2008-01-09, 19:28
Medlem
Tja!
Så här ligger de till, jag kan spela ett spel i en timme sen kommer de upp en blå ruta där de står DPMS OFF MODE. Så skakar jag på musen så försvinner sen kan jag fortsätta spela kanske 15 min så kommer samma sak och datorn hänger sig. Varför händer detta? Vad kan jag göra åt de? Nån mod får gärna flytta tråden om jag har hamnat fel.
Citera
2008-01-10, 17:21
Medlem
Finns det ingen som kan ta sig tid o hjälpa mig?
Citera
2008-01-10, 17:27
Medlem
ninjabases avatar
Gå in i kontrollpanelen > Power options och bocka ur inställningen att skärmen ska stängas av vid inaktivitet efter X antal minuter.

Det som händer är att datorn tror att du är inaktiv... Varför vet jag inte.

Om inte detta hjälper så får du starta om datorn och gå in i BIOS-setupen genom att trycka F1 (brukar det vara...) när datorn startar. Där borde du kunna hitta inställningar för "Powersaving", som du kan pilla på
Citera
2008-01-10, 17:59
Medlem
ahh.. tack så mycket, ska testa detta återkommer med svar imorgon
måste med bussen nu hehe
Citera
2008-01-11, 13:24
Medlem
hittar inte power options efter att jag gått in på kontrollpanelen
Citera
2008-01-11, 15:22
Medlem
Tigrovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access
hittar inte power options efter att jag gått in på kontrollpanelen
Energialternativ översätter man power options till. Den bör du ha.
Citera
2008-01-11, 16:33
Medlem
Jag testade detta. "Gå in i kontrollpanelen > Power options och bocka ur inställningen att skärmen ska stängas av vid inaktivitet efter X antal minuter"
Den enda skillnaden blev att den inte hänger sig efter andra gången dpms off mode rutan kommer. Hann inte testa detta alternativet "gå in i BIOS-setupen genom att trycka F1 (brukar det vara...) när datorn startar. Där borde du kunna hitta inställningar för "Powersaving", som du kan pilla på"
Citera
2008-01-12, 17:42
Medlem
Jag gick in där på powersaving (på min hette de powermanagment) men jag våga inte pilla på nåt, visste inte ens vad jag skulle pilla på
Citera
2008-01-14, 13:43
Medlem
har tyvärr fortfarande inte lyckats lösa detta problem. Nån som har lust o hjälpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in