2008-01-14, 21:12
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
För mig spelar det ingen roll vilken ålder de har så länge de kan debattera sakligt och inte tramsar sig i varje tråd. Jag debatterar hellre med en elvaåring som kan debattera sakligt än en 20 åring som inte klarar av det.
Håller med. Det enda krav jag har är att man ska hålla en seriös ton så att det går att debattera.
Citera
2008-01-14, 21:32
Medlem
ischs avatar
Håller man en viss nivå och tänker efter så är det inga problem att hänga här även om man inte är 18. Självklart delar jag er åsikt runt troll och användare som inte nått en viss mognadsgrad men samtidigt börjar jag bli lika trött på alla som lägger ner all sin tid i att jaga och försöker få vissa användare avstängda. Lägg ner energin på att skriva seriösa trådar/inlägg istället så bidrar ni mer till forumet än vad ni gör sökandes alias på lunarstorm etc.
Citera
2008-01-14, 21:36
Medlem
rebbans avatar
Kommer aldrig att funka att få bort dom och att ange personnummer spelar ingen roll.
Personligen bryr jag mig inte så jätte mycket om nån är under 18 så länge man kan föra en vettig dialog med honom.
Många över 20 är värre att diskutera med men dom får va kvar så länge dom följer reglerna.

18 års regeln är bra och bör va kvar men samtidigt bör man inte tokjaga dom.
Citera
2008-01-14, 21:42
Medlem
Om de flesta fortsätter skriva bra inlägg och ignorerar "småbarn och troll" så är det ingen fara. Ingen känner sig motiverad att trolla om man inte startar trådar om de och svarar på deras inlägg. Håll hög nivå själva så är det inget problem, är det en ny trend att klaga på ungdomar nu eller? Om någon stör er så finns det både ignore-funktion så ni slipper se vad de skriver och sunt förnuft så ni inte svarar på deras inlägg.
Citera
2008-01-14, 22:15
Medlem
callcias avatar
Man kommer aldrig att kunna utestänga minderåriga från FB, utan att använda sig av data som avslöjar användarnas ålder, och detta går inte hand i hand med den anonymitet som FB erbjuder sina medlemmar.
Citera
2008-01-14, 22:16
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callcia
Man kommer aldrig att kunna utestänga minderåriga från FB, utan att använda sig av data som avslöjar användarnas ålder, och detta går inte hand i hand med den anonymitet som FB erbjuder sina medlemmar.

Om vi struntar i åldergränsen nu då och fokuserar oss på trollen, hur kan man lättast bli av med dem?
Citera
2008-01-14, 22:20
Medlem
Van Der Graafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Om vi struntar i åldergränsen nu då och fokuserar oss på trollen, hur kan man lättast bli av med dem?
Man ignorerar dem. Fortsätter de så bannlyser man väl.
Citera
2008-01-15, 03:54
Medlem
Barbafettos avatar
Eftersom det inte funkar med att informera om åldersgränsen på FB när man reggar sig så varför inte bara skippa 18-årsgränsen?

Som en del säger, och jag håller med, är inte åldern allt!

Kör på KFK i stället oavsett ålder? De som retar sig på nån får väl skicka en rp i stället för att gny i tråden så får en mod kolla?

Dessutom skulle det vara skönt att slippa alla klumpiga försök att få någon att försäga sig vad gäller ålder!

En del lindar in det bra för att lura någon och en del av dessa trådar passar nästan i humortråden imo!

MEN, kunde man få bort: "Du vet att det är 18 år som gäller på FB va", "Fan vilken liten kuk han hade..(inte FB-balle á 35 cm), "Tar hon den i tvåan?" och en del andra "klassiker" så skulle iaf jag vara glad!

Hellre en vettig fjortis som resonerar vettigt än ett mongo på 18 år och 1 dag som bara är här i merit av sin ålder imo!
Citera
2008-01-15, 04:51
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Håller man en viss nivå och tänker efter så är det inga problem att hänga här även om man inte är 18.

Amen.

Mognadsnivån är viktigare än faktisk ålder. Det som stör mig mest här är folk som i alla lägen ska mucka gräl och förolämpar andra i tråd efter tråd, oavsett topic, eller oneliners med 1 500 inlägg som mest består av "haha" eller "word!". Troll är (oftast) lätta att identifiera och kan ibland vara rätt roliga, så i min värld är de inget större problem.

Jag kör efter principen leva och låta leva, och de som är urbota korkade iggar jag.
Citera
2008-01-15, 05:43
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
hur kan man lättast bli av med dem?
Göra rp på inlägg som av en eller annan orsak inte följer reglerna.
Med tanke på mängden inlägg som skrivs kan vi moderatorer omöjligen läsa allting och ju mindre skit vi missar ju högre kvalite blir det på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Det som stör mig mest här är folk som i alla lägen ska mucka gräl och förolämpar andra i tråd efter tråd, oavsett topic
Även om det är högt i tak finns det regler även för sånt, trakasserier är inte ok till exempel.

Citat:
eller oneliners med 1 500 inlägg som mest består av "haha" eller "word!".

Skämt osidå men även sånt kan det göras rp på men dock ska man tänka på att det bedöms lite olika beroende vilket delforum det handlar om.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-01-15 kl. 05:46.
Citera
2008-01-15, 09:04
Medlem
R.Rs avatar
Jag tycker att mods måste bli lite hårdare helt enkelt. T ex Datasäkerhet är ju rena kaoset just nu. Plocka bort trådar som inte har någon relevant frågeställning/diskussionsunderlag direkt, utan att börja tveka och fråga TS vad meningen med tråden är egentligen.

Sen borde man väl besluta hur det ska göras med "Present-trådarna" i Datasäkerhet där lösenord gives bort hipp som happ vardagligen. Antingen skapar man ett underforum för de trådarna, eller så accepteras de inte helt enkelt? Blir ju så stökigt som det är nu.

För att inte tala om alla "lär-mig-hacka" trådarna som ständigt kommer upp, de borde kastas rakt av. Nog finns det tillräckligt med trådar nu, även för den mest obekanta med sökfunktionen.

Fattar att det är mycket jobb för DaVajj och RollerBoySE i Datasäkerhet för tillfället, men det är väldigt tråkigt och frustrerande att det postas så mycket skräp när man ändå är inne där en del. Skulle gärna hjälpa till att hålla städat där, men nu är man ju inte mod...
Senast redigerad av R.R 2008-01-15 kl. 09:06.
Citera
2008-01-15, 09:20
Medlem
groils avatar
Mitt tipps är att släng in alla "Kolla vad jag har hackat och snott alla lösenorden åt er" trådar i ett forum som har samma regler som laidback eller password.

EDIT: Ah, tråden handlade om fler delar än datasäkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in