Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-10, 18:22
Medlem
fsdfsdfs avatar
Jag har ett i-landsproblem... men eftersom jag bor ett i-land, sköljer med fluor samt skänker pengar till ett fadderbarn är det helt berättigat att ändå lägga mkt energi på det här:

Jag sitter med dubbla skärmar på mitt Windows XP och har ett foto som ett bakgrund (ej på mitt fadderbarn) på min laptop som alltså är master-skärmen. Den har lägre upplösning än min andra feta skärm som står bredvid. När jag väljer "Anpassa" så att bakgrundsbilden ska täcka hela skärmen täcker den då bara hela den lilla skärmen. På den andra blir den centrerad med en ram runtom av bakgrundsfärgen. Det är iofs rimligt då upplösningarna är olika... men varje dag så stjäls ändå 0.25% av min energi till att gräma mig över det här.

Finns det nåt man kan göra... dual settings för de olika skärmarna eller nåt? Vad jag ser måste man ha samma bild på båda. Nån som har koll?
Citera
2008-01-10, 18:33
Medlem
Finns ett program som heter UltraMon som låter dig fixa det, vad jag vet finns det inte någon inbyggd funktion för att sätta olika bakgrunder på skrivborden i XP.

UltraMon är visserligen inte gratis, men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in