jag var nära att falla av stolen när de passerade.

Hörde att ni fick stryk i Gamla stan också. Alltid kul när nasseblod rinner på gatorna.

Lille vän, vad har du att yvas över? Du och dina vä-vänner tillhör en klick som är en belastning för samhällsekonomin. All er vandalisering och all polis/fordon/djur/utrustning som behövs för att att ta itu med era fasoner när ni är ute och "motdemonstrerar" sker till enorma kostnader för samhället. Så ta du och knip igen och börja betala för eran skadegörelse och era egna rättegångskostnader när ni åker dit. Övriga svenskar har inte lust att betala mångmiljonbelopp för att ni skall roa er. Vi är inte så intresserade av vad ni tycker!!!

Och skall ni demonstrera, vilket är era rättigheter, så gör det som civiliserade människor och inte som en pöbelfason!
Senast redigerad av Dramig 2016-11-14 kl. 01:07.
Citera
2016-11-15, 01:40
Bannlyst
Sociologisk manipulation i NMR. Ytterligare ett fingeravtryck av en judisk infiltratör.

Jag lyssnade på de två sista talen. Jag tror det var Vejdeland som nämnde Expo. När Expo nämndes började en person skandera "folkförrädare" och sen följde resten efter. Det intressanta är att Expo inte är folkförrädare utan judar. Att kalla dem folkförrädare är att rikta skulden mot svenskar ist för judar. På samma sätt som judar gärna riktar skulden av terrorism mot muslimer och sen Saudi arabien men aldrig Israel och judar. Detta är en judisk avledningsmanöver som jag tydligt ser i NMR.
Personen som ropade "folkförrädare" först och manipulerade gruppen kan vara en efterbliven idiot men är med stor sannolikhet jude. Att inte kolla upp honom är fel.
Citera
2016-11-15, 11:12
Medlem
BlizzardKings avatar
Det finns ingen ordentlig skillnad mellan judaism och zionism. Däremot behöver en zionist inte kalla sig jude eftsrom det i allmänhet är en judaiserad gojim, vilket ger vid handen att majoriteten av alla judar faktiskt är zionister, samtidigt som man med fog kan säga att zionismen dog när det judiska nationalhemmet skapades. Rörigt?

http://www.tomatobubble.com/id631.html
Citera
2016-11-15, 12:46
Medlem
adolf512s avatar
Läste att Saxlind skulle krypa in i finkan nu, ska bli intressant att se hur nordfront klarar sig utan sin lydiga slavarbetare. Förhoppningsvis kommer Saxlind tänka över sina livsval när han sitter fängslad och förhoppningsvis välja att bygga upp sitt eget liv iställlet, tyvärr är jag rädd att han nu har investerat alldeles för mycket i smr för att han ska kunna inse sitt misstag jag är glad över att jag insåg mitt misstag i tid, kunde slutat väldigt illa.

På senaste demonstrationen blev en nazist brutalt misshandlad av polisen, för vad? ni har våta drömmar om ett nordisk naziststat men inser inte att systemet med stat(våldsmonopol) är det verkliga problemet.
Senast redigerad av adolf512 2016-11-15 kl. 12:50.
Citera
2016-11-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Läste att Saxlind skulle krypa in i finkan nu, ska bli intressant att se hur nordfront klarar sig utan sin lydiga slavarbetare. Förhoppningsvis kommer Saxlind tänka över sina livsval när han sitter fängslad och förhoppningsvis välja att bygga upp sitt eget liv iställlet, tyvärr är jag rädd att han nu har investerat alldeles för mycket i smr för att han ska kunna inse sitt misstag jag är glad över att jag insåg mitt misstag i tid, kunde slutat väldigt illa.

På senaste demonstrationen blev en nazist brutalt misshandlad av polisen, för vad? ni har våta drömmar om ett nordisk naziststat men inser inte att systemet med stat(våldsmonopol) är det verkliga problemet.

Vad var det för misstag som kunde slutat väldigt illa?
Citera
2016-11-15, 17:36
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Vad var det för misstag som kunde slutat väldigt illa?

Att han ansökte om medlemskap och blev ratad.
Citera
2016-11-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Att han ansökte om medlemskap och blev ratad.

Oj, det lät allvarligt
Citera
2016-11-15, 19:42
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Oj, det lät allvarligt

Vem det kunde slutat illa för Adolf123 eller NMR låter jag vara osagt.
Citera
2016-11-15, 20:54
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
ni har våta drömmar om ett nordisk naziststat men inser inte att systemet med stat(våldsmonopol) är det verkliga problemet.
Det är väl exakt det de har insett? Och i lördags blev det ju besannat för ytterligare en gång i ordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in