Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-16, 20:18
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
nej men i de flesta fall ÄR det de facto så.

vill du ha ett barnforum? 80% av alla som skriver i gymnasietrådarna är under 18

en väldigt stor del av användarna är tonåringar, men jag förstår om ni inte vill se sanningen

Har inte samma uppfattning som du då det gäller gymansiekurserna som diskuteras, ofta känns det som komvuxelever som skriver.

Men visst jag är absolut säker på att det finns yngre fbanvändare än 18 kan till och med peka ut ett par.. Men då de inte öppet skrivit på Flashback att de är under 18 så kan vi moderatorer inte göra så mycket, vi avstänger inte användare på ren spekulation eller kopplar konton från andra communities.
Om det nu skrivs trådar om högstadiestudier kan vi inget annat än stänga trådarna, så länge inte användaren skriver ut sin ålder väljer vi att inte avstänga någon..
Om du inte gillar denna praxis så får du väl sluta använda flashback?
Citera
2008-01-16, 21:47
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Om du inte gillar denna praxis så får du väl sluta använda flashback?

Men för tusan. Argumentera för din åsikt istället för att vräka ur dig dylikt. I min enfald trodde jag FB och dess moderatorer var intresserade av medlemmarnas åsikter om forumet. Är det inte det den här avdelningen är till för?
Citera
2008-01-16, 22:03
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Men för tusan. Argumentera för din åsikt istället för att vräka ur dig dylikt. I min enfald trodde jag FB och dess moderatorer var intresserade av medlemmarnas åsikter om forumet. Är det inte det den här avdelningen är till för?

Ja du, jag har sagt att jag inte vill ha ett underforum för gymansiefrågor och jag har sagt varför.. Jag säger det igen.... Jag ser inget skäl till att skapa ett underforum för gymansiefrågor.. Jag tycker helt enkelt det inte finns grund för det.
Om det är folk som inte gillar att se frågor kring gymansiekurser så kan jag tyvärr inte göra något åt saken.

Sen är praxis något som bestäms av alla moderatorer och gäller alla forum.. Jag tycker själv att det är bra att vi inte har en häxjakt på varje underårig medlem, utan att vi stänger av de som upptäcks.
Citera
2008-01-17, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
/../gymansiefrågor och jag har sagt varför.. Jag säger det igen.... Jag ser inget skäl till att skapa ett underforum för gymansiefrågor..
Om det är folk som inte gillar att se frågor kring gymansiekurser så kan jag tyvärr inte göra något åt saken.

Haha!..jag börjar förstå varför du det här ämnet är så känsligt för dig när det kommer på tal.
Med tanke på att du inte kan stava till gymnasiefrågor har du väl helt enkelt aldrig tagit dig till den bildningsnivån än?

Sen var DU tycker är ju ganska ointressant. DU ensam bestämer ju inte över detta, eller hur. Du har nog inte mycket att säga till om alls.
Citera
2008-01-17, 00:23
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Haha!..jag börjar förstå varför du det här ämnet är så känsligt för dig när det kommer på tal.
Med tanke på att du inte kan stava till gymnasiefrågor har du väl helt enkelt aldrig tagit dig till den bildningsnivån än?

Sluta tramsa.. Okej, jag stavar extremt dåligt då jag skriver snabba inlägg, jag erkänner det. Vill du se mina betyg från universitetet eller vad är det frågan om?

Citat:
Sen var DU tycker är ju ganska ointressant. DU ensam bestämer ju inte över detta, eller hur. Du har nog inte mycket att säga till om alls.

Nja.. Allt bestäms kollektivt, men troligen har jag och Kuggarn mest att säga till om då det gäller A&S-forumet eftersom vi är moderatorerna där..
Citera
2008-01-17, 00:32
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
nej men i de flesta fall ÄR det de facto så.

vill du ha ett barnforum? 80% av alla som skriver i gymnasietrådarna är under 18

en väldigt stor del av användarna är tonåringar, men jag förstår om ni inte vill se sanningen
Med den argumentationen kan man stänga ner de flesta forumen på flashback. Min (helt ovetenskapliga) gissning är att säkert 20-40% av medlemmarna är underåriga. Men väldigt många sköter sig.

Vi ska väl främja god diskussionsstämning, inte jaga underåriga som sköter sig med blåslampa.

Om någon avslöjar sin ålder så ryker dom, det har väl mer med att blidka en lagstiftning att göra att det finns en åldersgräns på medlemsskapet, men kan dom föra en vettig dialog och inte avslöjar sig, så är ingen "skada" skedd.

Sen är det också en kvalitativ grej att ha en gräns (men den är ju lite mer "tveksam" då underåriga mycket väl kan skriva bra och intressanta inlägg medan en 30åring kan vara värsta forumhaveristen).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in